Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento nie działa pompa paliwa

volger 14 Lut 2012 11:22 11533 28
  • #1 14 Lut 2012 11:22
    volger
    Poziom 6  

    Witam.
    Mam problem z zapaleniem Seia, nie dziala pompa paliwa. Przez jakis tydzien zapalal bardzo ciezko, migaly kontrolki, cos szybko cykalo pod maska nad lewym nadkolem. Okazalo sie, ze przewod masowy z prawego nadkola do silnika byl skorodowany, wymienilem przewod i sterownik od pompy (czarny 13, obok centralki sterowania). Teraz kreci rozrusznikiem i kontrolki nie wariuja ale pompa nie podaje paliwa. Sprawdzilem wszystkie styki w gniazdach przekaznikow pompy i centralki, w obu na stykach 86 nie ma napiecia. Czym to moze byc spowodowane?

  • #2 14 Lut 2012 11:26
    puniu1
    Poziom 9  

    Kolego zacznij od sprawdzenia bezpiecznikow. No chyba ze miales na mysli styki w gniazdach przekaznikow jako bezpieczniki:)

  • #3 14 Lut 2012 11:27
    volger
    Poziom 6  

    wszystkie bezpieczniki sprawdzalem sa ok

  • #4 14 Lut 2012 11:46
    sandamiano
    Poziom 28  

    Jaki to silnik MPI czy jednopunkt?Zobacz na stykach 30 tych przekaźników czy jest stałe napięcie plus 12.Styk 87 to styk zdawczy i tam będzie napięcie ale po przekazaniu z 30 (bynajmniej w silniku SPI)

  • #5 14 Lut 2012 12:05
    volger
    Poziom 6  

    SPI. przepraszam zrobilem literowke, nie styki 87 a 86 nie maja napiecia. styk 30 ma napiecie takie jak akumulator >12V

  • #6 14 Lut 2012 13:32
    sandamiano
    Poziom 28  

    Na podstawie silnika 900 SPI podaję :
    przekaźnik czarny zasila centralkę wtryskową, styk z przewodem niebiesko-czerwonym jest kluczowany impulsem masy z centralki wtryskowej z pinu nr 4.Plus stały na cienkim przewodzie czerwonym

    Przekaźnik czerwony zasila urządzenia wykonawcze także pompę- kluczowany impulsem masy z centralki wtrysku z pinu nr 23 na przewodzie fioletowoczarnym .Plus stały na cienkim przewodzie pomarańczowym.
    Centralka zasilana z bezpiecznika 7.5A (sprawny?) przy czarnym przekaźniku a obwody wykonawcze czyli m innymi pompa paliwa z bezpiecznika za akumulatorem 20A (EFI).Jednak jeśli masz zasilanie na styku nr 30 to ten bezpiecznik za akumulatorem jest sprawny.Brak jedynie pracy pompy? Iskra jest?Pompa ma jeszcze wyłącznik bezwładnościowy odcinający masę, musiałbyś we wtyczce pompy pod kanapą sprawdzić czy na przewodzie grubym fioletowo-czarnym jest masa. Zasilanie pompy powinno być na przewodzie grubym zielono-czarnym przy wtyczce pompy paliwa ok 2 sek po przekręceniu kluczyka i na stałe po odpaleniu.Pytanie takie mam .Jak zewrzesz (grubym drutem) duże wejścia (styki 30 i 87) w podstawie po czerwonym przekaźniku to pompa działa? Powinno być ją słychać.U mnie jest tak połączone:
    przekaźnik czarny:
    30 przewód różowo-czarny - plus stały
    87 przewód brązowo-biały - styk zdawczy
    85 przewód niebiesko-czerwony - impuls masy z centralki wtrysku z pinu nr4
    86 przewód czerwony - plus stały

    Przekaźnik czerwony:
    30 przewód różowy - plus stały
    87 przewód zielono-czarny - styk zdawczy
    85 przewód pomarańczowy - plus stały
    86 przewód fioletowo-czarny - impuls masy z centralki wtrysku pin 23

