Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie silnikiem DC krańcówkami

trance123 18 Lut 2012 18:08 3331 3
  • #1 18 Lut 2012 18:08
    trance123
    Poziom 20  

    Witam mam nadzieję, że to odpowiedni dział. Otóż od jakiegoś czasu nie mogę wymyślić jak podłączyć krańcówki do zbudowanego prze zemnie pługu który podnoszony jest za pomocą silnika DC z dmuchawy z przekładnią z lewarka samochodowego. Kiedyś był tam silnik z wycieraczek od Fiata lecz był za wolny a ten jest za szybki. Nie chce się bawić w sterowanie obrotami. Przełącznik lewo/prawo podłączony jest na przełączniku 3 fazowym (1 0 2) posiadam 2 krańcówki po 25A każda z 2 parami styków ( Gdy 1 jest włączone nie działa 2). Silnik pobiera ok 12 A. Próbowałem różnych konfiguracji z modelem na diodach 1n4148(tylko takie miałem) ale nie wiem jak to podłączyć. Proszę tylko o schemat bo wydaje mi się to proste i na pewno przy czymś ma zastosowanie.

    1 3
  • #3 19 Lut 2012 10:27
    pafciowaw
    Specjalista Automatyk

    Sterowanie silnikiem DC krańcówkami
    Wykorzystaj "styki krzyżowe" w posiadanym L-O-P (prawdopodobnie będziesz musiał zdjąć zworki).
    Jeżeli masz (-) na masie urządzenia to krańcówki lepiej dać na zasilaniu od (+) - w razie przetarcia przewodów krańcówek najwyżej zadziała bezpiecznik na zasilaniu. Jak by były na masie (-) i zwarcie do masy - nie nastąpiłoby automatyczne wyłączenie w położeniu skrajnym i silnik lub przekładnia byłyby w niebezpieczeństwie zniszczenia.

    0
  • #4 20 Lut 2012 20:25
    trance123
    Poziom 20  

    Dzięki w czwartek postaram się wypróbować. Silnik z dmuchawy wszystkie części z odzysku mam. Ten silnik miał 2 wyprowadzenia jednak podczas zmiany biegunowości zawsze kręcił się w tym samym kierunku( w jedną stronę wolno i słabo) ponieważ dopiero na tym semestrze zapoznam się z teorią pola po prostu wyprowadziłem 2 przewody(tu zmieniam biegunowość) od uzwojenia stojana a wirnik zasilam cały czas. Po barbażyńsku trochę i nie wiem czy słusznie ale czytając o silnikach i różnych jego typach pogubiłem się pewnie z braku praktyki. Więc oparłem przeróke o wiedzę jaką posiadam skromna ale moją.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo