Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Re:Zamiana Pierburg 2E2 na Pierburg 2E3

vierov 15 Feb 2012 23:50 5029 12
Wago
  • #1
    vierov
    Level 10  
    Witam kolegów temat jak w tytule jest zablokowany i dlatego otwieram go jako nowy. Link Mam pytanie do kolegi Avanti. Do czego, mianowicie, włożyłeś tego 2E3? Ja ewentualnie chciałbym pomóc swojemu kuzynowi, który ma problem z gaźnikiem 2E2 i odwiedził już parę razy warsztat a nic z tego mu nie wychodzi na zdrowie, a szkodzi jedynie kieszeni. Problem w tym, że on nie mieszka w Polsce. Dlatego trochę to zabawa w głuchy telefon i może kolegów nudzić. Gdyby tak było, to proszę napiszcie, a Ty Avanti odpowiedz czy zechcesz i możesz pomóc ewentualnie poprzez pw? Samochód jest VW Pasat 1.6 lub 1.8 staruszek, bo 1986r. Co do roku to samochód był kupowany używany w papierach ma 1.6, ale sprzedający zapewniał, że jest 1.8. Czy ktoś może autorytatywnie powiedzieć po czym rozróżnić te dwa silniki? Gaźnik w nim jak wyżej i raczej do wymiany. Ja myślałem o Weberze, gdyż ktoś gdzieś napisał, że one bezawaryjne no i tańsze a przede wszystkim prostsze. Mnie chodzi o coś co będzie się nadawało do samodzielnej regulacji, bo samochód stary i mało wart a koszt wszelkich napraw w warsztacie ociera się o wartość samochodu. Układ jest, jednak, taki, że powinien on jeszcze jakiś czas pochodzić. Chętnie, zatem wysłucham rad kolegów co zrobić z obecnym gaźnikiem, lub na co go zamienić? Proszę nie pisać o tym, że najlepiej to złomować, bo tyle wiem sam. Z tego co wiem, to część automatyki gaźnika została już wcześniej uznana za zbędną i odłączona. Jeżeli będzie zainteresowanie tematem, to coś napiszę więcej o objawach, ale wydaje mi się, ze naprawa gaźnika mija się z celem, bo jak poszukać w sieci, to prawie wszyscy na te gaźniki narzekają twierdząc, że o gorsze badziewie trudno.
  • Wago
  • #2
    karola44-81
    Level 27  
    Co do typu silnika to chyba jego numer będzie najlepszym do stwierdzenia jaką pojemność ma silnik.
  • Wago
  • #3
    Avanti
    Level 11  
    Witam. Jeżeli chodzi o moją zamianę z 2E2 na 2E3 dotyczyła golfa "MK2 1.6 RF".
    Jak niektórym wiadomo te same silniki były także w passatach B3, seatach Toledo 1.6 i wielu innych. Mój gaźnik który wykorzystałem pochodził z Seata Toledo 1.6 (jedna z wcześniejszych wersji bo później były one także na wtrysku) gaźniki te znaleźć można było w passatach B3 1.6 chyba nawet silnik miał podobne oznaczenie (RF).
    Mój gaźnik 2E2 nadawał się do naprawy - wymagał jednak trochę wiedzy - chcę zaznaczyć, że to dobry gaźnik a opinię ma taką tylko z powodu niewiedzy naprawiających (nie jest aż tak trudny w naprawie - chcę zaznaczyć że nie jestem mechanikiem samochodowym i jeżeli chodzi o 2E2 to chyba okazuję się właśnie dobrze).
    Jeżeli chodzi o naprawę to jedynymi przeszkodami mogą być ceny niektórych nowych części choć większość pasuje z gaźnika skody Favorit i są tanie, a także skutki naprawy pseudo mechaników i gaźnikowców.
    W moim Gofrze hula od 2 lat 2E3 ale mam w zanadrzu naprawiony 2E2 (zapas).
    Jeżeli chodzi o silnik to z tego okresu to powinien mieć wybity symbol chyba na bloku.
    Pozdrawiam

    Dodano po 4 [godziny] 24 [minuty]:

    ps.
    Podejrzałem - Passat 1986 to jeszcze byłaby B2 - Ratować Klasyki !
    Podaj objawy - będziemy walczyć.
    Jeszcze o tym silniku - dla mnie 1.6 i 1.8 wyglądają prawie tak samo.
    Jak pamiętam to w B2 były jeszcze jakieś inne gaźniki - może ktoś przełożył silnik z gaźnikiem.
    Jeżeli chodzi o gardziele gaźnika to 1.6 i 1.8 stosowane w Golfach miały takie same (22mm i 26mm) różniły się tylko dyszami.
    I jeszcze jedno z mojej praktyki ja dopiero poznałem ten gaźnik jak go wyciągnąłem z auta i przywlokłem do domu, a naprawianie na odległość z pośrednikami nie wiem czy da dobre efekty.
    Pytaj na forum czy jak wolisz na priv.
  • #4
    vierov
    Level 10  
    Dzięki kolegom za o odpowiedź. Po VIN-ie wychodzi mi, że silnik 1.8. Będę miał jutro numer silnika, to może uda mi się po nim upewnić. Tak jest to B2 hatchback. Objawy o których wiem to: słabo odpala, po wstrzyknięciu paru ml. benzyny do gardzieli załapuje, ale z drugiej strony świece na czarno i ""spalinka"" mocno przekroczona a nie daje się regulować. Na dodatek jedyny koleś, który zajmował się gaźnikami w ich miejscowości i trochę go podleczył, poważnie się rozchorował. Nie wiadomo czy wróci do roboty. A więc jak widzicie sprawa się komplikuje, bo zbliża się termin badania technicznego. Co do spalania, to nic nie wiem, bo podobno teraz ze względu na pogodę i problemy z odpalaniem nie jeżdżą. Myślę o tym żeby gaźnik mi przysłali.
  • #5
    Avanti
    Level 11  
    Trochę mało napisałeś z objaw.
    Jeżeli chodzi o to "wstrzykiwanie benzyny" - załatwia się wdepnięciem do oporu pedału gazu (raz, jak jest zimno to dwa) - odpowiedzialna jest za to membrana dająca się wymienić od przodu samochodu bez wyjmowania gaźnika, cztery śruby - tylko uważać żeby sprężyny nie zgubić - jak nie cieknie stamtąd to powinna być dobra (powinna pasować od skody Favorit - sprawdzić długość trzpienia)
    Warto też przedmuchać dyszę wolnych obrotów - jak jest zapchana to trzeba trzymać nogę na gazie żeby nie zgasł.
    Napisz proszę co ominąłeś z tej automatyki - zakładam że zawór termiczno-czasowy (ta okrągła puszka po lewej gaźnika - stojąc od przodu vw).
    Jeżeli go zalewa może nie trzymać zawór iglicowy, albo masz uszkodzony pływak i cały czas dostaje się nadmiar benzyny do komory pływakowej.
    Tyle tytułem gdybania.
    A w ogóle to zakładam że rozmawiamy o Pierburg 2E2 i pytanie czy autko na lpg czy tylko na benzynę.
    Przeczytaj numer silnika bo VIN nic nie pomoże jak był wymieniany - czy na bloku jest jakiś symbol literowy przed numerem.
    Pozdrawiam
  • #6
    vierov
    Level 10  
    Witam ponownie, trochę to niestety trwało, ale coś wyjaśniłem i napiszę to co wiem. Najpierw sprawa, jak mi się wydaje, podstawowej wagi. Otóż gaźnik jest, chyba, 2E. Piszę chyba, bo takie oznaczenie na nim wybito, ale nie ma on ręcznego ssania co jak wyczytałem gdzieś miało zastosowanie w takim gaźniku. Poniżej zamieszczam linki do zdjęć, które udało się zrobić i dzisiaj do mnie dotarły. Na jednym z nich widać dość wyraźnie wybite 2E. Sytuacja się, zatem zmieniła, ale może nie aż tak bardzo. Gdy, zaś chodzi o objawy, to jest jeden podstawowy: nie można uregulować CO a w konsekwencji tego świece są zarzucone na czarno. Wszystko inne co pisałem wcześniej o objawach jest już nieaktualne, bo auto odpala, silnik ma, chyba normalną moc i pracuje równo. Po gaźnikowcu są tylko zarzucone świece i zła spalinka. On powiedział tak:"jeździć będziesz, ale szukaj gaźnika, bo przeglądu nie przejdziesz". Odnośnie tego co odłączone i wcześniej o tym pisałem, to podobno jakieś kable elektryczne i bodaj dwa wężyki od podciśnienia, chyba coś z prawej strony patrząc od czoła auta i na górze. Może Avanti, lub ktoś inny, wywnioskujesz coś ze zdjęć? Podobno pływak jest cały, membrana od wzbogacania mieszanki, ta pod dekielkiem w kształcie rombu też sprawdzona i jest ok. Może mało danych, ale proszę pytać, a ja postaram się uzyskać odpowiedzi. Pozdrowionka

    http://img696.imageshack.us/img696/8256/1800x600a.jpg
    http://img526.imageshack.us/img526/1594/2e2800x600.jpg
    http://img833.imageshack.us/img833/2248/3e2800x600.jpg
    http://img707.imageshack.us/img707/9728/4e2800x600.jpg
    http://img855.imageshack.us/img855/4728/5e2800x600.jpg
    http://img85.imageshack.us/img85/3091/6e2800x600.jpg
  • #7
    ociz
    Moderator of Cars
    Tak to jest ten pechowy 2E2, fajnie to jeździ dopóki sprawny.
    Na pw wysłałem trochę lektury.
  • #8
    vierov
    Level 10  
    Dzięki kolego "ociz", oczywiście, że z chęcią poczytam. Sam również zgromadziłem już trochę materiałów, ale muszę zrobić jakąś tego selekcję i zabrać się do studiowania. Pozdr.
  • #9
    Avanti
    Level 11  
    Jeżeli chodzi o ustawienie składu mieszanki to jest jedna prozaiczna przyczyna którą należy sprawdzić. Skład mieszanki reguluje się od góry śrubą w takiej wysokiej obudowie (możliwość regulacji bez ściągania obudowy filtra powietrza).
    Jak wykręcisz tą śrubę to są na niej chyba dwa oringi, jak są stare i zużyte to dostaje się tam dodatkowe powietrze. Jak byś zwrócił uwagę z boku obudowy tej śruby (od mieszanki) jest coś na wzór przesłony (regulacja ile powietrza - taka mieszanka czy coś takiego).

    Z tym kupowaniem gaźnika to ja bym nie był taki szybki (jeden dostałem do Favoritki drugi kupiłem od Seata) żaden nie nadawał się do założenia bez małego remontu pomimo że zewnętrznie wyglądały dobrze.
    Ale za to jak będziesz miał drugi to są dodatkowe zapasowe części.
    Przychodzi mi do głowy jeszcze coś takiego jak układ do wzbogacania mieszanki (takie małe na dwie śruby od lewej gaźnika stojąc do przodu VW) pasuje chyba od favority (30 zł) ale tego na razie nie wymieniaj - co najwyżej przedmuchaj- sprawdzę czy na pewno to może być odpowiedzialne.
  • #10
    vierov
    Level 10  
    Dzięki Ci Avanti!
    Najpierw dwa słowa o układzie wzbogacania mieszanki. Czy masz na myśli to:

    http://img834.imageshack.us/img834/8681/ukwzbogacaniamieszanki.jpg

    bo jeżeli tak to podobno tam zaglądali i niczego złego nie stwierdzili. Chyba, że masz coś konkretnego na myśli i podpowiesz na co tam szczególnie zwrócić uwagę.
    Co do śruby regulacyjnej to wczoraj pytałem czy wiedzą czym się to ustawia i odpowiedzieli że tak ale nie sprawdzałem ich wiedzy. Po prostu jeszcze raz zapytam. Popraw mnie jeżeli się mylę, bo tak myślę sobie "na chłopski rozum" to jeżeli te o-ringi, załóżmy że zepsute, puszczają dodatkowe powietrze, to mieszanka byłaby biedniejsza. Chyba, że to jest tak, iż uczestniczą one wraz ze śrubą w układzie podciśnieniowym sterującym czymś i brak vacum powoduje nieregulowalność gaźnika.
  • #11
    Avanti
    Level 11  
    1. To ten układ którego zamieściłeś fotki - ja miałem dodatkowe gaźniki więc mogłem podmieniać z innych - w moim przypadku przedmuchanie pomogło, podobno są problemy z grzybkiem czasami - ta część w Częstochowie kosztowała 30 zł (od skody favorit)
    2. Tak jak piszesz uczestniczą w układzie ale nie dam Ci jednoznacznej odpowiedzi czy za bogata czy za uboga mieszanka (wydaje mi się że przelewa ale może jestem w błędzie), w każdym razie oringi nie są drogie i ich wymiana na pewno nie zaszkodzi te gaźniki mają ponad 20 lat ...

    Minęło już trochę czasu od mojej ostatniej naprawy tego gaźnika, więc zajrzę do dokumentacji ewentualnie do mojego zapasowego 2E2.

    Zobacz profilaktycznie jak zachowuje się ta przesłona rozruchowa na pierwszej gardzieli (ta odpowiedzialna za ssanie) - w fazie rozruchu jest przymknięta to właśnie ssanie (mała szczelina chyba coś około 2mm) następnie zawór termiczno czasowy po kilku sekundach (książkowo od 4 do 20 sekund zależy od temperatury otoczenia ) przerywa fazę ssania (zawór termiczno czasowy - ta mała puszka okrągła z przyłączem do elektryki). Jeżeli nie jesteś jej pewny można wyciągnąć z niej wężyki i pozaślepiać - powoduje często problemy - wysokie obroty itd.
    Sprawdź jak silnik się zagrzeje czy ta przesłona na pierwszej gardzieli się cała otwiera.
  • #12
    BenA3
    Level 16  
    Witam. Tez jestem posiadaczem golfa Iz takim gaznikiem 2E2 lub 2EE. Znalazlem na necie mozliwosc zmiany tego gaznika webera. Jest caly opis jak to ladnie zrobic. Moje pytanie jest takie czy moge zrobic to jezeli mam silnik 1.8? opis jeden do silnika 1.3 i 1.6
  • #13
    Avanti
    Level 11  
    Witam
    Także czytałem te opisy.
    Nie wiem jak w praktyce z gaźnikiem w necie są wzory można policzyć.
    Wiem jak jest z gaźnikami w golfach 1.6 i 1.8 mają takie same gardziele różnią się tylko dyszami z tego co pamiętam.
    Będziesz dorabiał podstawę, pewnie i obudowa filtra, jak masz LPG to i Mixer.
    Dobrej zabawy