Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ochronniki i ograniczniki przepięć - różnica.

15 Lut 2012 21:20 7660 14
  • Poziom 9  
    Witam
    Jestem początkującym w tej dziedzinie i mam kilka pytań, mam nadzieję że życzliwi użytkownicy podzielą się wiedzą w tym zakresie.

1. Czym się różni ogranicznik przepięć od ochronnika przepięć, bo często te wyrażenia są stosowane naprzemiennie ?

2. Czy ograniczniki (ochronniki ) przepięć należy osobno zabezpieczać przez zabezpieczenia nadprądowe, np poprzez wkładki bezpiecznikowe?

(spotykam się często że ograniczniki są bezpośrednio montowane od razu za głównym rozłącznikiem np FR, a ostatnio się spotkałem że z głównego rozłącznika izolacyjnego (DPX 250A) został zasilony rozłącznik bezpiecznikowy z którego zostały przewody poprowadzone tylko do ograniczników)

3. Czy ograniczniki (ochronniki) są zabezpieczeniami jednorazowymi, czyli czy przy każdym zadziałaniu owych zabezpieczeń należy je wymieniać?
  • Poziom 9  
    drodzy koledzy nie mam chęci aby studiować literaturę w której i tak jest małe prawdopodobieństwo że znajdę odpowiedź na moje konkretne pytania więc liczę na pomoc osób już obeznanych w tym temacie znaczy się krótko zwięźle i na temat
  • Specjalista elektryk
    Dobrze napisane nie chce się koledze, najlepiej dostać wszystko na tacy. Zapewniam kolegę, że przy odrobinie chęci w pół godziny, przy użyciu google znalazłby wszystkie odpowiedzi na swoje pytania. A w linkach podanych przez kolegów jest wszystko a nawet więcej na temat, o który kolega pytał.
    Ale najłatwiej bez patrzenia powiedzieć "tam tego pewno nie ma (bo za dużo czytania, a ja mam z tym problem)" i czekać na gotowca.
    Jednakże mam dobry dzień to pozwolę sobie odpowiedzieć, choć i tak chęci autora klasyfikują ten temat wyłącznie do kosza:

ad.1) Niczym - to to samo.