Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo 460 1,9 tdi 95 r. pompa wtryskowa Lukas F8Q.LT02

krzych1-b 21 Lut 2012 12:53 7363 41
  • #31 21 Lut 2012 12:53
    trans-serwis
    Poziom 39  

    krzych1-b napisał:
    No to widziałem oddzielnie ,koszt 56,- A jak się do tego uszczelnienia zabrać?
    P.S. Gaszenie na zimnym silniku po nocy o dziwo działa , ale po odpaleniu obroty w granicach 550 i powoli rosły -czyżby przewód o którym wspominałem wcześniej?

    Jak ta pompa trafi do fachowca to albo jej nie przyjmie do naprawy albo zapłacisz jak za zboże.
    krzych1-b napisał:
    Góra uszczelniona ,zrobiłem jak koledzy radzili ,żadna filozofia i jest ok
    Chyba jeszcze nie wiesz co cię czeka.

  • #32 21 Lut 2012 13:42
    krzych1-b
    Poziom 21  

    trans-serwis. Jak możesz to pomóż swoją wiedzą, a nie ironizuj .
    Co mnie czeka? Wydatek 350 zł z gratami u pompiarza , tyle sobie liczą u mnie .
    Za samo uszczelnienie dekla krzyknęli mi 150 zł -ciekawe ceny co?
    W tej chwili wydałem 16 zł za o ringi ( nie liczę biletu za 4,80zł i 1godz . na trzykrotne zdjęcie i założenie pokrywy( za trzeci razem wyszło mi 15 minut).

    Ten wyciek jest tam ,gdzie jest taki plastikowy kapturek na metalowej osłonie- to chyba ten booster czy jak go nazywają rozdzielacz. Wychodzą z niego dwa przewody paliwowe ,o których pisałem wcześniej .

  • #33 21 Lut 2012 18:43
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    No ale co w tych cenach takiego strasznego jest. Jeśli leciało by Ci przez membrany to samochód dostawał by "dzikich" obrotów. Jak rozkręcisz i źle ustawisz boostera to auto może nie zbierać się tak jak powinno. Pisałem wcześniej poszukaj na necie w szczególności na forum Mondeo jest opis jak dokładnie uszczelnić pompę. Tylko wiedz że Ty robisz pompę i ustawiasz na oko, pompiarz rozłoży uszczelni i ustawi na stole tak jak ma być.

  • #34 21 Lut 2012 22:59
    krzych1-b
    Poziom 21  

    Jeżeli nie leci przez membrany , to skąd ten wyciek na zewnątrz?Pisałem wcześniej ,że leci spod tego pierścienia na dole pompy i nie wiem jak tam mam uszczelnić Bo na pewno siedzą o ringi i są drewniane jak na ośkach. Do środka pompy nie mam zamiaru się dostawać , bo nigdy nie regenerowałem pompy wtryskowej ani nie widziałem jej na żywo od środka .
    Niestety nie mogę zrobić zdjęcia ,bo nic prawie nie widać na nim ,dlatego prowadzę tak długą dyskusję .

  • #35 21 Lut 2012 23:11
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Pod pierścieniem powinien znajdować się o ring. Pompa jest już stara o ringi porobiły się twarde i jeśli uszczelniłeś górę ciśnienie w pompie się zwiększyło i zaczęło lecieć w innym miejscu. Nigdy nie wiadomo czy po założeniu o ringu na boosterze nie zacznie lecieć gdzieś indziej.

  • #36 21 Lut 2012 23:27
    krzych1-b
    Poziom 21  

    Czyli mogą puścić membrany w boosterze i zaczyna się kwadratura koła.
    Czyli powoli sprowadzacie mnie na ziemię

  • #37 21 Lut 2012 23:48
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    No to już nie jest tak proste jeśli czytałeś o tym zaworze. To wiedz że jak odkręcisz od niego przeciw nakrętkę i wykręcisz śrubę to przestawiasz moment załączenia się dodatkowej dawki paliwa sterowanej przez turbo. Niby jest do wyregulowania ale jest z tym troszkę zabawy. I teraz wiesz dlaczego firmy zajmujące się uszczelnianiem pomp biorą taka forsę za to.

