Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 406 - Pali cewkę zapłonową

pospalbym 04 Aug 2012 10:38 28765 41
  • #31
    krzycho_1967
    Level 12  
    Mój szwagier miał podobny problem w seacie też z gazem i okazało się że źle były podpięte przewody do sterowania LPG tzn. były wpięte w przewody przed cewką co powodowało spaleniem trzech cewek a teraz jest już ok.
  • #32
    jedras
    Level 11  
    Powtórzyłem pomiary innym oscyloskopem i wydaje się, że sterowanie cewką jest jednak OK. A wóz szarpie niezmiennie. Przypomniało mi się, że serwis podmienił cewkę, ale też podłączał kompa (nie widziałem ich sprzętu) odczytał błędy i je skasował. Były błędy, które kiedyś tam sztucznie wywołałem. Może to ich wykasowanie na chwilę pomogło, choćby poprzez "poprzestawianie" komórek pamięci w ECU? To by tym bardziej świadczyło o uszkodzeniu ECU.
  • #33
    User removed account
    User removed account  
  • #34
    jedras
    Level 11  
    Czułością się proszę nie sugerować. Koledzy się różni na co dzień bawią i są różne dziwactwa ponastawiane. To, że jest napisane 40V/div nic nie oznacza. Na wszystkich było 20V/div. Później wziąłem inny oscyloskop i inne sondy i impulsy są zawsze książkowe, nawet w chwilach gdy szarpie.Wg mnie problem zapłonu wykluczony. Oddałem dziś wóz do dobrych (ponoć) fachowców, mają go męczyć. Od podłączenia do kompa zaczęli, ale że nic nie wyszło, kazali wóz zostawić. Gość powiedział tylko, że bardzo wątpi, że to ECU, bo wg niego MM padają przeważnie od razu dokumentnie. Jutro/pojutrze może coś mądrego będę mógł powiedzieć.
  • #35
    User removed account
    User removed account  
  • #36
    jedras
    Level 11  
    Cewkę mam nówkę Valeo (działa samochód identycznie na niej jak i na dwóch innych sagemach). Świece są z rezystorem, świeżo zmienione z zalecanych Equiem na inne, też z rezystorem. Nic nie się nie zmienia...
  • #37
    jedras
    Level 11  
    Witam po przerwie,
    odebrałem wóz od mechaniko-elektryko-elektroników z niezauważalną dla nich przypadłością, czyli, że niby się czepiam. Fakt faktem, pierwsze co zrobili przed przejażdżką to skasowali wszystkie błędy, które były w pamięci. Może tym samym i reset mapy wtrysku? Po tym zabiegu auto chodziło nieco lepiej, ale dalej nie tak jakbym chciał.

    Wpadłem na prosty pomysł odłączenia odmy od przepustnicy. Oczywiście zatkałem od strony przepustnicy, wąż od odmy zaś wsadziłem do puszki po piwie, podziurkowanej od góry.

    Efekt- wóz jeździ o niebo lepiej! Dodam, że pomiar kompresji i pomiary szczelności świeżo wykonywałem (13,5-15bar) i (84-87%). Dopiero pomiar naftą wykazuje duże nieszczelności w skrajnych cylindrach (wlane na noc ok 25ml nafty, w skrajnych sucho, w środkowych 15 i 12ml).

    Także mocno błądząc chyba odkryłem przyczynę. Pewnie pęknięte lub zapieczone pierścienie. Zbyt duża i nieregularna ilość gazów podawanych przez odmę wzbudzała ECU. Jeszcze nie wiem co dalej będę robił. Gdyby ktoś słyszał o usłudze diagnostyki endoskopowej silników (kamerka wkładana przez otwór świecy celem oględzin stanu gładzi cylindra) niedaleko Gdańska, to będę wdzięczny za info.

    Pozdrawiam
    Jędras
  • #38
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    jedras wrote:

    Wpadłem na prosty pomysł odłączenia odmy od przepustnicy. Oczywiście zatkałem od strony przepustnicy, wąż od odmy zaś wsadziłem do puszki po piwie, podziurkowanej od góry. Efekt- wóz jeździ o niebo lepiej!

    Wniosek - silnik ma gigantyczne przedmuchy, dławią go spaliny z odmy.
    Quote:
    Dodam, że pomiar kompresji i pomiary szczelności świeżo wykonywałem (13,5-15bar) i (84-87%).
    Pomiar robiony na rozgrzanym silniku?
    Quote:
    Dopiero pomiar naftą wykazuje duże nieszczelności w skrajnych cylindrach (wlane na noc ok 25ml nafty, w skrajnych sucho, w środkowych 15 i 12ml).
    Cylindry zużywają się nierównomiernie. Różnica ciśnienia w okolicach 10% - silnik przed zgonem.
    Quote:

    Także mocno błądząc chyba odkryłem przyczynę. Pewnie pęknięte lub zapieczone pierścienie.
    Nadal błądzisz - pierścienie nie dość że okażą się całe, to jeszcze nie zapieczone. Zużyte po prostu.
    Quote:
    Gdyby ktoś słyszał o usłudze diagnostyki endoskopowej silników (kamerka wkładana przez otwór świecy celem oględzin stanu gładzi cylindra) niedaleko Gdańska, to będę wdzięczny za info.

    Nic tobie taka usługa nie da, oprócz ubytku w kieszeni. Jaki sens zaglądać do cylindra - stanu pierścieni i tak nie zobaczysz, tak samo jak nie zmierzysz średnicy cylindra.
  • #39
    jedras
    Level 11  
    Czyli definitywnie sugerujesz obróbkę mechaniczną silnika? Jest problem z dostępnością nadwymiarowych elementów. Zajrzeć kamerką chciałem, by zobaczyć czy nie ma uszkodzeń w postaci rys - te kompletnie pozbawiłyby sensu wymianę samych pierścieni.
  • #40
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wymiana samych pierścieni tak czy inaczej jest bez sensu. Jeśli to ma jeździć, to po zweryfikowaniu średnicy cylindra, załadować jeszcze raz zestawy nominalne.
  • #41
    winiarydw
    Level 1  
    Witam.
    Odświeżę trochę temat, gdyż sam mam podobny problem, aczkolwiek trochę inny.

    Posiadam Peugeota 406 ST 2.0 16 + LPG z silnikiem EW10J4.

    Problem polega na przepaleniu cewki zapłonowej ( ciągle ta sama strona) po ok 5-8 tyś km. Silnik wtedy chodzi na 2 cylindrach, nie gaśnie i pracuje dosyć stabilnie. Nowa cewka, ok 100 i na nowo wyskakuje Check Engine( Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej - błędne dane), na komputerze wyskakuje "antipollution fault", ale tylko po odpaleniu silnika i znika. Przy niskich obrotach ok. 1200-1600 jest jednokrotne szarpniecie. Ogólnie jeżdżąc cały czas nie czuć by coś się działo z zapłonem, lub dawało oznaki awarii ( oprócz opisanych powyżej) Na początku myślałem że to wina podłączenia sygnału gazu pod cewkę, ale po przeniesieniu podłączenia w inne miejsce problem powraca. Byłem na badaniu sygnałów oscyloskopem i wszystko wyszło książkowo.

    Pozdrawiam
  • #42
    pospalbym1
    Level 2  
    Witam
    Jestem autorem tematu

    Odświeżam bo pewnie nie jeden użytkownik szuka odpowiedzi

    W moim przypadku przyczyną upalania cewek było podłączenie sygnału instalacji gazowej bezpośrednio pod kable od cewki zapłonowej (sygnał obrotów) . Gazownicy podłączyli to coś pod czujnik obrotu wału i problem z cewkami zniknął

    Pozdrawiam :D