Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 406 - pompa wspomagania, wymiana łożyska

19 Lut 2012 21:19 6189 3
  • Poziom 8  
    Witam, moja pompa wspomagania zaczęła popiskiwać, wspomaganie jest, płyn się nie pieni. Z tego co zdążyłem się dowiedzieć prawdopodobnie padło łożysko. Czy któryś z kolegów wymieniał łożysko. Jaki rozmiar ewentualnie nr łożyska i czy jest duży problem z rozebraniem pompy tak aby się do niego dostać i wyciągnąć z pompy?
  • Poziom 24  
    Było kilka rodzajó silnika i kilka pomp.
    Wymienisz łożysko bez problemu.
    Najlepiej rozebrać pompę, zabrać łożyska i uszczelniacze i do hurtowni (łożysk i uszczelniaczy :)) i Ci dobiorą nowe takie same :) Koszt myślę w granicach 50 zł.
    Do rozebrania/ poskłądania pompy trzeba trochę zdolności manualnych i podstawowe narzędzia. Przyda się na pewno sciągacz do segerów (takie szczypce) i dobra pasta do uszczelnień (dirco).
  • Poziom 10  
    Podpiąłem się do tego tematu, by nie tworzyć nowego.
    Może miałby ktoś namiar na jakąś stronkę, gdzie były by rozmiary łożysk oraz uszczelniaczy do najczęściej stosowanych pomp wspomagania?
    Sam zamierzam wymienić łożysko oraz uszczelniacz w mojej pompie wspomagania (VW polo 6N), ale wolałbym mając jeszcze auto podjechać i kupić je, zamiast po wyjęciu pompy liczyć na dojazd komunikacja miejską do hurtowni łożysk.
    O ile poradników jak zregenerować pompę wspomagania( nawet taką jak moja) jest w internecie nie mało, to w żadnym z nich się nie spotkałem z wymiarami, bądź oznaczeniami fabrycznymi łożyska i uszczelniacza.
    Serwisy traktują pompę wspomagania jako część, nie jako podzespół w którym można coś wymienić. Od warsztatów zajmujących się regeneracją pomp można dowiedzieć się co najwyżej ceny za regenerację.
    Wyjazd po łożysko nie mając samochodu zajmie mi z pół dnia.
    Może ktoś , kto to już robił podzieliłby się symbolami.
    Moja pompa to
    6N0422154A
    Stosowana w bardzo wielu modelach VW, przeważnie z silnikiem diesla (różnych pojemności)
  • Poziom 8  
    okazało się że pompa od wspomagania jest dobra, padło koło pasowe na wale i rolka ze sprzegiełkiem na alternatorze, tak przenosiło dzwięk, po wymianie rolki i koła objawy ustąpiły