  • #7 16 Lut 2012 20:16
    volger
    Poziom 6  

    zrobilem pare pomiarow i podsumowujac:
    - akumulator sprawny
    - masa od prawego nadkola do silnika wymieniona
    - bezpieczniki wszystkie sprawne
    - przekazniki oba ( czarny i czerwony kolo elektornicznej centralki sterujacej ) sprawne ale w obu gniazdach na stykach nr 86 nie ma napiecia, z tego co czytalem powinno byc )
    - wylacznik uderzeniowy wcisniety
    - pompa paliwa nie dostaje napiecia na 2 styk ale na 4 ma mase co potwierdza to, ze wylacznik uderzeniowy jest wcisniety

    z tego co widzialem na schematach pomiedzy przekaznikiem a pompa paliwa sa jeszcze "zlacze przedniej wiazki przewodow/wiazki przewodow silnika" i "zlacze przedniej wiazki przewodow/wiazki przewodow tablicy rozdzielczej", gdzie je znajde i ile wchodzi do nich przewodow ( poznam je wtedy wlasciwe po ilosci )?

  • #8 16 Lut 2012 22:48
    sandamiano
    Poziom 28  

    Styk 87 czerwonego przekaźnika zasila plusem pompę paliwa, wtrysk, cewki. , oraz elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa i podgrzewacz sondy lambda (przez bezpiecznik 10A przy czerwonym, przekaźniku.Nie ma innych dodatkowych wiązek w tej instalacji co opisałem. Jak podałem wcześniej u mnie w czarnym przekaźniku pod pinem 86 jest plus stały ciągnięty z przewodu pinu 30 a w czerwonym przekaźniku pod 85 jest plus ale widzę że pojawia się po kluczyku w poz MAR z bezpiecznika 7.5 A przy czarnym przekaźniku.Wprowadziłem w błąd widać (mam immo z alarmu na tym przewodzie) ,może dlatego nie masz plusa w czerwonym przekaźniku. Zobacz po przekręceniu stacyjki.Masz stały plus na pinach 30 obu przekaźników?

  • #9 16 Lut 2012 23:51
    jaca 75
    Poziom 13  

    kolego jeśli sprawdziłeś bezpieczniki i przekaźniki zamontowane pod plastikiem na ściance grodziowej i nadal brak zasilania to uszkodzony jeden z bezpieczników zamontowanych za akumulatorem (czarna skrzyneczka) pozdrawiam

  • #10 17 Lut 2012 09:03
    sandamiano
    Poziom 28  

    Już wcześniej pytałem czy jest napięcie na obu gniazdach przekaźników pod pinem 30.Czy pompa paliwa startuje po zwarciu pinów 30 i 87 w czerwonym gnieździe przekaźnika i nie znam odpowiedzi a to podstawa.Sugerowałem bezpiecznik EFI za akumulatorem.

  • #11 03 Mar 2012 11:18
    qazqaz2
    Poziom 2  

    witam podpinam sie do tematu
    nie mam zasilania na pompe paliwa pompa sprawna
    miernikiem podczas przekręcania stacyjki mały skok napięcia potem zero
    gdzie w cieniaku z wtryskiem jest ten przekaźnik pompy
    po prawej stronie w komorze silnika mam pod czarna kopułka 2 czarne kostki i bezpiecznik 20
    po stronie akumolatora nic nie znalazłem
    bezpieczniki w kabinie wszystkie sprawne

  • #12 14 Lip 2016 15:16
    pawelwislawski
    Poziom 9  

    Witam ja mam podobny problem..pompa dziala na krótko natomiast na pinach przy pompie jest orad 6.45V za mały by ruszyć pompe.bezpiecznik efi dobry .gdzie szukac przekaźników pompy w seicento 1.1 spi.pozdrawiam Paweł

  • #13 14 Lip 2016 16:59
    sandamiano
    Poziom 28  

    pawelwislawski napisał:
    gdzie szukac przekaźników pompy w seicento 1.1 spi.pozdrawiam Paweł

    Nad sterownikiem wtrysku czerwony przekaźnik. Sprawdź tam napięcie na pinie 30 i wyjście na 87. Masę masz dobrą na wtyczce do pompy?

