Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Generator impulsów wtryskiwacza - buduję urządzenie do czyszczenia wtryskiwaczy

17 Feb 2012 11:20 9164 12
  • Level 10  
    Witam!

Z góry przepraszam za laicki język ale zdecydowanie lepszy jestem z mechaniki pojazdowej niż elektroniki. Ale do rzeczy:
    Chcę zrobić sobie proste urządzenie które będzie pomocna w czyszczeniu wtryskiwaczy benzynowych i gazowych stosowanych w autkach. Opiszę krótko jak to sobie wymyśliłem. Jako zasilanie wykorzystam zasilacz z komputera. Dlatego że są tam różne napięcia i bardzo zbliżone do tych które będę potrzebował. Wylutuję to co nie jest mi potrzebne i zostawię 12V, 3,3V i chyba jeszcze 5V tam jest. Następnie napięcie z zasilacza przez przekaźnik elektroniczny podawał by sobie impuls na wtryskiwacz. Natomiast do sterowania przekaźnikiem postanowiłem zastosować AVT2764 CZĘSTOŚCIOMIERZ & GENERATOR NA PC
    http://sklep.avt.pl/p/pl/48269/czestosciomier...+na+pc+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html
    Tyle że w swoim laptopie nie mam COM więc przejście USB / COM trzeba zastosować. Chcę po prostu jak najbardziej uprościć wykonanie urządzenia. Czy Waszym fachowym okiem widzicie w tym sens? Czy to powinno zadziałać? To co chcę uzyskać to impulsy od 3ms do 15ms, częstotliwość około 1-40/s. Napięcia w zależności od wtrysku od 3,5V do 12V. Wszystki te parametry nie muszą być bardzo precyzyjne bo to nie jest stanowisko probiercze tylko coś co ma wyzwalać impuls w trakcie czyszczenia.
    No i jakiego użyć przekaźnika?

Z góry dzięki za wszelkie info!
  • TespolTespol
  • Moderator of Cars