Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Webasto eberspacher d1lc - programator

superwojtek2 17 Lut 2012 14:40 13709 26
  • #1 17 Lut 2012 14:40
    superwojtek2
    Poziom 10  

    Witajcie,
    mam poważny problem z ogrzewaniem postojowym powietrznym, iveco daily, 12V,
    mianowicie chodzi mi o sterowanie webastem.
    Na ten moment posiadam uszkodzony włącznik do webasta który posiada tylko funkcje on/off.
    Udało mi się dokupić programator cyfrowy ( zdjęcie poniżej )

    Webasto eberspacher d1lc - programator

    I mam teraz do was wielką prośbę, czy może mi ktoś powiedzieć jak mam podłączyć nowy programator ?
    Do starego włącznika idą tylko 3 kable, a w nowym jest gniazdo 12 pinowe.
    Proszę o pomoc, zależy mi na czasie.

    0 26
  • Pomocny post
    #2 17 Lut 2012 20:13
    apollo229
    Poziom 21  

    Nie pamiętam dokładnie, ale powinieneś spróbować:
    1-plus
    2-czarny (ze sterownika ogrzewania)
    3-wolny
    4-masa
    5-wolny
    6-niebieski (ze sterownika ogrzewania)
    7-wolny
    8-czerwony (ze sterownika ogrzewania)
    9-biały (ze sterownika ogrzewania)
    10-stały plus
    11-stały plus (mostek z 10)
    12-masa (mostek z 4)

    Powodzenia
    Pozdrawiam

    0
  • #3 18 Lut 2012 19:37
    superwojtek2
    Poziom 10  

    dziękuję za twoje informacje bardzo mi się przydały,
    z mojego sterownika wychodzą trzy kable,
    rozgryzłem schemat i u mnie wygląda to tak:

    4- brązowy masa ( mostek z 12 )
    1 - czerwony plus ( mostek z 11 )
    2- żółty sterowanie

    chciałbym się jeszcze zapytać o to, ile prądu ciągnie wyświetlacz ? samochód czasem stoi 3-4 dni i boje sie czy nie rozładuje akumulatora,
    a może istnieje jakiś sposób na wyłączanie wyświetlacza bez kasowania pamięci programatora ?

    -1
  • Pomocny post
    #4 19 Lut 2012 15:34
    apollo229
    Poziom 21  

    Nie musisz się obawiać o swój akumulator, pobór prądu przez wyświetlacz jest tak mały, że na pewno nie rozładuje ci akumulatora.
    Poza tym, jeśli się nie mylę, nie używanie wyświetlacza przełącza go w "stan spoczynku" i wyłącza się sam automatycznie nie gubiąc przy tym zaprogramowanej pamięci

    0
  • #5 19 Lut 2012 16:01
    superwojtek2
    Poziom 10  

    dzięki, idę zaraz próbować go zaprogramować, znalazłem taką instrukcję, czy ona będzie prawidłowa ?


    apollo229 napisał:
    1. Wcisnąć przycisk z symbolem zegara, wyświetlacz wskazuje migającą godz. 12:00
    2. Przy pomocy przycisków ze strzałkami ustaw aktualną godz. Gdy ustawiona godzina przestanie migać, zostanie ona zapamiętana przez zegar. W tej chwili zacznie migać dzień tygodnia, który można ustawić również przy przy pomocy klawiszy ze strzałkami. Gdy ustawiony dzień tyg. przestanie migać, zostanie on zapamiętany przez zegar.

    Programowanie pracy urządzenia
    Programowanie i aktywowanie włączania urządzenia:
    1. Przyciskać przycisk P tak często, aż zostanie wybrana żądana pamięć (miganie cyfry numeru pamięci 1, 2 lub 3)
    2. Wcisnąć krótkotrwale przycisk ze strzałką w celu przejścia zegara w tryb programowania (miganie czasu włączenia)
    3. Przy pomocy klawiszy ze strzałkami wybrać godzinę włączenia urządzenia, a następnie, gdy przestanie ona migać wybrać dzień tygodnia.
    4. Po wybraniu i zapamiętaniu godz. i dnia włączenia urządzenia nowe ustawienia pozostają w pamięci zegara.
    Aktywacja wybranej pamięci następuje w chwili, gdy przyciskiem z symbolem P wybierzemy żądaną pamięć.
    Ustawienie neutralne pamięci
    Tak długo przyciskać przycisk z literą P, aż na wyświetlaczy nie będzie wyświetlany żaden numer pamięci

    1
  • #7 19 Lut 2012 17:34
    superwojtek2
    Poziom 10  

    Dzięki piękne raz jeszcze.
    Wszystko działa tak jak należy, super się programuje, ustawia 3 czasy w ciągu doby i na 7 dni tygodnia można programować i na odpowiednie czasy grzania.