  • #14 16 Lip 2016 09:13
    pawelwislawski
    Poziom 9  

    Kolego mam prośbę podpowiesz mi gdzie jest ten przekaźnik od wtrysku??Pod maska od strony kierowcy mam czarna skrzynke z dwoma bezpiecznikami 7.5 i 10 oraz dwa czarne małe przekaźniki.czy chodzi wlasnie o nie?Pytam bo tam niema czerwonego.W srodku pod kierownicą mam czerwony owszem.masa dobra bo jak podlacze miernik i mase dam z karoserii tez napieciecie sie nie zmienia czyli okolo 6.50v.

  • #15 16 Lip 2016 11:28
    sandamiano
    Poziom 28  

    Ktoś zamienił przekaźnik na mniejszej wartości. Powinien być czerwony przy bezpieczniku 10A albo lepiej zobaczyć czy w podstawie przekaźnika na pinie 87 przekaźnika jest przewód zielonoczarny - to będzie ten przekaźnik. Tym przewodem jest zasilana plusem m.innymi pompa paliwa.
    Jeśli na pinie 30 (różowy przewód) przekaźnika jest 12 V , przekaźnik przekazuje to napięcie na pin 87 (kolor zielonoczarny) a na pompie nie ma tego napięcia to jest jakaś usterka w instalacji elektrycznej po drodze
    Dodam że w złączu dwudziestopinowym w komorze silnika z przodu przy dolocie powietrza pod pinem 11 jest połaczenie tego przewodu w wiązce. Może tam jest utlenione?

  • #16 16 Lip 2016 12:17
    pawelwislawski
    Poziom 9  

    Dziękuję kolego napisałeś to bardzo jasno juyro to przemierze.Ale tak jak napisalem mam dwa czarne przekazniki identyczne zamienialem je miejscami i nic.A wiazka z przodu silnika fakt z tego co pamietam to mocno zalana olejem od bardzo dawna wiec moze cos tam nie laczy.Czyli jak dam kabel z pinu 87 od przekaznika bezposrednio na wtyczke przy pompie to powinno dzialac?Czy na odcinku od przekaznika do pompy jest jeszcze jakis przekaznik badz bezpiecznik?sirki ze tak truje ale w elektryce jestem mega cienki.pozdrawiam Pawel

  • #17 16 Lip 2016 12:24
    sandamiano
    Poziom 28  

    Powinno działać ale po co ciągnąć przewód skoro ten istnieje? Naprawić uszkodzenia i powinno działać.Coś w tej wiązce będzie pewnie bo tam dużo obwodów się łączy a pompa pobiera znaczny prąd z układu i jeśli złącze brudne wewnątrz to rezystancje powstają i przepływ utrudniony
    W wymienionej wiązce właśnie łączy się przewód z pinu 87 przekaźnika z przewodem do pompy paliwa

  • #18 16 Lip 2016 12:32
    pawelwislawski
    Poziom 9  

    Ok jutro to sprawdze i bede sie odzywal dzis pracuje wiec nie mam jak.czyli jest to pin 11?mam nadzieje ze sa one oznaczone numerami bo bez tego kiszka.jak naprawie masz u mnie duze piwko.a jeszcze jedno od czego jest drugi przekaznik?bo skoro je zamienilem miejscami i nic to moze faktycznie wina w wiazce przed silnikiem.A czy jak padniety faktycznie przekaznik to czy prad powinien byc przy pompie 6.45 V czy raczej wogole?

  • #19 16 Lip 2016 13:06
    sandamiano
    Poziom 28  

    Drugi przekaźnik zasila sterownik tzn sterownik sam go załącza gdy dostanie informację że stacyjka jest przekręcona i zasila przez niego swoje funkcje. Gdyby przekaźnik był uszkodzony to by w ogóle nie podawał napięcia, chyba że jego styki na kotwicy byłyby nadpalone ale podmieniany był i bez zmian. Jeszcze można łatwo sprawdzić czy jest napięcie np na jednym zdjętym złączu z cewki zapłonowej. Tam też na przewodzie zielonoczarnym powinno być napięcie 12V po kluczyku . Oczywiście napięcie to się pojawi na około 2 sekundy po czym zniknie bo silnik nie będzie odpalony. Takie zabezpieczenie p,poź. Można zmostkować w gnieżdzie przekaźnika te większe wejścia (pin30 i 87) zasymulować przekaźnik i wtedy mierzyć. Na cewkę przewód biegnie z pominięciem złącza 20 pinowego więc jeśli będzie 12V to tym bardziej warto przyjrzeć się złączu 20 pinowemu w komorze silnika. Pomiar przy cewce należy dokonać między przewodem zielonoczarnym i masą auta - nie między oboma przewodami w złączu cewki bo masę podaje sterownik silnika. Trochę to pogmatwane ale wykonalne

