Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI - zapala i gaśnie - pompa paliwa ?

18 Lut 2012 13:58 15555 7
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich.
    Mam taki problem z samochodem (Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI rok 2002). Byłem już u około 10 mechaników, i można powiedzieć każdy mówi co innego, chociaż niektórych teorie się powtarzały. Problem stał się gdy nalałem paliwa ruskiego. Do tej pory cały czas tankowałem na orlenie, ale wujas mowi ze to dobre paliwo to powinien chodzic. Niestety nie. Zapaliłem pochodził chwile i zgasł. Włączam stacyjke od nowa i świeci się kontrolka od układu paliwowego. Spuściłem tamto paliwo nalałem ze stacji. Samochód pochodzi 10, 20 sekund i gaśnie. Na początku pojechałem do mechanika na komputer nie pamietam niby coś zrobił, że kontrolka zgasła wracam do domu od niego i znowu to samo zapaliła się i zgasł. I tak 3 razy zapalałem go i jakoś dojechałem do domu. Pojechałem do drugiego mechanika powiedział, żeby wymienić zawór wysokiego ciśnienia, kolejny żeby wtryski, nastepny przeczyścić filtr paliwa robiłem to wszystko i po kazdej "naprawie" działo się to samo co na początku. Kontrolka zgasła pojechałem się przejechać czy wszystko dobrze i znów to samo. Wreszcie polecili mi bardzo dobrego mechanika pojechałem do niego. Zrobił mi diagnozę i powiedział, że wtryski są do wymiany i opiłki jakieś są w pompie paliwa. Wymiana wtrysków i pompy paliwa i przeczyszczenie układu będzie mnie kosztować 2,5 tyś. zł. Nie zgodziłem się. Złożył mi samochód ale i tak skasował mnie na 300 zł za diagnoze - to już tak na marginesie... eh.. Nie mam pojecia co może być i co zrobić.
    Z góry dzięki za pomoc.
    Przemek.
  • Poziom 10  
    Hehe ja za sam alternator do mojego auta zapłaciłem 3.200 zł

    Miałem tak z innym autem wv LT i okazało się że to imobilajzer .Od nowa zaprogramowałem i przeszło mu. Ale wykluczone zostały wcześniej wady wtrysku i pompy.
  • Poziom 31  
    Obawiam się że mechanik może mieć rację.
  • Poziom 10  
    Tak jak pisałem trzeba wykluczyć problemy z układem paliwowym.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Immo wyklucz, nie ma prawa odciąć odpalonego silnika. Ewentualnie zapalałby od strzału i gasł natychmiast. Mechanik ma rację. Jeśli jeszcze są opiłki to niestety czeka Cię remont.
  • Poziom 10  
    U mnie w LTku były identyczne objawy. Szukali tydzień włącznie z wymianą komputera. Okazało się że to jednak immo. Ale u kolegi nie koniecznie.
  • Poziom 39  
    nuris napisał:
    Zrobił mi diagnozę i powiedział, że wtryski są do wymiany i opiłki jakieś są w pompie paliwa. Wymiana wtrysków i pompy paliwa i przeczyszczenie układu będzie mnie kosztować 2,5 tyś. zł. Nie zgodziłem się. Złożył mi samochód ale i tak skasował mnie na 300 zł za diagnoze - to już tak na marginesie... eh..

    To prawie jak w tym żydowskim dowcipie gdzie kawaler nie chciał się zgodzić na ślub z panną, zanim ją nie obejrzy nagą czy nie ma jakiegoś feleru a po fakcie stwierdził: "rozmyśliłem się, jej nos mi się nie podoba" ;)

    Pewnie myślałeś, że mechanik za darmo będzie auto rozbierał i diagnozował a tu taki zonk! O tak, mechanicy bywają okrutni i bezwzględni... Dziesięciu zmieniłeś i żaden Ci nie pasuje...

    A co do samej usterki to za mało podałeś informacji aby można było jakąkolwiek diagnozę postawić przez internet. To, że nie jedzie i gaśnie to nikomu nic nie mówi. Podaj jakie ma defekty, parametry wtrysku i ciśnienia, to wtedy możemy sobie pogdybać. Na chwilę obecną obowiązująca jest diagnoza za 300 zł - wymiana pompy, wtrysków i czyszczenie układu (przy objawach jakie podałeś zupełnie prawdopodobna).
  • Poziom 27  
    No , a ten filterek paliwa to tak jak ci radzili- WYCZYŚCIŁEŚ?, czy wymieniłeś? Pompa paliwa elektryczna ze zbiornika podaje prawidłowe ciśnienie, działa w ogóle? Sprawdzał ktoś osławiony "kolorowy" przekaźnik pompy paliwa?