Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ursus C-360 przybywa oleju w silniku

maly00006 18 Feb 2012 16:33 34466 31
  • #1
    maly00006
    Level 9  
    Witam.
    Mam problem z C-360 ponieważ od remontu zaczęło mi przybywać oleju w silniku.
    Wymieniłem końcówki wtrysków ponieważ były wadliwe ale problem nie znikł. Pompa wtryskowa była u regeneracji.
    Co zrobić?
    Dzięki za odpowiedzi.
  • #2
    tomek7967
    Level 10  
    Sprawdź uszczelkę pod głowicą, lub pierścienie.
  • #3
    maly00006
    Level 9  
    pierścienie powinny być dobre bo były zakładane nowe
  • #4
    piotrfire
    Level 13  
    Nie może przybywać oleju (bo niby skąd) , może się podnosić jego stan (dostaje się woda , lub paliwo)
  • #5
    tata1
    Level 20  
    Sprawdź czy pompa wtryskowa nie przelewa paliwa (róże są regeneracje :-) ) zobacz na wskaźnik, czy trzyma poziom, czy przybywa. Miałem taką sytuację i poprzez simering na wałku pompy (nowy, ale jakiś kiepski) paliwo przez rozrząd wlewało się do oleju (miałem to w C-330).
  • #6
    ftp.kowal
    Level 36  
    Jak masz ustawione luzy zaworowe? Jak jest ustawiony kąt wtrysku? Odkręć korek spustowy oleju w pompie paliwa i napisz nam czy olej nie jest rozcieńczony ropą.
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #9
    maly00006
    Level 9  
    w oleju na pewno nie ma wody raczej jest to ropa.
  • #11
    ftp.kowal
    Level 36  
    Najpierw niech sprawdzi czy w niej jest ropa, a później niech wymieni pompkę zasilającą.
  • #13
    slaaw68
    Level 12  
    Witam.Miałem taki sam przypadek że rósł stan oleju.Powodem był brak pracy na jednym cylindrze .Na początku sprawdż ustawienie zaworów,żeby nie były za ciasne.
  • #14
    maly00006
    Level 9  
    Witam postanowiłem ściągnąć kolektor wydechowy i okazało się ze z trzech głowic wylatuje niebiesko biały dym czy to wtryski czy możne być coś innego?
  • #15
    Yelonek88
    Level 11  
    A silnik w ogóle pracuje prawidłowo (równo)? najlepiej zmierz ciśnienie sprężania. Wyjdzie i uszczelka i ewentualne pierścienie i luzy na zaworach itd.
  • #16
    ftp.kowal
    Level 36  
    Co miałeś wymieniane i na jakie części? Ale skoro do wtryskiwaczy nie zajrzałeś w trakcie remontu. To to chyba raczej było tylko rozebranie i złożenie silnika.
  • #17
    maly00006
    Level 9  
    były wymienione całe zestawy naprawcze czyli tuleja tłok pierścienie, po regeneracji głowice, tulejowane korbowody wtryskiwacze nowe, wymienione koła rozrządu.
  • #18
    ftp.kowal
    Level 36  
    Kąt wtrysku ustawiony tak jak fabryka nakazała? Jakie luzy zaworowe? Jakie firmy zestaw naprawczy? Głowice sprawdzane przed montażem czy nie puszczają? Jesteś pewien że koła rozrządu są dobrze nacechowane? Koło pompy ustawione na 0 czy dwie kropki?
  • #19
    maly00006
    Level 9  
    właśnie nad rozrządem się zastanawiałem bo ten gościu co mi robił ciągnik to ona jest trochę ślepy i mógł sie walnąć i chyba w szczegulności będę musiał to sprawdzić. Ale czy to może być przyczyna
  • #20
    Yelonek88
    Level 11  
    W szczegÓlności to to jest podstawowa sprawa. Rozrząd odpowiada za przebieg procesu spalania w dużym stopniu a u Ciebie ten biało niebieski dym może świadczyc o nieprawidłowym spalaniu.
  • #21
    ftp.kowal
    Level 36  
    Sprawdź ustawienie kata wtrysku będzie wtedy dużo więcej wiadomo. I jeszcze raz te luzy zaworowe. Tylko teraz nie pisz że będziesz musiał to zrobić lub się zastanawiasz, a działaj bo na forum nikt za Ciebie tego nie zrobi.
  • #22
    piotrfire
    Level 13  
    Panowie jaki wpływ ma ustawienie zaworów i rozrządu na podnoszenie stanu oleju? Możecie mi to wytłumaczyć bo odkąd zyje to o takich rzeczach nie słyszałem
  • #23
    ftp.kowal
    Level 36  
    No to chyba kolega za krótko żyje. Brak luzu zaworowego oraz złe ustawienie rozrządu czyli mieszanka nie spalona przedostaje się przez pierścienie do oleju.
  • #24
    Yelonek88
    Level 11  
    Wcześniej kolega powiedział że mu biało niebieski dym leci układu wydechowego więc podstawowa sprawa to brak spalania czyli można podejrzewać zawory i rozrząd. O ile powietrze da się ścisnąć to oleju napędowego już nie i zbyt duże ciśnienie powoduje przedostawanie się oleju napędowego do skrzyni korbowej a stamtąd do miski olejowej i w ten sposób widoczny jest zwiększony poziom oleju.
  • #25
    piotrfire
    Level 13  
    Quote:
    Wcześniej kolega powiedział że mu biało niebieski dym leci układu wydechowego więc podstawowa sprawa to brak spalania czyli można podejrzewać zawory i rozrząd.


    Kolega w ogóle nie wspomniał czy odpalił silnik. Jeśli nie to podczas próby odpalenia nie ma mozliwości aby wlecialo tam co najmniej litr paliwa żeby zauważyć wzrost stanu oleju
  • #26
    Yelonek88
    Level 11  
    Skoro nie odpalił to ciekwe skąd ten dym....
  • #27
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Zależy ile jezdził. Robiłem z silnikiem który chlapał ropą z kolektora i dość szybko podnosił się poziom oleju w silniku. Winą był kompletnie rozregulowany silnik. Wtryski lały i za wczesny kat wtrysku. Paliwo zamiast zapalić sie od gorącego, sprężonego powietrza lało się na tłok a potem po sciankach do skrzyni korbowej. Ogólnie w silniku po remoncie trudno cokolwiek powiedzieć sugerując się niebieskim dymem przynajmniej do mometu dotarcia pierścieni. Znowu skoro jeden cylinder spala dobrze a trzy dymią to znów jak to przypisać ustawieniu kąta wtrysku? Wszystkie by kiepsko chodziły chyba że to pompa nie chodzi jak trzeba albo wtryski róznią sie ustawieniami. I oczywisciwe zawory.. Tak czy owak porządna regulacja silnika i dopiero mozna myśleć dalej.n Osobiscie mam wrażenie że mechanik sie nie przyłożył.
  • #28
    ftp.kowal
    Level 36  
    Może być rozregulowana pompa. Ostatnio dostałem taka do sprawdzenia. Po umyciu wstawiłem ją na stół. Dawkować dawkowała dobrze. Miała tylko jedną wadę pierwsza sekcja podawała za późno paliwo o 10 stopni w stosunku do pozostałych.
  • #29
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    No to sam widzisz. Na razie nie wiadomo czego się złapać. Żadnego info o choćby próbie ustawienia silnika. Wiadomo tylko że trzy gary kopcą i paliwo w oleju. Poczekamy.
  • #30
    Yelonek88
    Level 11  
    Mechanik mu składał silnik a nie wyregulował aparatury wtryskowej... i rozrządu. Chyba aż tak źle by nie było... i jeszcze pisał że wymieniał niektóre elementy wtrysków itp. Ja jak złoże silnik to kilka razy sprawdzam ustawienia kąta wtrysku i rozrząd itp zanim go w ogóle uruchomię. Widac od gościa odzewu nie ma więc pewnie poszedł z "reklamacją" do tego magika :D
    Druga sprawa to jeśli scenariusz kolegi powyżej o lejących wtryskach (co i ja podejrzewam) jest tam obecny to nie wróży to zbyt dobrze dla tego silnika. Kilka razy już rozbierałem zatartego diesla z powodu lejącego wtrysku. Może nie ciagnik a samochód ale wydaje mi się, że może tam nastąpić taka rzecz, że niespalony olej napędowy wypłukuje olej ze ścianek tuleji cylindra. Tłoki pękają, gładź cylindra sie rysuje... śmierć dla silnika. Także z mojej strony to radziłbym uporać się z tym problemem i nie uruchamiac silnika bez ważnej potrzeby.