Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Livebox i telefon stacjonarny

18 Lut 2012 13:04 24957 31
  • Poziom 9  
    Witam mam problem z telefonem stacjonarnym.Posiadam Liveboxa i po podłączeniu przejściówki na dwa kable jeden do Liveboxa drugi do telefonu stacjonarnego Altantel 5504 telefon nie działa. Gdy dzwonię np. z telefonu komórkowego to nie słyszę sygnału w telefonie stacjonarnym. Po podniesieniu słuchawki w tel. stacjonarnym jakaś pani mi mówi Lini jest przystosowana do świadczenia usługi telekomunikacyjnej i nie wiem o co chodzi ?
  • e-miernikie-mierniki
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 9  
    nie jest aktywna a internet działa
  • Poziom 27  
    awdesq napisał:
    Witam mam problem z telefonem stacjonarnym.Posiadam Liveboxa i po podłączeniu przejściówki na dwa kable jeden do Liveboxa drugi do telefonu stacjonarnego Altantel 5504 telefon nie działa. Gdy dzwonię np. z telefonu komórkowego to nie słyszę sygnału w telefonie stacjonarnym. Po podniesieniu słuchawki w tel. stacjonarnym jakaś pani mi mówi Lini jest przystosowana do świadczenia usługi telekomunikacyjnej i nie wiem o co chodzi ?
    Zmieniałeś umowe,jakiś aneks nie przenosiłeś numeru do Voipa telefon HD?.
  • Poziom 9  
    jest opłacana jest aktywna na moim liveboxie pisze że aktywna ale problem jest taki jak opisałem wyżej.Płacę za telefon i internet :)
  • Poziom 9  
    na początku miałem sam telefon a teraz wziąłem internet razem w pakiecie

    Dodano po 2 [minuty]:

    właśnie nie chce telefonu przez liveboxa tylko normalnie z gniazdka do telefonu
  • Poziom 27  
    Masz internet w pakiecie z telefonem czyli podłączasz aparat telefoniczny do wyjścia voip Liveboxa.Jeśli nie chcesz to masz problem bo numer przenieśli ci do LB.
  • Poziom 9  
    Dobrze a po podłączeniu telefonu do tego niebieskiego wejścia z słuchawką problem jest taki sam więc nie wiem nadal o co chodzi :/

    Dodano po 4 [minuty]:

    mam dzięki:)
  • Poziom 9  
    @awdesq
    mógłbyś napisać jak rozwiązałeś swój problem? Bo właśnie walczę z takim samym problemem...
  • Poziom 24  
    To proste, jeśli ktoś podpisywał umowę na Funpack, Telefon HD, albo Neofon, albo Telefon Internetowy, sygnał z gniazdka stacjonarnego zniknie a powinien się pojawić w gniazdku PHONE ( w starym Livebox ) albo w Słuchawka-1 ( w nowym Livebox ).
  • Moderator - Sieci, Internet
    ciastex napisał:
    To proste, jeśli ktoś podpisywał umowę na Funpack, Telefon HD, albo Neofon, albo Telefon Internetowy, sygnał z gniazdka stacjonarnego zniknie a powinien się pojawić w gniazdku PHONE ( w starym Livebox ) albo w Słuchawka-1 ( w nowym Livebox ).


    Można także dodać że Livebox 2.0 może działać także bez tej usługi (Funpack, Telefon HD, albo Neofon, albo Telefon Internetowy), czyli dostarczać internet a telefon pozostaje analogowy z filtrem na linii. Wszystko zależy jak podpisaliśmy umowę z dostawca internetu.
  • Poziom 9  
    A ja mam takie pytanie - czy jak mam stacjonarke przez liveboxa 2.0 podłączona, to te filtry są potrzebne? Czy po prostu zostawić połączenie gniazdo tel -> livebox -> telefon stacjonarny bez filtra. Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    gniazdo tel -> livebox -> tel bez filtrow! tylko takie podlaczenie dziala prawidlowo
  • Poziom 9  
    Możesz mieć także uszkodzony aparat telefoniczny. Miałem Liveboxa i miałem podobny problem po zmianie aparatu było ok.:D
  • Poziom 10  
    zdanie od ciastexa:
    "To proste, jeśli ktoś podpisywał umowę na Funpack, Telefon HD, albo Neofon, albo Telefon Internetowy, sygnał z gniazdka stacjonarnego zniknie a powinien się pojawić w gniazdku PHONE ( w starym Livebox ) albo w Słuchawka-1 ( w nowym Livebox )."

