Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tylny most Sprinter 212. 2,9. 1999r blokada.

16 Lut 2012 08:59 5754 16
  • Poziom 7  
    Jedno koło się kręci drugie zaczyna lecz coś go blokuje tak jakby zadziałał hamulec.
    Po kilkukrotnej próbie w tył i do przodu zaczyna zabierać oba koła. Dzieje się tak tylko na śliskim.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 31  
    W pierwszej części swojej wypowiedzi dobrze kombinujesz. Ciekawe czy to sprawdziłeś, czy tylko o tym myślisz i czekasz ..... no właśnie na co.
  • Poziom 7  
    Czemu sądzisz że kombinuję? Objawy są takie jak podałem, w trakcie ruszania jedno koło kręci a drugie nie zabiera ,kontrolka miga.Próbuje wstecznym i ponownie do przodu kilka razy powoli zaczyna ruszać i znowu to samo.Jak jest przyczepność to nic się nie dzieje.
  • Poziom 31  
    Po to właśnie jest mechanizm różnicowy - kręci się koło, które ma lżej.
    Zdejmij koło sprawdź klocki hamulcowe /zużycie i blokowanie w prowadnicach/, zacisk /blokowanie tłoczka/. Jak to działa zdejmij zacisk, wyjmij klocki i zobacz jak obraca się półoś z samą tarczą /tarczobębnem/. Jak dalej ciężko to do zdjęcia tarcza i sprawdzenia szczęki ręcznego, linka i mechanizm.
  • Poziom 7  
    Klocki nowe i tarcze, ręczny działa prawidłowo linki nowe, brak nadmiernych luzów w zaciskach tłoczki pracują poprawnie(nie zapieczone) .Auto po przeglądzie sprawne (wymieniony korektor hamowania)
  • Poziom 31  
    Jeżeli tak cudownie wszystko w hamulcach działa po obu stronach to pozostaje tylko zacierające się łożysko półosi /półosie obciążone/ lub piasty /półosie odciążone/.
  • Poziom 35  
    Ale co? Blokada ci nie blokuje mechanizmu , czy się hamulce zacinają bo tak to opisałeś jakbyś w przedszkolu ostatnio studiował.
  • Poziom 31  
    Z tego co ja zrozumiałem, to ta blokada to blokujące się koło, ale diabli wiedzą o co może chodzić.
  • Poziom 43  
    Michajło napisał:
    Czemu sądzisz że kombinuje? w trakcie ruszania jedno koło kręci a drugie nie zabiera ,kontrolka miga.

    Kombinujesz bo piszesz jak pięciolatek, ta kontrolka to od czego, ładowania? Czy od ładowarki telefonu komórkowego.
  • Poziom 39  
    Po prostu ASR mu źle działa, jego zdaniem.
  • Poziom 7  
    Nie wszystkie wpisy są akurat na temat,ale i te czytam.Sprawa blokady nie jest tak prosta jak w opisach, trzeba oddać do warsztatu. Dziękuję za pomoc.
  • Poziom 9  
    Podpinam się pod temat i może ponowie pytanie lecz postaram się logiczniej..
    Otóż gdy wjadę samochodem w błotko i chcę wyjechać, na desce mam migającą kontrolkę ABD buksowanie koła a w lusterku widzę że kręci się tylko jedno koło a powinny się kręcić oba na raz?
    Nie dawno robiłem kapitalny remont hamulców wszystkie rurki wymieniłem na miedziane bo stare już nie dały rady, nowe klocki tarcze przetoczone, i po tym zabiegu zmiany są takie że ustało buksowanie i nadal kręci się jedno koło..

    Do tego mam wrażenie że mi wyje most kupiłem ceramizer z zamiarem jego zastosowania, ale z uwagi że kosztuje 70zł wstrzymam się chwilowo bo może da się temu zaradzić..

    Zatem proszę o pomoc

    Ps/ zrobiłem mu lifting, 99r.
    Tylny most Sprinter 212. 2,9. 1999r blokada.
  • Poziom 9  
    Otóż w sklepie motoryzacyjnym mi powiedzieli że na wyjące mosty ceramizer działa i mechanicy go stosują..
    www.ceramizer.pl/
  • Poziom 9  
    Zgadzam się, ale są mechanicy i są dobrzy znawcy tematu (których nie wiem gdzie znaleźć) i którzy biorą dużo PLN za takie usługi, a mechanicy (drobni dorobkiewicze) nie chcąc pogorszyć sprawy wolą poczarować bo most jest do trochę złożoną sprawą i nie robi się tego na co dzień więc i wiedzy brak i dobrze z ich strony że nie chcą pchać rąk tam gdzie nie wiedzą jak później złożyć.. :)

    Ale zostawmy to.. i skoro już się Pan już udziela w tej sprawię to mogę prosić o jakąś radę...?

    Dodam że do centralnej części mostu czyli tej kuli nie dochodzi żaden przewód tylko jeden wężyk, a cofając do tyłu i puszczając szybko sprzęgło słyszę luz na wale (taki stukot) czy tak powinno też być??
  • Poziom 7  
    Sprawa z tylnym mostem to dosyć szeroki temat . W moim przypadku ( automat)
    ruszanie na śliskim i pod wzniesienie należalo rozpocząć od najniższego stopnia skrzyni biegów.