Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C-360 przybywa oleju w silniku

18 Lut 2012 16:33 22616 31
  • Poziom 8  
    Witam.
    Mam problem z C-360 ponieważ od remontu zaczęło mi przybywać oleju w silniku.
    Wymieniłem końcówki wtrysków ponieważ były wadliwe ale problem nie znikł. Pompa wtryskowa była u regeneracji.
    Co zrobić?
    Dzięki za odpowiedzi.
  • Poziom 9  
    Sprawdź uszczelkę pod głowicą, lub pierścienie.
  • Poziom 8  
    pierścienie powinny być dobre bo były zakładane nowe
  • Poziom 12  
    Nie może przybywać oleju (bo niby skąd) , może się podnosić jego stan (dostaje się woda , lub paliwo)
  • Poziom 20  
    Sprawdź czy pompa wtryskowa nie przelewa paliwa (róże są regeneracje :-) ) zobacz na wskaźnik, czy trzyma poziom, czy przybywa. Miałem taką sytuację i poprzez simering na wałku pompy (nowy, ale jakiś kiepski) paliwo przez rozrząd wlewało się do oleju (miałem to w C-330).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Sprawdź pompę wtryskową bo jeśli jest nieszczelna to paliwo leci do silnika. U mnie tak było.
    Dopiero naprawa pomogła.
  • Poziom 8  
    w oleju na pewno nie ma wody raczej jest to ropa.
  • Poziom 14  
    Tak ale jesli nie ma w oleju wody to co innego moze byc oprocz ropy?
  • Poziom 12  
    Witam.Miałem taki sam przypadek że rósł stan oleju.Powodem był brak pracy na jednym cylindrze .Na początku sprawdż ustawienie zaworów,żeby nie były za ciasne.
  • Poziom 8  
    Witam postanowiłem ściągnąć kolektor wydechowy i okazało się ze z trzech głowic wylatuje niebiesko biały dym czy to wtryski czy możne być coś innego?
  • Poziom 10  
    A silnik w ogóle pracuje prawidłowo (równo)? najlepiej zmierz ciśnienie sprężania. Wyjdzie i uszczelka i ewentualne pierścienie i luzy na zaworach itd.
  • Poziom 8  
    były wymienione całe zestawy naprawcze czyli tuleja tłok pierścienie, po regeneracji głowice, tulejowane korbowody wtryskiwacze nowe, wymienione koła rozrządu.
  • Poziom 8  
    właśnie nad rozrządem się zastanawiałem bo ten gościu co mi robił ciągnik to ona jest trochę ślepy i mógł sie walnąć i chyba w szczegulności będę musiał to sprawdzić. Ale czy to może być przyczyna
  • Poziom 10  
    W szczegÓlności to to jest podstawowa sprawa. Rozrząd odpowiada za przebieg procesu spalania w dużym stopniu a u Ciebie ten biało niebieski dym może świadczyc o nieprawidłowym spalaniu.
  • Poziom 12  
    Panowie jaki wpływ ma ustawienie zaworów i rozrządu na podnoszenie stanu oleju? Możecie mi to wytłumaczyć bo odkąd zyje to o takich rzeczach nie słyszałem
  • Poziom 10  
    Wcześniej kolega powiedział że mu biało niebieski dym leci układu wydechowego więc podstawowa sprawa to brak spalania czyli można podejrzewać zawory i rozrząd. O ile powietrze da się ścisnąć to oleju napędowego już nie i zbyt duże ciśnienie powoduje przedostawanie się oleju napędowego do skrzyni korbowej a stamtąd do miski olejowej i w ten sposób widoczny jest zwiększony poziom oleju.
  • Poziom 12  
    Cytat:
    Wcześniej kolega powiedział że mu biało niebieski dym leci układu wydechowego więc podstawowa sprawa to brak spalania czyli można podejrzewać zawory i rozrząd.


    Kolega w ogóle nie wspomniał czy odpalił silnik. Jeśli nie to podczas próby odpalenia nie ma mozliwości aby wlecialo tam co najmniej litr paliwa żeby zauważyć wzrost stanu oleju
  • Poziom 10  
    Skoro nie odpalił to ciekwe skąd ten dym....
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Zależy ile jezdził. Robiłem z silnikiem który chlapał ropą z kolektora i dość szybko podnosił się poziom oleju w silniku. Winą był kompletnie rozregulowany silnik. Wtryski lały i za wczesny kat wtrysku. Paliwo zamiast zapalić sie od gorącego, sprężonego powietrza lało się na tłok a potem po sciankach do skrzyni korbowej. Ogólnie w silniku po remoncie trudno cokolwiek powiedzieć sugerując się niebieskim dymem przynajmniej do mometu dotarcia pierścieni. Znowu skoro jeden cylinder spala dobrze a trzy dymią to znów jak to przypisać ustawieniu kąta wtrysku? Wszystkie by kiepsko chodziły chyba że to pompa nie chodzi jak trzeba albo wtryski róznią sie ustawieniami. I oczywisciwe zawory.. Tak czy owak porządna regulacja silnika i dopiero mozna myśleć dalej.n Osobiscie mam wrażenie że mechanik sie nie przyłożył.
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    No to sam widzisz. Na razie nie wiadomo czego się złapać. Żadnego info o choćby próbie ustawienia silnika. Wiadomo tylko że trzy gary kopcą i paliwo w oleju. Poczekamy.
  • Poziom 10  
    Mechanik mu składał silnik a nie wyregulował aparatury wtryskowej... i rozrządu. Chyba aż tak źle by nie było... i jeszcze pisał że wymieniał niektóre elementy wtrysków itp. Ja jak złoże silnik to kilka razy sprawdzam ustawienia kąta wtrysku i rozrząd itp zanim go w ogóle uruchomię. Widac od gościa odzewu nie ma więc pewnie poszedł z "reklamacją" do tego magika :D
    Druga sprawa to jeśli scenariusz kolegi powyżej o lejących wtryskach (co i ja podejrzewam) jest tam obecny to nie wróży to zbyt dobrze dla tego silnika. Kilka razy już rozbierałem zatartego diesla z powodu lejącego wtrysku. Może nie ciagnik a samochód ale wydaje mi się, że może tam nastąpić taka rzecz, że niespalony olej napędowy wypłukuje olej ze ścianek tuleji cylindra. Tłoki pękają, gładź cylindra sie rysuje... śmierć dla silnika. Także z mojej strony to radziłbym uporać się z tym problemem i nie uruchamiac silnika bez ważnej potrzeby.