Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

hyundai atos 1.0 2000r. regulacja LPG autronic AL-700

bart3k3 15 Lut 2012 23:37 3139 8
  • #1 15 Lut 2012 23:37
    bart3k3
    Poziom 8  

    Witam wszystkich, mamproblem z intalacją LPG na sterowniku autronic al-700, z reduktorem lovtec identycznym jak lovato RGE92, mikser mam umieszczony w gumowym kolanku zaraz za obudową filtra powietrza, ma od dwie rurki, jedną do reduktora a drugą do silnika krokowego regulującego wolne obroty,
    problem polega na tym, po założeniu instalacji, pojechałem do gazownika na regulacje centralki, zakleił mi pół otworu przed filtrem powietrza taśmą izolacyjną, niby wszystko było ok, ale atos palił 8,5litra LPG bez znaczenia czy to trasa czy miasto czy mieszany cykl, dodam, że przy takiej samej jeździe atos palił równe 5litrów na trasie i koło 6,7L w mieście.
    pytając gaziarza po co to zakleja powiedział że aturator za bardzo się otwiera (120 130 kroków) po zaklejeniu było 74- 84.
    postanowiłem kupić sobie interfejs i samemu wyregulować centralkę, rozkleiłem tą taśmę i zrobiłem dolot taki jak był fabrycznie, zacząłem ustawiać centralkę w programie a-mon,
    ustawiłem wszystkie potrzebne parametry i zakres pracy aturatora na mały i styl jazdy na ekonomiczny ( gaziarz ustawiłstyl i zakres aturatora na normalny) i przystąpiłem do autoregulacji na gazie,
    na początku program każe ustawić minimalne stabilne obroty silnika,więc:

    jak mam to zrobić skoro mój atos sam ustawia sobie wolne obroty przez silnik krokowy który jest na kolektorze??
    ustawiam plastikową śrubę tą do wrażliwości membrany tak aby silnik pracował pomiędzy bogatą i ubogą mieszanką.
    przechodze do kolejnego etapu czyli trzymanie pow. 3000 obr/min.
    po zakończonej kalibracji puszczam przepustnicę, czekam i następnie ustawiam mieszankę pomiędzy ubogą a bogatą, klikam ok,
    aturator ustawił się w zakres 125-130 kroków i śmigam na jazdę próbną, przy ruszaniu silnik pracuje tak jakby losowo przerywały cylindry, wszystko wraca do normy po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu oraz przy równej jeździe powyżej 2700 obr/min przy niższych czuć poszarpywanie silnika, przy dwóch tankowaniach wychodziło że pali 10l/100km
    przy kolejnej regulacji, ponownie zakleiłem pół dolotu,
    kroki aturatora teraz szacują się pomiędzy 62-72, poszarpywanie zniknęło ale pali 9,5l/100km i wolne obroty ustawia sobie na około 700obr/min i silnik pracuje jak by przerywał (i na gazie i na benzynie,) już nie mam pojęcia o co chodzi i jak ustawić tą instalację prosiłbym o jakiekolwiek rady i uwagi, w razie pytań i niezrozumiałości tego co napisałem prosze pytać ;)

  • #2 16 Lut 2012 10:24
    ciuqu
    Poziom 33  

    Witam

    Na początek proponuje wykluczyć nieprawidłowości silnika skoro piszesz że źle pracuje na benzynie (świece, kable, itp). Sprawdź czy gazownik nie namieszał coś z lambdą.

    Pozdrawiam

  • #3 16 Lut 2012 16:30
    bart3k3
    Poziom 8  

    nieprawidłowości ze strony silnika wykluczam, po dłuższej jeździe na benzynie robi się ok i po odłączeniu akumulatora i zresetowaniu kompuera samochodu również wszystko wraca do normy

  • #4 16 Lut 2012 17:03
    ciuqu
    Poziom 33  

    Jakie masz parametry emulacji lambdy.

  • #5 16 Lut 2012 19:40
    bart3k3
    Poziom 8  

    od 0 do0.8V tps rosnący, próg tps mam ustawiony na 0,1v więcej niż odczytuje z potencjometru TPS i czułość na 0,1V

  • #6 20 Lut 2012 18:14
    jarucha1974
    Poziom 2  

    Witam.Mam dokladnie taki sam problem jak TY i walcze z nim od 5 lat.....nie moge dojsc co to sie dzieje z tym samochodem.Przytykałem ,odtykalem chwilowo pomaga pozniej znowu zaczyna szarpac na nizszych obrotach.Silnik skacze jak by mu czegos brakowalo,przelacze na benzyne i wszystko gra.Cuda robilem swiece,przewody ,kopolka,palec,zawory.Przy przegiegu 240.000 km wymienilem silnik i to samo sie dzieje.Wydaje mi sie ze poprostu ten silnik nie toleruje gazu,chyba ze sekwencja by sie sprawdzila.Jedyny blad ktory sie pokazuje to kat polozenia przepustnicy ktory nie moge skasowac,wiec ostatnio tak sie zastanawiam czy moze tu jest pies pogrzebany.Pozdrawiam i czekam na jakies porady.

  • #7 20 Lut 2012 21:56
    bart3k3
    Poziom 8  

    A ile Ci pali kolego ten atosik?? gazu, benzyny?? o jakim błędzie przepustnicy mówisz?? może Ci coś pomogę;) co dwie głowy to nie jedna

  • #8 21 Lut 2012 20:06
    jarucha1974
    Poziom 2  

    Witam.Moj atos to van 2 osobowy ciezarowy z 1999r poruszam sie nim zawsze z ladunkiem ok 200-300 kg na pace i robie okolo 150-250 km dziennie.Gazu pali jakies 8-9,5 l/100km w zaleznosci od stylu jazdy.Benzyny uzywam tylko do rozruchu w mrozy ,tak wiec nie wiem ile spali na bezynie.Ostatnio prztknalem mu powietrze i silnik przestal sie trzasc ale spalanie wzroslo do 13l/100km i po jakims czasie objawy powrociły,poza tym strasznie szarpal na zimnym silniku przy rozruchu.odetkalem go i wszysko zrobilo sie po staremu czyli tak jak kolega pisal wczesniej '' szarpanie i telepanie silnikiem do wartosci pewnych obrotow na rozgrzanym-na zimnym jest ok rowno sie wkreca w obroty'' Jestem troche mechanikowaty i probowalem roznych rozwiazań ,ale ten problem jest poprostu bardzo ciekawy.Miałem juz kilka aut z gazem i w żadnym nie spotkałem sie z czymś takim.
    Chetnie poczytam jakis rad w tej sprawie.
    Pozdrawiam.

  • #9 22 Lut 2012 20:59
    bart3k3
    Poziom 8  

    Panowie a mampytanie, czy po ustawieniu emulacji na obwód otwarty to komputer przestanie sterować silnikiem krokowym biegu jałowego??

    Dodano po 3 [minuty]:

    aa i jeszcze zapomniałem dodać jednego objawu, otóż czasami gdy zgasze silnik na gazie bez wcześniejszego przełączania na benzynie, to przy próbie odpalenia zazwyczaj silnik ma trudności z odpaleniem.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson