Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sterownik centralnego zamka MAXICAR dziala kiedy chce

patrick031992 18 Feb 2012 22:59 6363 10
  • #1
    patrick031992
    Level 9  
    Witam. Jestem posiadaczem takiego oto urządzenia: https://obrazki.elektroda.pl/7938012700_1329600426.jpg https://obrazki.elektroda.pl/1937339200_1329600747.jpg
    Jest to sterownik centralnego zamka. Ma on za zadanie otwierac samochód za pomocą pilota. Niestety ostatnio zaczął sie psuć. Samochód otwierał sie dopiero po kilkukrotnym wcisnięciu przycisku, a w końcu zupełnie przestał reagować. Sterownik odzywał sie tylko wówczas, gdy pilot przyłożyłem do antenki i klikałem do skutku. W pierwszej kolejności wymieniłem baterie w pilocie, jednak to nic nie zmieniło. Wiec zabrałem urządzenie do domu, otworzyłem zeby wyczyścić płytkę. Następnie podpiąłem płytkę do wiązki w samochodzi i... wszystko działa jak należy. Jednak po kilku godzinach problem się wznowił. Pomyślałem, ze to może niska temperatura źle wpływa na sterownik. Ponownie zabrałem go do domu i po jakims czasie podpiąłem w aucie. Sterownik działał ok 45min. Czy może ktoś wie co może być z nim nie tak? Myślicie, ze da sie coś z tym zrobić czy nadaje sie tylko na smietnik? Prosze o pomoc. Pozdrawiam
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    sebek3
    Level 29  
    Jeśli masz możliwość, to podłącz sterownik do zasilania poza samochodem w domu, i sprawdź, czy przekaźniki działają prawidłowo.
    Założyłem podobny sterownik w samochodzie, i przy ostatnich mrozach miałem taki problem, że autko nie chciało się zamykać, tzn. zamykało się, ale po chwili otwierało z powrotem i tak kilka razy zanim się zamknęło. Powodem była wilgoć w zamku, która zamarzła. Po wysuszeniu wszystko wróciło do normy.
    Może też być tak, że przekaźniki kończą swój żywot [te w sterowniku, a być może ten w samochodzie, który steruje centralnym zamkiem].
  • #3
    szod
    Level 32  
    Pewnie coś gdzieś nie łączy. Może na kostce, a może w elektronice są kiepskie luty.
  • #4
    patrick031992
    Level 9  
    sebek3 , czy mógłbyś mi podpowiedzieć jak sprawdzić przekaźniki? Sorry, ale dopiero raczkuje w temacie elektroniki. Myśle, ze przekaźnik sterujący zamkiem (ten w samochodzie) jest w porządku, bo centralny z kluczyka działa prawidłowo.
    Dzisiaj próbowalem poprawić luty na płytce, ale objawy ciągle te same (na początku działa, po pewnym czasie przestaje. Jeszcze jedno, można gdzieś dokupić takie takie przekaźniki? I czy w ogóle to jest opłacalne?
  • Helpful post
    #5
    sebek3
    Level 29  
    Dokupić można,np. na stronie TME, ale najpierw warto sprawdzić, czy to one.
    Łatwiej byłoby to zrobić wyjmując je z płytki, ale w układzie też można.
    Podłącz sterownik do zasilania np. z akumulatora. Omomierzem albo testerem ciągłości (symbol diody na mierniku) sprawdzaj, czy przekaźniki przewodzą zgodnie ze schematem na ich obudowie, podczas klikania przycisków na pilocie.
  • #6
    patrick031992
    Level 9  
    Wielkie dzieki. W najbliższym czasie sprawdze. Dam znać co bedzie sie działo dalej
  • #7
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    patrick031992 wrote:
    Sterownik odzywał sie tylko wówczas, gdy pilot przyłożyłem do antenki i klikałem do skutku
    Wymień moduł odbiornika na płytce centralki.
    Jest bardzo możliwe, że rozstraja się wraz ze spadkiem temperatury.
    patrick031992 wrote:
    I czy w ogóle to jest opłacalne?
    Koszt modułu odbiornika, to 10-30zł.
  • #8
    sebek3
    Level 29  
    CameR wrote:
    Koszt modułu odbiornika, to 10-30zł.

    Jeśli sam odbiornik kosztuje tyle co napisałeś, to moim zdaniem nie warto bawić się w naprawę, gdyż cały sterownik można kupić już za ~30zł.
  • #9
    patrick031992
    Level 9  
    Sprawdziłem przekaźniki i działają poprawnie, wiec to chyba jest moduł. Jednak wolalbym wymienić sam moduł, jeśli jest to możliwe. Bo w tym momencie mam kluczyk scyzoryk do tej centralki. Tylko powiedzcie mi jeszcze jak później zestroić pilot (kluczyk) z nowym modułem?
  • #10
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Kup odbiornik na 433,92MHz o takim samym jak w centralce układzie wyprowadzeń i powinno działać bez strojenia.
  • #11
    patrick031992
    Level 9  
    Ok, dzięki. Będę próbował