  • #38 22 Lut 2012 22:20
    krzych1-b
    Poziom 21  

    No wreszcie mam pompę na stole(moim). Walczę z plastikowym korkiem ,ale idzie opornie -szkoda mi go zepsuć.
    Zanim uszczelnię boostera ,mam kolejne pytanie .Podczas pokręcania główną osią pompy ,wyczuwam dość wyraźnie ,jakby zacieranie ,przeskakiwanie .Kojarzy mi się to z wyrobioną bieżnią łożyska tzw.dołki .Czy to jest normalny objaw w pompie ?(czy to tylko odgłos przesuwających się elementów w poszczególnych sekcjach ?)

  • #39 22 Lut 2012 22:57
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    To teraz porób zdjęcia i pokaż skąd leci. A co do kręcenia cały czas powinno być tak samo. Ale wiedź że pompa ma już swoje lata i mogła się delikatnie przytrzeć głowica. Ale żeby to sprawdzić musiałbyś rozkręcić ją prawie całą.

  • #40 22 Lut 2012 23:20
    trans-serwis
    Poziom 39  

    trans-serwis napisał:
    Chyba jeszcze nie wiesz co cię czeka
    Pisałem już wczoraj.

  • #41 23 Lut 2012 12:52
    krzych1-b
    Poziom 21  

    Właśnie wróciłem od pompiarza. :?: :D . Do wymiany łożyska ,a co dalej to się okaże po całkowitym demontażu pompy.
    W tej sytuacji ,zaczekam z zamknięciem tematu ,aż do naprawy całej pompy i kosztów z tym związanych. Także koszt jaki pisałem na wstępie wyniesie o wiele więcej.
    Wariant pesymistyczny 600 PLN.
    Mam pytanie .Z czego są zrobione łożyska w pompie , bo chyba nie z platyny ani ze złota :D ( koszt z wymiany jednego , to 180 PLN przy regeneracji całej pompy :?: )
    P.S. Mam możliwość uczestniczenia przy regeneracji .

    Koledzy ,jeżeli możecie ,to proszę poprawcie w temacie symbol pompy ,którą ja źle nieopatrznie wcześniej napisałem .Ja już poprawiłem Temat na poprawny.

    No i potwierdził się wariant pesymistyczny .Wyszło trochę mniej za regenerację i ustawienie ( 550,-) , z tym ,że pompiarz wymienił mi w tej kwocie walniętą końcówkę wtryskiwacza i sprawdził pozostałe trzy .Chyba w porządku?
    Dla bardziej zainteresowanych w temacie powiem tylko , że te pompy nie lubią złego paliwa (ja niestety jeździłem na tanie stacje i nieraz tankowałem samo BIO-ale w lecie) .
    Dodatkowo czeka mnie czyszczenie zbiornika paliwa-ponoć zacierająca się pompa "wytworzyła" trochę opiłków metalu i filtr ponoć tego nie wyłapie.

  • #42 28 Lut 2012 10:45
    krzych1-b
    Poziom 21  

    Koledzy .Dziękuję wam wszystkim za udzieloną mi pomoc w temacie .
    Po przeczytaniu jeszcze innych postów na temat wycieków i uszczelniania pomp ,mam już swoje zdanie , że przy niedysponowaniu odpowiednim oprzyrządowaniem,niektórych rzeczy człowiek sam nie zrobi.
    Co nie znaczy ,że w warunkach domowych nie można tego zrobić ( tu ukłon w kierunku kol. dizba i ftp.kowal za porady)
    Jeżeli moderator uzna ,że temat zakończony ,to zamykam,chyba ,że jeszcze ktoś ma zapytania lub jakieś uwagi do dodania .Na przykład numery zamiennika pompy i od czego można dobrać ,jeśli koszt naprawy przekracza wartość itp.