  • #20 16 Lip 2016 13:25
    pawelwislawski
    Poziom 9  

    Oki wiec pogrzebie w kostce wielopinowej przy silniku sprawdze ten pin 11 kojarze ze to jest mocno zasyfione wiec przemyje rozepne psikne styki jak nie zadziala sprawdze prad na pinie 87 przekaznika jak nie zadziala rozlaze rece i pojade do mechanika.dodam ze na gazie auto pali i niema problemu .[/code]

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jeśli na pinie 30 (różowy przewód) przekaźnika jest 12 V , przekaźnik przekazuje to napięcie na pin 87 (kolor zielonoczarny) a na pompie nie ma tego napięcia to jest jakaś usterka w instalacji elektrycznej po drodze...
    Rozumiem ze mam robic pomiar przy wlozonym przekazniku?

  • #21 16 Lip 2016 16:28
    sandamiano
    Poziom 28  

    pawelwislawski napisał:

    Rozumiem ze mam robic pomiar przy wlozonym przekazniku?

    Tak i przekręconym kluczyku ale napięcie jak pisałem pojawi się na około 2 sekundy i zniknie. Ja bym wyciągnął przekaźnik i zmostkował wejścia 30 i 87 w gnieździe grubym przewodem . Wtedy napięcie jest cały czas w przewodzie zielonoczarnym, nawet bez przekręconego kluczyka

  • #23 17 Lip 2016 09:09
    pawelwislawski
    Poziom 9  

    Witam .A wiec tak pogubilem sie.Przy pompie w kostce na wlozonym przekazniku i wlaczonym zaplonie pojawia sie napiecie 6.50v.przy wyjetym przekazniku i mostku kabel 87 i 30 przy wylaczonym zaplonie pojawia sie napiecie 12.45v plus minus 12.45.a jak zalacze zaplon soada do 6.50v.zglupialem.jak wloze przekaznik auto pali na gazie i jest ok jak go wyjme i zrobie mostek auto nie odpala.brak pomyslow.w kostce wielopinowej prad jest .pozdrawiam

  • #24 17 Lip 2016 09:46
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Przy lewej nodze jak siedzisz masz z boku plastikowa osłonę.slupka. Za nią jest kostka instalacji przod-tyl i w niej zapewne wytopil się pin zasilający pompe

  • #25 17 Lip 2016 09:50
    pawelwislawski
    Poziom 9  

    Dalem kabel bezposrednio z pinu87do pompy pin 2czarno zielony gruby i pin 4 na mase i zero reakcji .na sucho po wyjeciu pompa kreci.sirry ale elektryka to nie moja bajka.

  • #26 17 Lip 2016 10:09
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Jesli masz napięcie mierzone ŻARÓWKĄ 5W na tym pinie i masę też tak sprawdzoną a pompa nie działa a po wyjęciu solo na stół działa problem leży w punkcie dekiel pompy że złączką-pompa. Innej opcji nie ma.

  • #27 17 Lip 2016 10:13
    renokolo
    Poziom 8  

    Wciśnij wyłącznik bezwładnoścowy.

  • #28 17 Lip 2016 10:51
    pawelwislawski
    Poziom 9  

    Wciskam ten wlacznik i nadal nic zero reakcji.a jeszcze sprawdze tą kostke w slupku.ale dziwne bo podalem plus bezposrednio z pinu 87 z przekaznika i po wlaczeniu stacyjki przez ok 2 sek pojawia sie prad 12v z haczykiem jak krece rozrusznikiem spada do 6.5vwiec dziwne to dla mnie..us podalem przy pompie na pin m z kablem grubym zielono czarnym bodajrze to 2gi pin ale juz nie pamietam zero reakcji pompy .a mase bodajrze z 4tego na karoserie.masakra

    Dodano po 2 [minuty]:

    Koledzy a podpowiedzcie mi plus pompy to pin 2 zielonoczarny a minus 3?chodzi o 5cio pinowa kostke przy pompie.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson