Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza pali cewkę !! dlaczego?

krzysztoftarka 16 Lut 2012 14:22 4464 14
  • #1 16 Lut 2012 14:22
    krzysztoftarka
    Poziom 8  

    Mam seata ibizę z 2003 roku beznyna. założyłem gaz jakieś 3 miesiące temu.
    Zapaliła mi się kontrolka wtrysku więc podpiąłem pod komputer i okazało się że spalona jest cewka z cylindra 1. Kupiłem założyłem nową bo jasne że ma prawo się zepsuć. Na miejscu jak się poruszam to wszystko ok ale jak wyjazde gdziekolwiek w trasę i zaczyna się jakakolwiek górka że silnik jest obciążony to wyspakuje mi błąd cewki nr 1 i zaczyna chodzić na 3 cylindry. Pomyślalem że wyklucze ten błąd i zmieniłem cewkę 1 z 4 i doszedłem że jeśli wyskoczy błąd cewki 1 to coś poza cewką a jeśli 4 to cewka zepsuta znowu. I tu psikus zepsuta cewka 1.
    Pojechałem do mechaników magików od gazu- przeglądneli całe auto zrobili ze 130km i nic nie zrobili oprócz tego że powiedzieli że zepsuta cewka 1 to ja pojechałem kupiłem cewke i zmieniłem. Tego samego dnia pojechałem w trase i psikus zapaliła się konkrolka cewki 1 ????? Zmieniłem wszystkie świece 2 dni wcześniej.
    Co moze się dziać ??? błagam o pomoc bo zwariować idzie z tym autem

    0 14
  • #2 16 Lut 2012 14:27
    viper555
    spec od auto-elektro

    Więc to co potrafiłeś zrobić zrobiłeś teraz oddaj auto do warsztatu bo będziesz się tylko narażał na niepotrzebne koszty.P

    1
  • #3 16 Lut 2012 14:40
    wojtekryba
    Poziom 32  

    Przedewszystkim to nie błąd "uszkodzna cewka" tylko przerwy w cyklu spalania.
    Po mojemu emulatot wtrysków miesza,a bardziej niechlujny montaż,

    0
  • #4 16 Lut 2012 14:49
    bartek_j
    Poziom 35  

    Napisz dokładnie jaki to błąd.
    Jaka instalacja ?
    Czy na benzynie i na gazie to samo ?

    0
  • #5 16 Lut 2012 15:20
    krzysztoftarka
    Poziom 8  

    16685 – cylinder 1
    16556

    Za pierwszym razem wyskoczył mi błąd ten pierwszy zaraz potem po zmianie cewki na nową ten drugi błąd.
    Wczoraj mi znowu wyskoczył ale już nie zwracałem uwagi na numer tylko wykasowałem.

    Co prawda nie jeździłem na benzynie za długo ale na jednym i na drugim bez znaczenia mi się to pojawia.

    Pseudo mechanik wyjaśnił że jak gazuje to w cewce jest za duża temperatura spalania i że temu wyłącza cylinder i fakt jak zgasze auto na 3 minuty to mogę jechać bez problemu ale z zapalonym czekiem.

    Dodano po 10 [minuty]:

    To jaka instalacja to wiem że sekwencja 4-generacja i dałem za nią 3000zł ale nie wiem nic wiecej bo nie mam przy sobie papierów na to.
    Przynajmniej tyle pamiętam i mogę się mylić :)

    1
  • #6 16 Lut 2012 18:14
    ociz
    Moderator Samochody

    Pewnie jak zwykle po druciarsku sygnał obrotów podłączony do sterowania jednej z cewek.
    Jak widzisz cena nie przekłada się na jakość.
    Sprawdź sobie ile kosztuje do niego nowy oryginalny katalizator który w tej chwili niszczysz przez druciarzy gaziarzy.

    0
  • #7 16 Lut 2012 19:26
    krzysztoftarka
    Poziom 8  

    fakt jest taki że przed założeniem gazu nic mi się nie zapaliło i samochód chodził bardzo dobrze ale to nie jest powód żeby zwalać na gaz bo przejechałem nim bez gazu z 500km tylko.

    A teraz pytanie czy ktoś może mi pomóc ? bo było auto u 3 mechaników i każdy tylko umiem na kompa podpiąć swoją drogą ja to też umiem i nie jest to za trudne.
    Gdzie jest przyczyna.
    Może sonda lambda - co kolwiek ona ma wspólnego ale gdzieś tak kiedyś wyczytałem

    0
  • #8 16 Lut 2012 20:55
    bartek_j
    Poziom 35  

    w tym przypadku nie sonda lambda.
    Ten P16556 to błąd mieszanki - ewidentny problem źle wystrojonej instalacji gaz.
    Ten P16685 to żaden błąd cewki tylko wypadające zapłony. Przyczyn może być wiele, ale jak pojawiło się to po montażu gazu to należy sprawdzić czy na benzynie tez się pojawia, a jak nie to wina gazowników
    Nie napisałeś też jaka instalacja..
    Tak czy owak to instalacja gazowa do poprawki.

    0
  • #9 16 Lut 2012 20:58
    krzysztoftarka
    Poziom 8  

    u gazowników stał ten samochód ostatnio 3 dni... sprawdzali kompa wszystko i powiedzieli że oprócz cewki nic nie ma i co teraz. Mam pojechać jeszcze raz do nich i wymądrzać się że wiem wiecej od nich :D
    Jak ja nawet nie wiem jaka to instalacja jest oprócz tego że sekwencja.
    całe życie same problemy

    0
  • #10 16 Lut 2012 21:32
    kidu22
    Poziom 35  

    Powiedz że jak jezdzisz na samej PB to problemu nie ma.

    Jak nie są idiotami to skapują że to wina ich LPG.

    0
  • #11 16 Lut 2012 22:26
    domex32
    Moderator Samochody

    ociz napisał:
    Pewnie jak zwykle po druciarsku sygnał obrotów podłączony do sterowania jednej z cewek.


    Co wydłuża impuls masowy sterujący cewką, i ją uszkadza, tamta pierwsza cewka miała już swoje najechane, dlatego padła, ta za jakiś czas też nie wytrzyma.

    Dlaczego w trasie? bo wtedy masz wyższe obroty, i cewki pracują z wyższą częstotliwością.

    Moim zdaniem powinieneś się udać na diagnostykę, tak żeby na piśmie serwis napisał co jest przyczyną, jeśli sterowanie "gazowni" jest pobrane z tej cewki jak piszesz pierwszego cylindra, obciążył gazowników, i zażądał poprawienia instalacji.

    0
  • #12 17 Lut 2012 18:14
    krzysztoftarka
    Poziom 8  

    Czyli mam jechać na diagnostykę i co mam sprawdzić ?

    Jak rozumiem jest szansa że to jest wina gazowników który sygnał obrotów podłączyli do jednego cylindra.

    Najciekawsze dla mnie jest to że jak to auto kupiłem i wracając nim do domu spokojnie sobie jechałem 120-160 i nie było tego silnika tak słychać jak teraz.
    Teraz jadąc 100 wydaje mi się że buczy jak czołg (powodem jest pewnie między innymi sportowy tłumik remusa) ale mimo wszystko jakoś lepiej mi się jechało...

    0
  • #13 17 Lut 2012 20:32
    bartek_j
    Poziom 35  

    Ale te błędy wcale nie wskazują na złe podłączenie cewki.
    Buczenie może być spowodowane rozmontowaniem części dolotu przed filtrem - "tłumika szmerów ssania" czy jak to tam nazywają. Częsta praktyka gazmenów gdy trudno umieścić reduktor.

    0
  • #14 18 Lut 2012 00:30
    krzysztoftarka
    Poziom 8  

    a teraz proszę po polsku gdzie mam szukać i kogo się poradzić żeby mi to sprawdził bo byłem u gazmenów i oni nic nie znaleźli, znaczy nic nie szukali oprócz sprawdzenia i wykasowania błędów na kompie a to sam potrafie też zrobić co nie zmienia faktu że nie chce jeździć autem które wiecznie się pieprzy....

    0
  • Pomocny post
    #15 18 Lut 2012 11:27
    viper555
    spec od auto-elektro

    Masz dać do elektryka a nie wymieniaczy ,kasowaczy błędów pseudomechaników bo sprawa jest prosta.P

    0