Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto II - zbyt wysokie obroty

damian2008 15 Lut 2012 10:45 4276 8
  • #1 15 Lut 2012 10:45
    damian2008
    Poziom 13  

    Witam. Mam dość nietypowy problem z moim fiatem punto II FL. Nie wiem czy temat umieszczam w odpowiednim dziale, ale sam do końca nie wiem jakiej kategorii jest problem. Sprawa wyglada następująco:

    Samochód posiada Sekwencyjna instalacje gazowa, i na gazie, zarówno jak i na benzynie auto gubi wolne obroty (600-1100obr/min) natomiast po dodaniu gazu w momencie gdy obroty rosną silnik trzyma je w miejscu w granicach 1800obr. Ostatnio zauważyłem ze lekarstwem na niskie skaczace obroty jest włączenie ogrzewania tylnej szyby. Poprostu mu przechodzi jak ręka odjal. Jeżeli szyba sie nagrzeje i ogrzewanie sie wyłączy, auto znowu wariuje. Nie trzeba chyba dodawać ze spalanie jest dosyć spore przy takich obrotach.

    Problem dość długo sprawia problemy ze już nie wiem kompletnie co robić. Dodam jeszcze ze samochód u gazownika był regulowany ale to pomaga tylko na chwile. Potem problem znów sie pojawia. W samochodzie wymienilem:
    Olej, filtr oleju, filtr powietrza, filtr fazy lotnej gazu, świece na nowe NGK, przeczyscilem przepustnice i silniczek krokowy, na komputerze brak jakichkolwiek błędów. Jeżeli ktoś miał podobny problem bardzo proszę o pomoc bo nie mam siły już do tego. Dziękuje wszystkim którzy są wstanie pomoc. Jestem bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.

    0 8
  • #2 15 Lut 2012 11:41
    sandamiano
    Poziom 28  

    Wskazywałbym na czyszczenie przepustnicy ale skoro to było wykonywane to może jakieś nieszczelności pod przepustnicą? Na uszczelkach lub na przewodach podciśnieniowych i "fałszywe powietrze" powoduje zamieszanie w regulacji biegu jałowego silnika?Włączenie odbiornika o dużym poborze prądu jak m. innymi szyby ogrzewanej powoduje że alternator stawia opór silnikowi i ten się stabilizuje

    0
  • #3 15 Lut 2012 11:46
    damian2008
    Poziom 13  

    Jedyne co zauważyłem to zaklejona dziurę w dolnej obudowie filtra powietrza. Zastanawia mnie co tam było ze jest to zaklejone.. Może jakiś czujnik? Niewiem. Ale zobaczę może tamtędy powietrze lewe łapie.

    1
  • #4 15 Lut 2012 12:03
    ED11
    Poziom 14  

    Po prostu zrób regulację obrotów biegu jałowego zamiast wymieniać części.
    Uruchom i rozgrzej silnik na benzynie, pozostaw w spokoju aż wentylator chłodnicy załączy się i wyłączy kilka razy i gotowe.
    Pamiętaj by przed regulacją przełączyć instalację gazową w tryb jazdy na benzynie oraz żeby w trakcie regulacji nic nie włączać w samochodzie i nie ruszać pedału gazu.

    1
  • #5 15 Lut 2012 13:02
    sandamiano
    Poziom 28  

    W obudowie filtru powietrza jeśli dziura to nie ma wpływu na podwyższone obroty jałowe wskutek lewego powietrza. Musi być nieszczelność pod przepustnicą - pod osią przepustnicy. Gdy jest ponad przepustnicą to ma mały wpływ na takie zachowanie.To zaklejone to może jakiś by-pass na wypadek wystrzałów gazu?Posprawdzaj wszelkie wężyki podciśnieniowe czy czasem nimi nie podsysa sobie powietrza.One wchodzą pod przepustnicą.Tak nawiasem jaki masz silnik? 8v czy 16v?

    0
  • #6 15 Lut 2012 13:31
    guard10
    Poziom 28  

    Witam.Prosta diagnoza wez sobie samostart i w czasie pracy silnika na benzynie popsikaj w okolicach calego ukladu zasycajacego powietrze obroty powinny podskoczyc i tak dojdziesz gdzie jest nieszczelnosc.Pozdrawiam

    0
  • #7 15 Lut 2012 16:07
    damian2008
    Poziom 13  

    silnik 8v. gdzie moge ten srodek dostać? i ewentulane jego koszty? zastosuje się do wskazówek i opisze czy pomogło.

    Dodano po 1 [godziny] 59 [minuty]:

    Czyli oficjalnie można wyeliminować usterkę od strony elektroniki?

    0
  • #8 17 Lut 2012 19:54
    9misiek3
    Poziom 10  

    To ma być jakiś palny spray. Idź do motoryzacyjnego to coś ci doradzą. Ostatnio modne się zrobiło używanie plaka do tych celów.

    0
  • #9 18 Lut 2012 10:57
    ED11
    Poziom 14  

    damian2008
    Zrobiłeś regulację obrotów na jałowym?
    Jeśli nie to trać więcej czasu, powodzenia.

    0