Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fela 1.3 brak "mocy" na obrotach

elezibi 27 Gru 2004 22:53 1527 8
  • #1 27 Gru 2004 22:53
    elezibi
    Poziom 15  

    Witam

    Moja felcia ostatnio odmawia współpracy :(
    objawy:
    tak od ok. 2500obr praktycznie nie przyśpiesza
    (np jadę na 4 i dodaje gazu z poczatku trochę się zbiera
    a potem muł pedał do podłogi a ona powolutku wkręca sie na obroty dochodzi
    do jakichś 3500 i to wszystko )

    przy niskich obrotach czuć że żwawiej przyspiesza

    Pytanie:
    1
    od jakiegoś czasu mam uwalony czujnik temp.
    (zaniża , myslałem ze trmostat(wymieniłem termostata i dalej wskazówa
    nisko))
    czy on moze być przyczyną takich objawów??
    2
    miał ktos podobny przypadek i co było przyczyna spadku mocy ??
    --------------------
    elezibi

    Dodano po 44 [minuty]:

    A moze ktoś ma pinologię tego czujnika temperatury

    i co ważniejsze jakies rezystancje (charakteryskyki)

    byłbym wdzięczny

    pozdr
    zibi

    0 8
  • #2 27 Gru 2004 23:30
    lewy_lowicz
    Poziom 12  

    Czujnik, któru pokazuje temp. na wskaźniku nie wpływa na pracę silnika, to tylko info dla kierowcy. W wielu samochodach jest drugi czujnik, który podaje informację do komputera wtryskowego.
    Jeździsz na benie czy lpg?

    0
  • #3 27 Gru 2004 23:54
    elezibi
    Poziom 15  

    lewy_lowicz napisał:
    Czujnik, któru pokazuje temp. na wskaźniku nie wpływa na pracę silnika, to tylko info dla kierowcy. W wielu samochodach jest drugi czujnik, który podaje informację do komputera wtryskowego.
    Jeździsz na benie czy lpg?


    o ile dobrze kojarze (pod mache nie zagladałem dawno)
    to w feli 1.3 czujnik od temp siedzi przy termostacie i jest to
    2 czujniki w jednej obudowie (jeden do sterownika 2do wskaznika)
    ale moge sie mylic


    a jeżdże na bezynie

    pozdr
    zibi

    0
  • #4 28 Gru 2004 18:29
    elezibi
    Poziom 15  

    Sprawozdanie
    autko dzis jezdzi jakby lepiej (troszke lepiej sie zbiera ale to miasto)
    W 2 sklepach czujnika brak
    w 3 jest ale z niebieskim paskiem (42zł) (kobita nie kumata ja tez nie wiem czy może być ) mam z żółtym w autku
    nie biore
    podjaz pod aso > czujnik 87zł , filtr paliwa ok 40zł
    hym "to pewno przyjadae do was jutro "
    i jazda na miasto
    filtr paliwa na miescie 24zł (z wymiana)
    wymieniam
    zauważalnej różnicy brak
    jadę za miasto dac po garach

    prosta 4 i gaz
    wkreca sie nawet na obroty
    dochodzi do 4000 i nagle wiekie DU.....P!
    az podskoczyłem (sam czy z autkiem nie wiem) ta walneło i wydech mam "sportowy"
    słychać tak jakby od tylnego tłmnika
    jadę dalej 5 pod górkę i gazu autko ładnie przyspiesza
    (przedtem pod górke predkosc spadała nie dało rady utrzymać nie mówiąc o przyspieszaniu)

    Wnioski :
    czyzby tłumik sie przytkał i tak dusił ????


    jutro powalcze dalej z poszukiwaniem czujnika , wymiana wydechu
    i moze podejze czy jakies błedy w sterowniku

    pozdr
    zibi

    --------------------
    elezibi

    0
  • #5 29 Gru 2004 15:49
    lewy_lowicz
    Poziom 12  

    Może się przytkał, często zdarza się, że katalizator się zapycha. Ale może i w innym odcinku, wystarczy, że środek przerdzewiał i się poobrywał blokując światło wydechu.

    0
  • #6 30 Gru 2004 19:41
    krzys_j
    Poziom 12  

    jak czujnik temp. się odlączy to silnik domyślnie przyjmuje, że ma 90 st. Jak przyspieszasz na 1, 2, i 3 biegu masz moc czy nie? Jeśli nie to raczej tłumik jest zapchany (nie wiem czy masz oryginalny czy też może niedawno wymieniałeś na sport ale raczej któryś z tlumików. Można wykręcić sondę Lambda i sprawdzić jakie jest ciśnienie w układzie wydechowym i ten zabieg da odpowiedź, ewentualnie można przejechać z wykręconą sondą

    0
  • #7 30 Gru 2004 20:09
    mariusz73
    Poziom 10  

    Witam
    Cóż poczytałem te wypowiedzi temat ciekawy tym bardziej że pracuję w serwisie Skody . Skoro mówisz że coś dupneło podczas dodawania gazu i był to tłumik to moę z czystym sumieniem powiedzieć że raczej zapchany wydech był przyczyą. Dziwię się bardzo że w Feli z silnikiem 1,3 gdyż te objawy występowały jedynie w Felach z silnikami 1,6, po około dwóch latach zapychały się wygłuszeniem jakie było stosowane w oryginalnych tłumikach jakby wełna mineralna wyglądało to jak słoma czy trawa koloru szarego.
    Jeżeli po wymianie wydechu auto masz nadal mułwate to moim pytaniem jest jaki masz dokładnie silnik 1,3 ale jaki na jedno czy wielopunktowym wtrysku, jeżeli na jedno to może przestawiony jest lekko aparat zapłonowy, spotkałem się też z przypadkami przestawionego na znakach łańcucha ale nie wspominasz żebys wymieniał.

    Sprawdziłbym też ustawienie zaworów często są albo zaciasne albo odwrotnie ustawione w Feli luzy zaworowe ustawia się odwrotnie w stosunku do popularnych Polskich samochodów typu Fiat czy Polonez. 0,25 mm na ssącym a 0,20 na wydechu spowodowane jest to różnicą matreriału z jakiego zrobione są laski popychaczy/
    Pozdrawiam Mariusz

    Co do czujnika temperatury z niebieski paskiem to może być , w tej chwili nie występują już w serwisach z żółtym a jedynie z niebieskim do tego silnika.Jakby pojawiały się jeszcze jakieś problemy to napisz proszę a z pewnością pomogę rozwiązać problem.

    0
  • #8 30 Gru 2004 23:29
    dedeks
    Poziom 15  

    mariusz73 napisał:

    Co do czujnika temperatury z niebieski paskiem to może być , w tej chwili nie występują już w serwisach z żółtym a jedynie z niebieskim do tego silnika.

    A od kiedy to nie ma juz tych z zoltym?? Moze tylko ASO nie ma?? Bo kupowalem wlasnie zolty okolo rok temu w sklepie i byl to oryginal (znaczki wybite VW i Audi).

    0
  • #9 31 Gru 2004 11:37
    mariusz73
    Poziom 10  

    Witam
    Myślę, że będzie to koło 1 rok do 1,5 roku w tych granicach,może nawet ciut dłużej , wiem że w sklepach nie autoryzowanych były dostępne jeszcze przez zdłuży czas te z żółtym paskiem czasami na serwisach są one jeszcze. Te niebieskie są zamiennikiem. Stosowano je też do Felicji z silnikami Diesela mam namyśli te niebieskie ale osobiście polecam oryginalne z zielonym psakiem sam się przekonałem, że jednak ten niebieski nie sprawdził się w dieselu. Pozdrawiam

    0