Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wysokie obroty na biegu jałowym

16 Lut 2012 19:47 5568 8
  • Poziom 10  
    Wiem, że było trochę podobnych tematów, ale nie znalazłem odpowiedzi.
    Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami na luzie.
    Samochód: Fiat Siena 1.2 8V Sterownik IAW 18F.B4
    Oscylują w granicach 1200-1300obr/min. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną?
    Przepustnica cała wyczyszczona jakiś tydzień temu.

    Dane z kompa:
    Obroty silnika: 1281 RPM
    Czas wtrysku: 2,24 ms
    Wyprzedzenie zapłonu: 6,50 °
    Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 480 hPa
    Temperatura powietrza: 41 °C
    Temperatura wody: 90 °C
    Kąt otwarcia przepustnicy: 7,20 °
    Napięcie akumulatora: 14,06 V
    Korekta sondy lambda: 1,00
    Pozycja silnika krokowego: 62 kroków
    Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: -20
    Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -10
    Korekta dawki paliwa: 0 kroków
    Obroty biegu jałowego: 888 RPM
    Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
    Silnik pracuje: TAK
    Sygnały z czujników OK: TAK
    Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
    Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
    Klimatyzacja włączona: NIE
    Autokalibracja mieszanki OK: TAK
    Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE
    Autolakibrajca silnika krokowego OK: TAK
    Bieg włączony: NIE



    Głównie interesuje mnie czy pozycja krokowca jest odpowiednia no i czy kąt otwarcia przepustnicy nie powinien być mniejszy.

    Aha. I dodam jeszcze, że na zimnym silniku obroty też są wysokie.
  • Użytkownik obserwowany
    kamilek0610 napisał:
    Obroty biegu jałowego: 888 RPM

    kamilek0610 napisał:
    Oscylują w granicach 1200-1300obr/min.

    Komu mam wierzyć?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Sprawdź szczelność układu dolotowego (kolektor, wężyki, uszczelki itp) sprawdź działanie silnika krokowego.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    opamp napisał:
    kamilek0610 napisał:
    Obroty biegu jałowego: 888 RPM

    kamilek0610 napisał:
    Oscylują w granicach 1200-1300obr/min.

    Komu mam wierzyć?



    "Obroty biegu jałowego: 888 RPM"-takie powinny być, a są "Obroty silnika: 1281 RPM "


    Motronic napisał:
    kamilek0610 napisał:

    Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 480 hPa

    Tu masz problem.


    Czyli za niskie? Czym to może być spowodowane? Za mało powietrza?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    A jaka może być tego przyczyna?
  • Użytkownik usunął konto