Ludzie, pomóżcie.
wiem że ten problem jest opisywany już setki razy, ale dla siebie nie znalazłem rozwiązania.
mam scenica 1,6 16V benzyna + gaz sekwencja z 2000 roku. mój problem polega na:
- podczas pracy silnika wyczuwalne są pojedyncze szarpnięcia, widać jak silnik "nierówno" się trzęsie, są one odczuwalne na fotelu w kabinie
- nierówne drgania, można je nazwać szarpnięciami, występują nieregularnie, tj. co 2-3 sekundy, można powiedzieć sporadycznie.
- przy podwyższonych obrotach intensywność drgań się zmniejsza, ale nadal są wyczuwalne "szarpnięcia" silnikiem,
- obroty delikatnie kuleją , tj. spadają i podnoszą się o około 100-150 (nie mylić z falowaniem) tutaj są takie dość gwałtowne tąpnięcia i wzrosty
- kąt wyprzedzenia zapłonu zmienia się w zakresie 5-12 stopni (odczyt ze skanera)
- zdolność przyspieszania zadowalająca, nie sprawia wrażenia muła
- te same objawy na benzynie i gazie
co sprawdziłem i wyeliminowałem:
- cewki zapłonowe są na 100% dobre (podmieniane z innego samochodu, moje wkładane do drugiego, mój na innych dalej źle pracował, tamta renówka na moich pracowała dobrze)
- świece nowe
- głowica po remoncie - były wypalone gniazda i zużyte prowadnice - mogła to być jedna z przyczyn, przed naprawą głowicy spaliny były paskudne, HC około 600, teraz mieszczą się w granicach przyzwoitości
- nie ma nieszczelności na dolocie
- wyeliminowałem możliwość podawania gazu podczas pracy na benzynie, zamknąłem zawór, spuściłem ciśnienie z reduktora - praca bez zmian
podpowiedzcie jak mogę sprawdzić czujnik położenia wału korbowego, wyjmowałem, czyściłem, podejrzewam że to on może bałaganić, a na oscyloskopie nie widać regularności impulsów
nie wiem jak teraz ze spalaniem, przed głowicą palił 9,5-10 w trasie przy delikatnej jeździe, ale myślę że spadnie, bo nie wywala teraz niedopalonych HC.
oczywiście przy demontażu i montażu wszystko było przejrzane, przeczyszczone.
może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?
Piotrek
wiem że ten problem jest opisywany już setki razy, ale dla siebie nie znalazłem rozwiązania.
mam scenica 1,6 16V benzyna + gaz sekwencja z 2000 roku. mój problem polega na:
- podczas pracy silnika wyczuwalne są pojedyncze szarpnięcia, widać jak silnik "nierówno" się trzęsie, są one odczuwalne na fotelu w kabinie
- nierówne drgania, można je nazwać szarpnięciami, występują nieregularnie, tj. co 2-3 sekundy, można powiedzieć sporadycznie.
- przy podwyższonych obrotach intensywność drgań się zmniejsza, ale nadal są wyczuwalne "szarpnięcia" silnikiem,
- obroty delikatnie kuleją , tj. spadają i podnoszą się o około 100-150 (nie mylić z falowaniem) tutaj są takie dość gwałtowne tąpnięcia i wzrosty
- kąt wyprzedzenia zapłonu zmienia się w zakresie 5-12 stopni (odczyt ze skanera)
- zdolność przyspieszania zadowalająca, nie sprawia wrażenia muła
- te same objawy na benzynie i gazie
co sprawdziłem i wyeliminowałem:
- cewki zapłonowe są na 100% dobre (podmieniane z innego samochodu, moje wkładane do drugiego, mój na innych dalej źle pracował, tamta renówka na moich pracowała dobrze)
- świece nowe
- głowica po remoncie - były wypalone gniazda i zużyte prowadnice - mogła to być jedna z przyczyn, przed naprawą głowicy spaliny były paskudne, HC około 600, teraz mieszczą się w granicach przyzwoitości
- nie ma nieszczelności na dolocie
- wyeliminowałem możliwość podawania gazu podczas pracy na benzynie, zamknąłem zawór, spuściłem ciśnienie z reduktora - praca bez zmian
podpowiedzcie jak mogę sprawdzić czujnik położenia wału korbowego, wyjmowałem, czyściłem, podejrzewam że to on może bałaganić, a na oscyloskopie nie widać regularności impulsów
nie wiem jak teraz ze spalaniem, przed głowicą palił 9,5-10 w trasie przy delikatnej jeździe, ale myślę że spadnie, bo nie wywala teraz niedopalonych HC.
oczywiście przy demontażu i montażu wszystko było przejrzane, przeczyszczone.
może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?
Piotrek