Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes atego 1217 99r. bł.ąd abs 1 4349

boxer123456 18 Lut 2012 16:00 3472 8
  • #1 18 Lut 2012 16:00
    boxer123456
    Poziom 8  

    Mam błąd w atego 1217 99r abs 1 4349. Błąd dotyczy tylnego lewego koła.Oczyściłem pierścień ponieważ był bardzo brudny (nie widać było dziurek wszystko zalepione , oczyściłem czujnik, odległość od pierścienia ok (prawie dotyka gdzieś ok 0,2)), zmierzyłem czy czujnik jest sprawny (1,2 koma) w stronę komputera też gra i wygląda że wszystko jest dobrze.Abs się jednak świeci.Miał ktoś podobny problem?Jak się wyciąga czujniki z obudowy i wkłada nowe?

    0 8
  • #2 18 Lut 2012 21:25
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    4349: czujnik prędkości obrotowej przy osi tylnej z lewej strony ma przerwę, zwarcie z biegunem dodatnim lub zwarcie z masą.
    LUB: Nieprawidłowa prędkość przy czujniku prędkości obrotowej osi tylnej, z lewej strony.
    1. Zalepione dziurki wcale nie muszą mieć wpływu na sygnał. Musiałyby być zalepione materiałem magnetycznym - to wtedy się zgodzę.
    2. Zmierzyłeś oporność. Zmierzyłeś na zwarcie do obudowy?
    3. Czujnik jest osadzony w metalowej, kształtowej tulejce ze sprężystej blachy. Jest po prostu na wcisk. Dosuwa się go na styk do pierścienia impulsowego i on sam się ustawi na wymaganą odległość.
    http://www.unitcat.ru/mercedes/7/4/1/950503/30S/54/442/
    czujnik ma numer 17, tulejka 44
    4. Nawet jak wszystko jest dobrze, to kontrolka będzie świecić do momentu wykasowania błędu z pamięci komputera.

    0
  • #3 19 Lut 2012 09:58
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 19 Lut 2012 10:31
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    bodek434 napisał:

    Gdy wszystkie czujniki będą sprawne to kontrolka zgaśnie dopiero w czasie jazdy, błąd przejdzie do zapamiętanych.

    Kłócić się nie będę - ale ostatnio wykryłem dwa uszkodzone tylne czujniki, i facet w ramach oszczędności zdeklarował się, że wymieni je sam. Wymienił, ale kontrolka nie zgasła - musiał przyjechać jeszcze raz na kasowanie. Był to autobus na podwoziu ATEGO

    0
  • #5 19 Lut 2012 13:12
    boxer123456
    Poziom 8  

    Czy można te błędy wykasować samemu czy trzeba jechać do warsztatu gdzie jest komputer do kasowania?Pierścień był zalepiony jakimś smarem być może były na nim opiłki metalu przez które zgłupiał czujnik (tak przynajmniej to wyglądało).Ale już jest czyściutki jakby z fabryki wyjechał dopiero.Czy można błędy kasować przyciskami na zegarach czy tylko komputerem serwisowym?

    2
  • #6 20 Lut 2012 15:56
    boxer123456
    Poziom 8  

    oporność czujnika identyczna jak z drugiej strony, zwarcia nie ma ani jeden ani drugi, po zamianie wpięcia wtyczek stronami wyświetla błąd abs 1 4249 czyli prawą stronę.Wszystko wskazuje na odległość czujnika od tarczy.Zobaczymy

    Dodano po 4 [godziny] 19 [minuty]:

    Przerwy ustawione na identyczne po obu stronach. Czasami po przekręceniu kluczyka abs testuje się i lampka gaśnie ale wystarczy pół obrotu koła i już znów alarm 4349 się świeci.Czyżby czujnik był walnięty jednak.

    0
  • Pomocny post
    #7 20 Lut 2012 19:30
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Może jest zwichrowana tarcza licząca i traci się sygnał? Chociaż na takie uszkodzenie jest inny kod błędu... Jak masz możliwość można podpiąć oscyloskop. Można również podłączyć do czujnika multimetr ustawiony na napięcie przemienne. Oczywiście w obu przypadkach sygnał pojawi się przy kręceniu kołem.

    0
  • #8 23 Lut 2012 20:01
    boxer123456
    Poziom 8  

    Czujnik zapieczony w tulejce a tulejka w gnieździe.Dwa dni moczenia w wd40 i delikatne opukiwanie tak żeby nie uszkodzić czujnika dało efekt że się ruszył minimalnie w kierunku tarczy.Metodą prób i błędów, testuje się dobrze ale po ruszeniu wozu zapala się abs- dalej próbuje go przybliżyć do tarczy. W końcu trafiłem że testuje się dobrze i w czasie jazdy działa jak trzeba.Mam nadzieję że będzie ok.Dzięki wszystkim którzy zabrali głos w tym przypadku.Każdy coś mądrego powiedział w związku z tym naprawa nie przebiegała po omacku.

    0
  • #9 23 Lut 2012 20:16
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Sprobuj ustawic czujnik szczelinomierzem na 0,2. Taka wartosc podaje Scania ale w Mercedesie tez dziala (sprawdzalem).

    0