Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Drukarka laserowa (ok. 400W) zasilana w samochodzie - czy to możliwe

20 Lut 2012 22:03 2762 9
  • Poziom 2  
    Czy jest jakiś sposób, aby zasilić drukarkę laserową, załóżmy ok. 400W w samochodzie? Gdzieś czytałem, że max ile z gniazda zapalniczki można pobrać to 200W.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Z gniazda zapalniczki to zapomnij. Z zacisków akumulatora bezpośrednio - może i by się na chwilę udało, szczególnie na odpalonym silniku.
  • Pomocny post
    Moderator Projektowanie
    Karkołomny plan... 10A * 12V = 120 W - to i tak sporo jak na zapalniczkę... 20A * 12V = 240 W - gniazdo zapalniczki może się trochę spocić... 400W = 34 A !!! to prawie tyle co dwie świece żarowe w dieslu... gniazdo zapalniczki będzie udawało... zapalniczkę ;-)
    Dodam, że laserówka pracuje na 230V, więc dodaj do tej kalkulacji jakieś 30 % strat na przetwornicy.
  • Poziom 21  
    To może jeszcze czajnik bezprzewodowy 2kW żeby przy gorącej kawce drukować?
    Moderowany przez robokop:

    Profil to kolegę nie swędzi przypadkiem? Przypominam - już tylko 2 karteczek do limitu brakuje.

  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Da się wszystko - kwestia kosztów, opłacalności. Są przetwornice na 1kW mocy, byle miała prawidłowy kształt przebiegu napięcia. Można zastosować większy alternator, grube przewody.
    Silnik musi naturalnie pracować w czasie używania drukarki - żaden akumulator "powszechnie używany" nie wytrzyma sensownie długo napięcia na poziomie ponad punktem wyłączania się przetwornicy.
    Swoją drogą - ciekawe jest, jak rozwiązano zasilanie sprzętu "pokładowego" w wozach transmisyjnych TV czy radiowych; przecież nie zawsze mają dostęp do sieci.
  • Moderator Samochody
    Zico63 napisał:

    Swoją drogą - ciekawe jest, jak rozwiązano zasilanie sprzętu "pokładowego" w wozach transmisyjnych TV czy radiowych; przecież nie zawsze mają dostęp do sieci.

    Pokładowe agregaty prądotwórcze, napędzane bądź autonomicznie, bądź silnikiem wozu.
  • Poziom 2  
    Dzięki za odpowiedzi.
  • Poziom 35  
    Mam taką przetwornicę 1kVA z alledrogo, chodzi z 12V i z taka laseróka powinna dac radę.
    Fakt, że przy zbliżaniu się do mocy nominalnej trochę buczy świszczy i gwiżdże oraz oryginalne kabelki zasilające zaczynały świecić . Po wymianie kabelków przyłączeniowych chodzi nawet całkiem spoko, pomijając efekty dźwiękowe.