Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

silnik renault 1,6 16V kuleje

bupiter 16 Lut 2012 17:50 6096 12
  • #1 16 Lut 2012 17:50
    bupiter
    Poziom 9  

    Ludzie, pomóżcie.
    wiem że ten problem jest opisywany już setki razy, ale dla siebie nie znalazłem rozwiązania.

    mam scenica 1,6 16V benzyna + gaz sekwencja z 2000 roku. mój problem polega na:

    - podczas pracy silnika wyczuwalne są pojedyncze szarpnięcia, widać jak silnik "nierówno" się trzęsie, są one odczuwalne na fotelu w kabinie
    - nierówne drgania, można je nazwać szarpnięciami, występują nieregularnie, tj. co 2-3 sekundy, można powiedzieć sporadycznie.
    - przy podwyższonych obrotach intensywność drgań się zmniejsza, ale nadal są wyczuwalne "szarpnięcia" silnikiem,
    - obroty delikatnie kuleją , tj. spadają i podnoszą się o około 100-150 (nie mylić z falowaniem) tutaj są takie dość gwałtowne tąpnięcia i wzrosty
    - kąt wyprzedzenia zapłonu zmienia się w zakresie 5-12 stopni (odczyt ze skanera)
    - zdolność przyspieszania zadowalająca, nie sprawia wrażenia muła
    - te same objawy na benzynie i gazie

    co sprawdziłem i wyeliminowałem:

    - cewki zapłonowe są na 100% dobre (podmieniane z innego samochodu, moje wkładane do drugiego, mój na innych dalej źle pracował, tamta renówka na moich pracowała dobrze)
    - świece nowe
    - głowica po remoncie - były wypalone gniazda i zużyte prowadnice - mogła to być jedna z przyczyn, przed naprawą głowicy spaliny były paskudne, HC około 600, teraz mieszczą się w granicach przyzwoitości
    - nie ma nieszczelności na dolocie
    - wyeliminowałem możliwość podawania gazu podczas pracy na benzynie, zamknąłem zawór, spuściłem ciśnienie z reduktora - praca bez zmian

    podpowiedzcie jak mogę sprawdzić czujnik położenia wału korbowego, wyjmowałem, czyściłem, podejrzewam że to on może bałaganić, a na oscyloskopie nie widać regularności impulsów
    nie wiem jak teraz ze spalaniem, przed głowicą palił 9,5-10 w trasie przy delikatnej jeździe, ale myślę że spadnie, bo nie wywala teraz niedopalonych HC.
    oczywiście przy demontażu i montażu wszystko było przejrzane, przeczyszczone.

    może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?

    Piotrek

    -1 12
  • #2 16 Lut 2012 19:40
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 16 Lut 2012 19:41
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 16 Lut 2012 19:55
    Wolfstar
    Poziom 2  

    ..wymień czujnik położenia wału korbowego...taka przypadłość zdarza się także przy uszkodzonych przewodach zapłonowych ( dość rzadko) , i uszkodzeniu czujnika MAP...




    Moderowany przez PRZEMO9826:

    Regulamin

    3.1.11. (10.2, 10.7, 12) Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    Ostrzeżenie.

    0
  • #6 16 Lut 2012 19:56
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 16 Lut 2012 20:25
    bupiter
    Poziom 9  

    zapomniałem dodać że sterownik silnika nie rejestruje żadnych błędów

    0
  • #8 16 Lut 2012 20:27
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 16 Lut 2012 20:31
    bupiter
    Poziom 9  

    borsche napisał:
    Dlatego podglądnij parametry clipem.


    a czy nie wystarczy Automediksem, ADP186 ?

    0
  • #10 16 Lut 2012 20:33
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 27 Lut 2012 20:51
    bupiter
    Poziom 9  

    Witam ponownie. Sprawa oparła się o serwis Renault, tam wymieniono mi poduszkę pod silnikiem, faktycznie "skończyła się". Niby szarpnięcia ustały, wiadomo ukłąd się usztywnił, jest lepsze tłumienie, ale..... Cały czas mam wrażenie że silnik ten nie pracuje jak powinien. Nadal wyczuwalne są pojedyncze szarpnięcia, fakt że w większym stopniu na gazie, ale to oddzielna historia. Pracownicy serwisu twierdzą, że ten silnik tak pracuje, że mówiąc wprost "taka jego uroda". I tu prośba do was, którzy mają renówkę z tym samym silnikiem (1,6 16V 106KM, K4M) o podzielenie się wrażeniami z pracy silnika. Pracuję że tak powiem zawodowo przy samochodach, i odpowiedź "ten typ tak ma" nie bardzo mnie satysfakcjonuje. Proszę o opinie ludzi którzy mają kontakt z tym silnikiem.

    0
  • #12 27 Lut 2012 21:13
    kolacz1
    Poziom 9  

    Witam , posiadam renault megane 1,6 16v + lpg silnik dynamiczny , zrywny, pracuje równo i nigdy nie wyczułem ani nie zauważyłem podobnego zjawiska w soim aucie ani na benzynie ani na lpg . Pozdrawiam

    0
  • #13 23 Maj 2014 21:45
    bupiter
    Poziom 9  

    problem "rozwiązał" się przy pomocy sprzedaży samochodu. do sprawdzenia został mi tylko sterownik silnika, ale odpuściłem sobie.

    sugestia dla innych: świece montujcie dokładnie (!!!!!) takie, jakie zalecił producent w katalogach fabrycznych, te dobierane z katalogów producentów świec niekoniecznie muszą być odpowiednie do tego silnika.

    0