Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Głośnik STX charczy, subwoofer DIY.

17 Lut 2012 10:17 2457 15
  • Poziom 9  
    Witam, miałem subwoofer BR od zestawu 2.1 głośnik 30W 4 Ohm.

Postanowiłem zrobić coś lepszego, kupiłem STX GDN 16-50-4 SC. Wsadziłem go do zamkniętej budy 10l. Głośnik charczy jak jest głośniej. A przecież zasilany jest mniejszym wzmacniaczem niż powinien.

Myślę że głośnik nie może być uszkodzony, kiedyś już naprawiałem niskotonowego, tego ruszam ręką i nic nie słyszę. To kwestia wzmacniacza?
  • Poziom 43  
    Czym go napędzasz ? Głośnik ma filtrację czy idzie pełne pasmo ? Jeśli napędzasz wzmacniaczem od tego subwoofera to się nie dziw skoro one mają 10-15W. Przesterowujesz głośnik.
  • Poziom 9  
    Idzie dolne pasmo, po prostu ten woofer jest zamiennikiem starego.
    Hm, jestem dość początkujący. Możesz mnie nakierować na ten wątek 'przesterowania głośnika'?

Kolega miał 30cm Pioneera podłączonego(test) do jeszcze gorszego wzmacniacza niż mój i grał bardzo ładnie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Nie do końca.
    Obudowę robiłem sam, wyczytałem na forum że taki litraż będzie akurat dla tego głośnika.
    Jak głośnik jest w budzie i gra cicho(30%?) to jest tak jak chciałem. Ale jak go np wyjmę i zgłośnie to już tragedia.

No nic, obyś miał racje że to wzmacniacz robi lipę - chociaż podpinałem pod niego chyba dwa większe woofery i było okej. Stąd moje wątpliwości.

Jeszcze dziś go podepnę pod Magnata 360 i zobaczymy co zaśpiewa.
  • Moderator Akustyka
    walker123 napisał:
    Jak głośnik jest w budzie i gra cicho(30%?) to jest tak jak chciałem. Ale jak go np wyjmę i zgłośnie to już tragedia.
    Czyli głośnik charczy, jeśli nie jest zamontowany w obudowie tak ?
  • Poziom 9  
    Po prostu jak jest w obudowie to gra i charczy, jak jest bez to tylko charczy ;) Oczywiście jak podkręce potencjometry (głośniej).