Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Omega B 2,5 po przełączeniu na gaz świci kontrolka silnika

17 Lut 2012 11:03 2964 13
  • Poziom 14  
    Samochód ładnie jeździ na benzynie, jednak po przełączeniu na gaz gdy jest ciepły (nocuje w garażu) zapala się kontrolka silnika i komputer wskazuje praktycznie maksymalne spalanie na LPG. Jak kilka godzin samochód postoi na mrozie to kontrolka znacznie rzadziej się uruchamia. Gdy się nie zaświeci lampka od silnika to komputer wskazuje poprawne spalanie podczas korzystania z LPG. Na samej benzynie raczej nie zauważyłem tego problemu. Zostały wymienione świece oraz kable - teraz jadę na regulację gazu ale podejrzewam, że problem z kontrolką pozostanie. Instalacja gazowa jest z tych starszych jeszcze z przełącznikiem i możliwością bezpośredniego odpalenia samochodu na gazie. Mechanik od regulacji gazu powiedział, że ta instalacja nie powinna być tu zamontowana tylko np jakaś sekwencja.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 9  
    Mechanicy zawsze tak gadają. Najlepiej jeszcze instalacja Prinse za 6 tys.
    Wcześniej było wszystko dobrze czy dopiero kupiłeś?
  • Poziom 14  
    Auto zostało dopiero kupione jednak było w tragicznym stanie i powoli doprowadzam je do ładu. Nie będę zmieniał instalacji gazowej, bowiem to się nie kalkuluje w starych autach.
  • Poziom 9  
    Stara instalacja jest bez komputera (gazowego) rozumiem.
    Jak wygląda instalacja elektryczna silnika? Proponuję pojechać podłączyć się pod komputer i zobaczyć jakie są błędy, czy w ogóle są.
    Często jest tak, że na benzynie auto sobie radzi z problemami a na gazie pojawiają się już "chochliki".
    VENTII napisał:
    kontrolka znacznie rzadziej się uruchamia

    ona zapala się i gaśnie podczas jazdy?
  • Poziom 14  
    Kontrolka zapala się ale już nie gaśnie. Czasem na benzynie ale bardzo rzadko zapalała się ale po chwili gaśnie. Na gazie jeszcze nigdy nie zgasła.
  • Poziom 9  
    Podepnij się pod komputer i zobacz czy wszystko jest ok.
    Jeżeli nic nie wykaże warto sprawdzić sterownik.
  • Poziom 21  
    VENTII napisał:
    Auto zostało dopiero kupione jednak było w tragicznym stanie i powoli doprowadzam je do ładu. Nie będę zmieniał instalacji gazowej, bowiem to się nie kalkuluje w starych autach.


    Niestety mam dla Ciebie złe wieści. Nie będziesz się cieszył jazdą tym autem dopuki nie zainwestujesz w wymianę przodu instalki LPG na IV. Doprowadzenie II gen do stanu w miarę jako takiego działania w silniku V6 opla wymaga wirtuozerii od montarzysty i sporych nakładów $, więc to się nie opłaca. Motor jest sterowany dwubankowo i ciężko zemulować dwa kanały dla ECM aby nie zapalało lampki, o stracie na dynamice mie wspominając.

    Kolega który Ci tu doradza majprawdopodobniej ma blade pojęcie o tym problemie i operuje jakimiś banałami.
  • Poziom 9  
    omegolotC30NE napisał:
    Kolega który Ci tu doradza majprawdopodobniej ma blade pojęcie o tym problemie i operuje jakimiś banałami.


    może nie jestem jakimś guru ale jeżeli

    VENTII napisał:
    Czasem na benzynie ale bardzo rzadko zapalała się ale po chwili gaśnie


    to problem nie tkwi w samym gazie...
  • Poziom 23  
    Do tego silnika tylko instalacja sekwencyjna,II generacja zniszczy silnik jeśli już tego nie zrobiła.
  • Poziom 18  
    sekwencja.silnik drogi w naprawie lepiej nie oszczedzac
  • Poziom 14  
    Instalacja jest od 6 lat w tym aucie więc jak już coś to zepsuła dość mocno silnik. Auto nie jest warte montażu sekwencji. Mechanik powiedział mi, że można by wymienić sonde lambda i zobaczyć jak auto zareaguje, ale tak to ja mogę sobie 3/4 opla podmienić. Na co wpływa sonda lambda w silniku?
  • Poziom 9  
    sonda lambda odczytuje zawartość spalin i reguluje dawką paliwa w stosunku do powietrza, aby współczynnik nadmiaru powietrza wahał się w granicach 0,9 (mieszanka bogata) - 1,2 (mieszanka uboga).
    Wiadomo, że wadliwa sonda będzie powodować nieprawidłową prace silnika. Żeby to stwierdzić należy podłączyć się pod kompa. Prawidłowa sonda generuje napięcie około 1,1 V
  • Poziom 14  
    Na badaniu komputerowym wyszła informacja, że podczas korzystania z LPG wyskakuje błąd na wtryskach. Można to zrozumieć bowiem wtryski podobno są wyłączane podczas przełączenia na LPG. Dziwna tylko sprawa wyszła bowiem przez przypadek okazało się, że po odłączeniu czujnika halla (niestety nie wiem jak to się pisze więc z góry przepraszam za błędy) znika problem z zapalającą się kontrolką silnika i zaczyna prawidłowo działać wskaźnik spalania. Niestety jeśli pojeździć w ten sposób opel spala minimum 26 litrów LPG. Powiedziałem o tym mechanikowi, który jednak upiera się, że to niemożliwe bowiem ten czujnik nie ma nic do tego. Nie bardzo wiem czy opłaca się wymieniać go bo obawiam się, że równie dobrze może to być uszkodzony kabel lub wtyczka.
  • Poziom 14  
    Problem w moim przypadku można było rozwiązać na dwa sposoby. Pierwszy to zmienić instalację na sekwencję, która jak dla mnie przekraczała wartość samego auta.
    Drugim rozwiązaniem okazało się odpalanie najpierw samochodu na benzynie i zgaszenie go i ponowne odpalenie wyłącznie na gazie. Dzięki takiej kolejności nie świeciła się kontrolka silnika a i spalanie pokazywane na komputerze nie zatrzymywało się na maksymalnej wartości. Temat uważam za zakończony.