    Chciałbym się jeszcze upewnic czy jesli mam Funpack to telefon musi przejść z sygnału analogowego na Voipa, a sygnał analogowy zostanie wyłączony?

    na stornie orange znalazłem takie zdanie:
    Usługa Telefon HD działa przez zwykły aparat telefoniczny podłączony do modemu Livebox 2.0 W przypadku braku zasilania modemu Livebox 2.0, połączenia z tego aparatu telefonicznego będą realizowane przez zwykłą linię telefoniczną POTS." http://www.orange.pl/kid,4002234816,id,400223...fon-HD-na-modemie-Livebox-20,helparticle.html


    Następne pytanie wiąże się z podłączaniem telefonu do liveboxa 2. Są w nim 2 wyjścia na telefon czyli mogę podłączyć 2 telefony czy moge zmostkować kabel i podłączyć więcej?
  • Poziom 31  
    melman666 napisał:
    Chciałbym się jeszcze upewnic czy jesli mam Funpack to telefon musi przejść z sygnału analogowego na Voipa, a sygnał analogowy zostanie wyłączony?

    Tak

    melman666 napisał:

    na stornie orange znalazłem takie zdanie:
    Usługa Telefon HD działa przez zwykły aparat telefoniczny podłączony do modemu Livebox 2.0 W przypadku braku zasilania modemu Livebox 2.0, połączenia z tego aparatu telefonicznego będą realizowane przez zwykłą linię telefoniczną POTS." http://www.orange.pl/kid,4002234816,id,400223...fon-HD-na-modemie-Livebox-20,helparticle.html

    ... pod warunkiem, że dalej ma się linie analogową. Chodzi o to, że na początku były pakiety bez VOIP - tylko internet, a dawano już Liveboxa. To ustawienie powodowało, że możliwe było/jest korzystanie z dotyczczasowej linii analogowej przez Liveboxa. Sytuacja sie wyjasnia jak przeczytasz ustawienia konfiguracyjne.
  • Poziom 10  
    A gdzie moge przeczytac te ustawienia konfiguracyjne?
    Nie konfigurowalem jeszcze liveboxa, mam tp-linka + tuner sagemcom z orange, dlatego pytam gdzie moge sie tego dowiedziec?
  • Poziom 31  
    Na stronie Linku, ktroy podales - jest zakladka/opcja konfiguracja ;-)
  • Poziom 10  
    W livebox 2 są 2 wyjścia na telefon. Czyli mogę podłączyć max. 2 telefony czy moge zmostkować kabel i podłączyć więcej?
  • Poziom 31  
    Mozesz mostkowac. Wada tylko jest taka, ze wszystie telefony naraz dzwonia. Jak masz lokacje np. w domu gora/dol, to kto pierwszy, ten lepszy :-)
  • Poziom 10  
    czyli tak jak dotychczas:)

    a jak można wykorzystać te 2 gniazda telefoniczne?
  • Poziom 13  
    Czy można zastąpić Livebox innym routerem ADSL i bramką VOIP??
    Może już ktoś próbował konfigurować?
  • Poziom 16  
    jesli urzadzenie jest zgodne z protokolem SIP to mysle ze powinno dzialac
  • Poziom 24  
    Bramka VOIP powinna działać pod warunkiem że operator dostarczy Ci dane do logowania, jeśli to neofon to musi, jesli telefon HD, albo telefonia internetowa to nie musi.
  • Poziom 10  
    Miałem problem z połączeniem Liveboxa z centralą. Normalnie w połączeniu analogowym można sprawdzić to połączenie mierząc napięcie multimetrem, wynosi ok 60VDC. Chciałem w ten sam sposób sprawdzić linę z centrali obecnie kiedy mam Liveboxa, miernik wskazuje zero mimo że wszystko działa. Chciałbym wiedzieć jak sprawdzić tą linię na przyszłość. Był dzisiaj technik z Orange pracował 2 godziny i stwierdził że linia z centrali OK tyko u mnie w kablach był bałagan. Jak myślcie czy wystawą rachunek za tą usługę?