Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

wał korbowy stihl 021 w pilarce

darekjankowski 17 Feb 2012 21:23 6825 13
  • #1
    darekjankowski
    Level 11  
    Witam.
    Panowi czy od innej pilarki pasuje do 021 wał korbowy,gdyż siedzi w niej wał na 1 przeciwwagę a korbowód jest osadzony na wale za pomocą łożyska igiełkowego. Powypadały śruta z tego łożyska i korbowód lata na wale. Nie mogę dostać takiego walu od tego modelu może od jakiej innej piły pasuje.

    Pozdrawiam
  • #3
    darekjankowski
    Level 11  
    Tylko ze mój wał ma 1 przeciwwagę a ten z tej strony ma 2?. I nie wiem czy będzie pasował bo występowały 2 rodzaje wałów w tych piłach.
  • #4
    helena33
    Level 27  
    W serwisach mają używane wały i cylindry do 023 ( MS 230) tłoki są te same, różnica polega na wysokości cylindra i skoku wału. Będziesz miał mocniejszą pilarkę w cenie wału, bo za cylinder i wał używany nikt nie krzyknie 250zł.
  • #5
    darekjankowski
    Level 11  
    Czyli kupić muszę używkę wał i cylinder od ms230? Tak jak tłoki maja takie same?. i będzie mi hulać dobrze. Do ms230 jest na allegro nowy wał jakiś zamiennik za 125 zł z przesyłką tylko muszę skołować do tego cylinder od niej.
  • #6
    helena33
    Level 27  
    Ms 230 lub 023. Od 023 jest na pewno starszy ale moim zdaniem te starsze były mocniejsze od nowych ms-ek. Tak tłoki są takie same do 021, 023, Ms 230. Wszystkie mają średnice 40 mm zamki pierścieni w tym samym miejscu oraz wszystkie wysokości, nawet numery katalogowe :) .
    W ostatnie serii 021 były wały korbowe podobne do wałów 018, (ms 180) ale nie jestem pewien czy od 018 pasuje do 021. Musiał bym sprawdzić po katalogach.
  • #7
    darekjankowski
    Level 11  
    Witam. Także kupiłem wał,cylinder,tłok oryginalne ale używane i pierścienie nowe włoskie od 023,kolega poskładał wszystko piła odpaliła ze 4 razy i teraz nie chce. Sprawdził ciśnienie i spada bardzo szybko. Co to może być?
  • #8
    helena33
    Level 27  
    A czy kolega który składał, założył przewód impulsowy? Wymienił uszczelniacze na wale, łożyska?
    A o jakim ciśnieniu mowa? Sprężania powinno wynosić powyżej 9 atm.
    Jeśli ciśnienia w całym silniku, czyli szczelności to ma wynosić -0,5 atm i +0,5 atm.
    Gaźnik był czyszczony, membrany wymienione?
    Łącznik gumowy nie został uszkodzony podczas składania?
  • #9
    darekjankowski
    Level 11  
    Nie wiem jaki przewód impulsowy. Tak założone nowe uszczelniacze i łożyska. Tzn chodzi mi o szczelność silnika. Nie trzyma pompujemy do 0,5 i szybko spada.
  • Helpful post
    #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    darekjankowski
    Level 11  
    Na wykręconym gaźniku i zaślepionym tłumiku. Gość naprawia piły, łącznik gumowy, cylinder, gaźnik wymieniony na nowy, jak sam gaźnik.
  • Helpful post
    #12
    helena33
    Level 27  
    No to trzeba szukać gdzie ucieka, woda z mydłem i do spryskiwacza do szyb, pompować i pryskać po uszczelniaczach, po łączniku gumowym, po przewodzie impulsowym (on znajduje się pod łącznikiem gumowym, około 5 cm długości czarna rurka karbowana).
    Coś jest nieszczelne i najprędzej jest to przewód impulsowy.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    darekjankowski
    Level 11  
    Witam.

    Problem rozwiązany dostałem w komplecie tłok używany ale po szlifowaniu chyba papierem bo taki czyściutki i biały był i nowe pierścienie w komplecie jakieś włoskie. Po założeniu tego piła jak pisałem odpaliła tylko 4 razy. kolega znowu rozebrał całość i okazało się że pękł jeden z tych nowych pierścieni, założył ten stary tłok co był wcześniej i piła działa. Dziękuje za odp i pozdrawiam.

    Tak jak pisaliście mam 021 ale części są od 023 i wszystko już śmiga jak należy.