Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat doblo 1,3 jtd multijet 2004r. zgasł podczas jazdy i nie odpala

banzai54 15 Feb 2012 22:34 12410 13
  • #1
    banzai54
    Level 13  
    Witam
    Podczas jazdy samochód zaczął tracić moc i zgasł. Ponownie już nie odpalił, jakiś kilometr przed tym zdarzeniem byłem na stacji i zatankowałem mu +/- 9l ropy. Pierwsze podejrzenie padło na słabą ropę, ropę wypompowałem całą i zalałem nowej i nic. Rozrząd myślę, że jest cały, bo z plaka odpala, ale jak przestanie się mu go dawkować to po chwili gaśnie. Nie ma reakcji na pedał gazu. Elektryczna pompka działa, pompa wysokiego ciśnienia przy próbie rozruchu ma ciśnienie około 130-140 barów. Jak się go odpali na plaku to dochodzi do 220 i silnik i tak gaśnie. Dzisiaj samochód był podpinany pod "examiner" i jedyny błąd jaki zapamiętywał to "błąd podgrzewania paliwa w filtrze paliwa"(czy jakoś tak). Wszystko inne jest niby w porządku. Dodam jeszcze, że włączając zapłon słychać cykanie, a podłączając diodę do wtyczki wtryskiwacza dioda miga, cały czas tak samo, niezależnie od prędkości obrotowej wałków rozrządu(mam tu na myśli odpalony samochód na plaku, a silnik na zapłonie). Czujnik uderzeniowy jest cały, immobiliser zezwala na start. Wszystko niby jest w porządku. Dwóch mechaników nie wie co to może być, podejrzenie padło na wtryskiwacze lub komputer silnika. Dodam jeszcze, że jakiś tydzień temu ktoś mądry dolał do baku denaturat. Jak myślicie co robić z tym samochodem? Może macie jakieś sugestie co robić z tym silnikiem? Metoda prób i błędów jest zbyt droga :P
    Pozdrawiam
  • #2
    Hans30
    Level 27  
    Jakie masz ciśnienie na listwie?
  • #3
    banzai54
    Level 13  
    Przy rozruchu wg. examinera wynosi około 140barów, po odpaleniu na plaku dochodzi do 220.
  • #4
    Mad Max
    Level 23  
    A filtr paliwa wymieniony?
  • #5
    banzai54
    Level 13  
    Filtr paliwa nie był wymieniany, ale paliwo dochodzi do wtrysków i wraca nadmiarem do zbiornika. Wymienić filtr?
  • #6
    Mad Max
    Level 23  
    Obejrzeć co na nim się osadziło nie zaszkodzi.
  • #7
    bartek_j
    Level 35  
    Skoro ciśnienie jest a nie pali to pewnikiem wtrysków nie wysterowuje. Można to sprawdzić oscyloskopem. A czy w parametrach w trakcie kręcenia rozrusznikiem lub jak pali na plaku to czy sterownik widzi w ogóle obroty silnika ? Może tu jest problem...
  • #8
    banzai54
    Level 13  
    Obroty silnika widzi, filtr wygląda na w miarę czysty ^^. Natomiast chyba mam przyczynę, mam w ręku końcówkę wtryskiwacza i ten tłoczek (czy jak to tam się nazywa) stoi i się nie rusza. Myślę, że te końcówki jednak się zatarły od denaturatu, który był tam wcześniej dolewany. Mam wyjętą jedną końcówkę, ale podejrzewam, że reszta wygląda tak samo, bo silnik nawet nie próbuje załapać. Aczkolwiek 4 padnięte na raz końcówki wtryskiwaczy zaraz po tankowaniu ropy, to trochę podejrzane.
  • #9
    banzai54
    Level 13  
    Wtryski wymienione na używane a samochód dalej nie pali... może jakieś pomysły?
  • #10
    Megawe
    Level 33  
    Sprawdź przekaźnik zasilający wtrysk
  • #11
    banzai54
    Level 13  
    Przekaźniki sprawdzane i podmieniane nawet na wszelki wypadek i nic.
  • #12
    banzai54
    Level 13  
    Witam ponownie
    Wtryski wymienione raz jeszcze (na używane, ale testowane), cały układ przepłukany, filtr wymieniony, zbiornik paliwa osuszony i wytarty. Sitko w pompie wymienione, bo poprzednie jakby gdzieś się rozpuściło :P .
    Silnik dalej nie palił, ale na zaciąg odpalił. Nieco kulawo chodził, ale później się poprawiło.

    Odpala już z rozrusznika, ale trzeba chwile pokręcić. Może macie na to jakieś pomysły? Trzeba coś programować ustawiać dawkę czy coś?
    Pozdrawiam
  • #13
    and_gor1
    Level 9  
    Witam.
    Mam corse 1,3cdti i podobny problem. Jak kupiłem auto to też nie chciał palić. Problem pojawił sie po 2 tankowaniu w Polsce, ale od razu sprawdziłem ciśnienia na szynie i przy rozruchu ledwo dochodziło do 110 bar (aby uruchomić silnik trzeba więcej niż 150bar). Moje podejrzenie okazało się trafne, bo wymieniłem na wstępie regulator ciśnienia szyny CR (0281002584), kupiłem używkę za 150zł i przy sprzedającym wymieniłem. Chodziło przez 6 tys km ale niestety znowu przestał palić z kopa i dziś zamówiłem nowy za 700 zł (nistety zamienników tańszych nie ma, a w serwisie powiedzieli za niego 1255zł - chore). U ciebie są podobne objawy choć może być, że wariuje czujnik ciśnienia (ten z lewej strony). Poza tym bywa, że zatyka się sitko na regulatorze ciśnienia (ten z prawej) i przy obrotach czujnik odłącza zapłon.
    Pozdrawiam
  • #14
    banzai54
    Level 13  
    Witam ponownie
    Samochód już jeździ i pali :) po tygodniu jazdy sam zaczął normalnie odpalać.
    Może się odpowietrzył albo co, ale pali jak nówka :D
    Dzięki za pomoc, pozdrawiam