Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna II 1.9 DCI - brak mocy, duze spalanie

khirk 19 Lut 2012 20:11 11085 3
  • #1 19 Lut 2012 20:11
    khirk
    Poziom 1  

Witam.

Znalazłem na forum kilka postów, które w jakimś stopniu pokrywają się z moim problemem, lecz żaden nie w 100% dlatego założyłem nowy temat.

Laguna II 1.9 DCI
    Rocznik: 2003
    Przebieg obecny: 220000

1. Duże spalanie...
    Zaczęło się dawać we znaki głównie w cyklu miejskim, lecz z biegiem czasu w trasie również zauważyłem że wzrosło zużycie.
    Autkiem jeżdżę od 1,5 roku..styl jazdy więc mam taki sam przez ten czas - bez zbędnego "ciśnięcia" - natomiast pierwsze co się rzuca w oczy to wzrost wskazania bieżącego spalania.
    Jak półtorej roku temu kupowałem to auto to poziom spalania wskazywany przez komputer nigdy nie przekroczył 14-15l/100 przy wyprzedzaniu, a przy normalnej jeździe zawsze trzymał się w ok. 10-12l/100.
    Od jakiegoś pół roku, powiedzmy przy ruszaniu, i to naprawdę spokojnym wskazania przekraczają 20l/100 co już naprawdę jest niepokojącym wskazaniem...
    W jeździe miejskiej wskazania nie przekraczały wcześniej 8l/100 - obecnie ponad 10...
    W trasie

2. Brak mocy oraz dymienie na czarno...
    Temat podejrzewam powiązany z poprzednim w jakimś stopniu...

Co do tej pory było robione:
    - wyczyszczony EGR - było dużo nalotu - po oczyszczeniu, dymienie w większym stopniu ustało, dopiero przy mocniejszym "ciśnięciu" się pojawia, ale zakładam że to normalne.
    - w międzyczasie kilkukrotnie migała kontrolka od świec żarowych - usterka znikła po wyczyszczeniu potencjometru w pedale gazu - nie wiem czy ma to jakiś wpływ, więc wspomnę.
    - autko było u kilku mechaników - każdy podłączał komputer, ale brak błędów oprócz błędu układu świec żarowych - ale to raczej nie ma związku.