Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kia Shuma 1.5 16V - ciężko pali na ciepłym rozgrzanym silniku

GumisioweOczy 18 Lut 2012 09:46 2337 6
  • #1 18 Lut 2012 09:46
    GumisioweOczy
    Poziom 11  

    Witam posiadam samochód jak w temacie, i mam problem. Gdy się rozgrzeje np. pojadę na krótkie zakupy, to później by odpalił muszę z 10-15 sekund kręcić rozrusznikiem, i najlepiej gdy wcisnę pedał gazu w podłogę, wtedy szybciej załapie. Wymieniłem pompę paliwa na nową, świece, kable sprawne prawie nowe, bo wymieniam regularnie. Auto zimne pali na dotyk, problem gdy jest rozgrzany silnik. Gdy ostygnie po godzinie czasu też już odpala bez problemów. Silnik uważam że jest zadbany i ma dobre parametry. Posiadam instalację gazową 2 generacji z silniczkiem korkowym. Póki co może dziś wymienię, oba czujniki temperatury, bo nie były drogie. Jeśli ktoś miał podobny problem z góry dziękuję za porady. Mam tak od roku, i przez to osłabiłem poważnie akumulator, teraz musiałem kupić nowy.

    0 6
  • #2 18 Lut 2012 11:10
    wojtekryba
    Poziom 32  

    Wymień reduktor i nie przełączaj tak szybko na gaz.

    0
  • #3 18 Lut 2012 11:24
    GumisioweOczy
    Poziom 11  

    Reduktor??. Problem jest na benzynie. Dla testów w ogóle butle zakręciłem i jeździłem dwa dni tylko na benzynie. Na gazie samochód super śmiga:). Problem z odpaleniem gdy ciepły na benzynie, na gazie nigdy nie paliłem silnika nie wiem czy moja instalacja na to pozwala:).

    0
  • #4 18 Lut 2012 11:35
    wojtekryba
    Poziom 32  

    Teraz napisałeś jasno.
    Wymień czujnik ,ale nie koniecznie dwa,tylko ten z sygnałem do ecu.

    0
  • #5 20 Lut 2012 10:37
    GumisioweOczy
    Poziom 11  

    Witam ponownie. Właśnie dziś wymieniłem oba czujniki temperatury na nowe. Nie pomogło dalej na ciepłym silniku trzeba minimum z 10 sekund pokręcić z wciśniętym pedałem gazu. Odpalam zawsze na benzynie. Stare czujniki były więc ok. Zastanawiam się co dalej wymienić. Skombinować map sensor, sonda lambda ?.

    0
  • #6 22 Lut 2012 10:23
    GumisioweOczy
    Poziom 11  

    Witam, próbowałem odczytać kody błędów. Generalnie lampka Check Engine po zapaleniu się zgasła i nic migała w ogóle. Zwarłem dwa piny wg. schematu znalezionego na www. Czyli stojąc z przodu auta, ostatni na górze po prawej stronie, i przedostatni na dole też po prawej stronie złącza z napisem Diagnosis. Czyżbym nie miał żadncyh błędów hehe ?:). Dorwałem dziś nowiutki map sensor z Matiza, a wg. katalogu pasuje do shumy, i w ogóle do renault, volvo, opli z roczników od 1994 do tak 2000. Podmienie go i zobacze efekty :). Kolejnym krokiem będzie jak coś, przeczyszczenie czujnika obrotów wału głównego. Nie poddam się :).

    0
  • #7 23 Lut 2012 15:40
    lukado1
    Poziom 20  

    słyszałem ze niektórzy owijali ten czujnik wału głównego folią aluminiową aby wyeliminować zakłucenia - ale nie wiem czy coś pomagało

    0
  Szukaj w 5mln produktów