    Miałeś rację - nieużywanie programatora przełącza go w stan spoczynku i zegar gaśnie całkowicie nie tracąc pamięci.

    Mam jeszcze jedno ostatnie już pytanie, czy istnieje możliwość ustawiania temperatury ?
    Webasto grzeje ładnie, ale przy takiej pogodzie w kurniku jest trochę za ciepło.

    1
  • #8 21 Lut 2012 08:06
    apollo229
    Poziom 21  

    Owszem, jest taka możliwość, ale wtedy potrzebowałbyś potencjometru, którym mógłbyś zmieniać nastawy temperatury, albo prościej-kupić taki sam zegar tylko, że z potencjometrem

    1
  • #9 21 Lut 2012 11:27
    superwojtek2
    Poziom 10  

    Problem w tym że te zegary są dość drogie i chyba zostanę przy tym co mam.
    Raz jeszcze dzięki za wszelką pomoc.

    0
  • #10 29 Mar 2012 20:47
    daren_30
    Poziom 2  

    Witam,
    Mam chyba podobny problem ale wydaje mi się, że prostszy. Kupiłem na allegro telefon przerobiony tak, że za pośrednictwem prostego przekaźnika można nim zdalnie włączyć czy wyłączyć jakiekolwiek urządzenie. W związku z tym że posiadam w aucie ogrzewanie Eberspacher i prosty (nie seryjny) włącznik (zał/wył) myslalem, że nie będę miał problemu na przerobieniu systemu na telefon. Niestety gdy przeciąłem przewód do włącznika nie znalazłem tam dwóch przewodów jak się spodziewałem, ale 3. Sam włącznik nie zwiera na stałe obwodów tylko w momencie jego załączania zwiera na moment wciśnięcia 2 przewody (czarny/niebieski) i załącza ogrzewanie. Działa ono tak długo, aż ponownie zewrzemy czarny z niebieskim. Dodatkowo na trzecim (czerwonym) przewodzie w momencie załączenia ogrzewanie pojawia się napięcie, które znika wraz z wyłączeniem ogrzewania. Sam przycisk jest podświetlany w momencie działania więc niewykluczone że czerwony przewód daje prąd z urządzania do diody, ale nie wiem. Moje pytanie jest proste.... czy da się to jakoś przerobić na zwykły włącznik on/off który w momencie działania urządzenia zamyka obwód i przerywa go aby wyłączyć urządzenie??? z góry dziękuję za pomoc.

    0
  • #11 30 Mar 2012 15:37
    superwojtek2
    Poziom 10  

    trzeba ustalić które przewody za co odpowiadają,
    jeśli:
    czarny - masa
    czerwony - plus
    to niebieski - sterowanie

    jeśli chcesz założyć zwykły przełącznik włącz wyłącz to wystarczy:
    na jeden pin dać przewód masowy, a na drugi pin dać zmostkowany plus wraz ze sterowaniem

    takie jest moje zdanie, ale nie jestem specjalista od elektroniki więc może nich wypowiedzą się mądrzejsi ...

    a co do takich telefonów to nie bardzo dowierzam ich działaniom,
    nie lepiej kupić programator ( taki jak mój na obrazku wyżej ) ?
    wtedy śmiało możesz sobie zaprogramować odpowiednią godzinę i dzień tygodnia kiedy webasto ma się załączyć,
    ja jestem zadowolony z takiego rozwiązania, brakuje mi tylko regulacji temperatury

    0
  • #12 13 Paź 2012 19:02
    superwojtek2
    Poziom 10  

    apollo229,
    odkopię mój temat a wiem, że masz pojęcie na temat webasta bo pomogłeś mi w zeszłym roku podłączyć,
    mam pytanie czy jest możliwość jakoś ustawić ten programator żeby chodziło webasto dłużej niż 120 minut ?

    w mercedesie jest np tak, że jak jest kluczyk w stacyjce to może chodzić do oporu a jak nie ma kluczyka to tylko 2 godziny,
    w iveco założyłem w zeszłym roku zgodnie z twoimi zaleceniami ale ono wyłącza się po 2 godzinach, da rade jakoś przedłużyć ten czas grzania ?

    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. S.

    0
  • Pomocny post
    #13 15 Paź 2012 17:16
    apollo229
    Poziom 21  

    Jasne, że jest. Z tego co kojarzę, to trzeba podać zasilanie (+) na pin 10 kostki potencjometru.
    Powinno być OK,
    Pozdrawiam

    0
  • #14 17 Paź 2012 20:19
    superwojtek2
    Poziom 10  

    Zgadza się, teraz działa jak należy.
    Mogę grzać kilka godzin, o to mi właśnie chodziło.
    Dzięki raz jeszcze wielkie.

    0
  • #15 18 Paź 2012 20:50
    apollo229
    Poziom 21  

    Proszę bardzo, miło że mogłem pomóc :D
    Pozdrawiam

    0
  • #16 25 Paź 2012 22:21
    roboedek
    Poziom 11  

    Do tych ogrzewań były stosowane termostaty mechaniczne

    0
  • #17 26 Paź 2012 16:54
    miler80
    Poziom 34  

    roboedek napisał:
    Do tych ogrzewań były stosowane termostaty mechaniczne

    Pierwsze słysze, chyba coś koledze umknęło.

    1
  • #18 27 Paź 2012 10:37
    roboedek
    Poziom 11  

    Faktycznie moje niedopatrzenie nie zauważyłem literki c.Myślałem o D1l

    0
  • #19 24 Sty 2013 03:08
    slawarek
    Poziom 16  

    Witam.
    Mam problem z tym zegarem, po przekręceniu stacyjki uruchamia się sygnał grzania i trzyma aż do wyłączenia , tak samo dzieje się po wciśnięciu programu(jak się uruchomi i skończy to sygnał gaśnie). Można go jakimś programem zdiagnozować, bo nie mogę doszukać programu do niego. Wykorzystany jest tylko jako zegar czasowy, samo zasilanie i wyjście sygnału.

    0
  • #20 26 Lut 2014 09:46
    tika
    Poziom 11  

    Witam, podłącze się do tematu. Posiadam ogrzewanie D1LE (konkretnie z niemieckiej poczty). Chciałem się dowiedzieć czy mogę dorzucić do niego sterownik taki jak kolega superwojtek2.
    I czy w tych ogrzewaniach była pompka paliwa , czy tylko zawór , bo wydaje mi się ,że to tylko sam zawór.

    0
  • #21 26 Wrz 2018 07:01
    guruFARMI
    Poziom 11  

    Witam, posiadam jak kolega powyżej eberspacher d1le z poczty niemieckiej 1995 rok. Podłączam go na Aku zewnętrznym na przycisk on/off. Wszystko pięknie działa, tylko wyłącza się co każde pół godziny i trzeba go w kółko włączać. Pobiera to bardzo dużo prądu przy rozruchu (14 amperów) przez minutę i niewiele mniej przy gaszeniu świecy , również przez minutę. Grzejąc kilka godzin dziennie pobiera DWA RAZY więcej amperogodzin, niż gdyby chodził ciągle, beże samoistnego wyłączania. Podczas pracy pobiera tylko 1.75 ampera.
    Pytanie: w jaki sposób to obejść? Jak to zrobić, by grzał ciągle? Czy można podpiąć jakikolwiek regulator?
    Urządzenie mam w samochodzie, lecz całkowicie odpięte od oryginalnego schematu. Jedynie pompka jest zasilana z Aku samochodowego i załącza się gdye dostanie sygnał od webasta. Oryginalny włącznik jest zainstalowany, lecz do podania impulsu włączenia używam innego, na dwa kabelki. Proszę o pomoc.

    0
  • #22 15 Paź 2018 02:36
    guruFARMI
    Poziom 11  

    Czy nikt nie jest w stanie mi z tym pomóc? Znalazłem schemat do D1LE i chyba mozna podpiąć sterownik z termostatem. Tylko jak ?

    0
  • #24 16 Paź 2018 22:18
    guruFARMI
    Poziom 11  

    Nie mam. Właśnie pytam jaki regulator w ogóle kupić i jak go podpiąć.... Wyłącza się, bo to pierwsza wersja tego ogrzewania z mercedesa pocztowego 1995...

    0
  • #26 04 Lis 2018 10:37
    guruFARMI
    Poziom 11  

    witam,
    mam wersję D1LE, czyli tylko na przycisk on / off. włączam , pracuje pół godziny i się wyłącza. to była pierwsza wersja. żadnych sterowników i regulatorów przy tym fabrycznie w aucie nie było. pytanie, czy mogę podpiąć sterownik i regulator, no i jak to zrobić? ...

    0
  • #27 05 Lis 2018 20:43
    Hart3
    Poziom 24  

    W ogrzewaniu D1Le wyprodukowanym dla poczty niemieckiej wewnętrzny sterownik jest zaprogramowany na 30 min.pracy i żadnym regulatorem tego nie zmienisz.Spróbuj porozmawiać ze znaną firmą K..... z Międzyrzecza Podlaskiego może przeprogramują.Ogrzewanie to nie ma możliwości zmiany mocy grzewczej więc i tak efekt będzie nie komfortowy.

    0
  Szukaj w 5mln produktów