Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento 1,2 8V brak iskry.

21 Lut 2012 17:15 3299 15
  • Poziom 9  
    Witam mam taki problem z moim autkiem a mianowicie brakiem iskry . Silnik od Fiata SIeny 1,2 8V instalacja standardowa od seicento. Powiem co już sprawdziłem .
    Założony nowy czujnik położenia wału, cewka też nowa, drugi komp z immo, przedzwoniono kable ,opornośc czujnika wału 850omów na wtyczce przy kompie i zmienia sie podczas krecenia kołem zamachowym, pompka paliwowa chodzi, na wtryski podawane jest napięcie 12V , autko podłączone pod kompa i opcja w programie normalnie można wywołać iskrę i świeca świeci jak talala, w kompie jest tylko jeden błąd "przerwany obwód czujnika temp. chłodziwa".
    Zamieszczam link do filmiku naktórym widac co jak zachowuje sie uzwojenie pierwotne po podłączeniu kontrolki pod kabel kolorowy co idzie do kompa .
    http://www.youtube.com/watch?v=HePtC-PEw08
    Prosze o jakies sugestie i porady.

  • Poziom 34  
    Jeszcze raz podłączyć tester i zobaczyć czy widzi obroty podczas kręcenia rozrusznikiem.
  • Poziom 9  
    Powiem tak juz w tym autku był wczesniej taki silniczek ale umarł smiercia naturalną wiec zakupiłem drugi taki jak był czyli z Sieny 1,2 8V. Autko przyjechało na kołach do mnie ,a wymiany dokonywał mechanior nie byłem przy tym ale po wymianie podobno autko odpaliło ale zaraz zgasło i juz nie uruchomili i od tamtej pory stało u 3 mechaniorów i zaden nie mógł dojść co jest grane wiec zabralem sie za to sam , jakotakie pojęcie mam o tym wiec po kolei wykluczałem te wszystkie rzeczy które odpowiadają za zapłon ale stanąłem w martwym punkcie .
  • Moderator Samochody
    Podczas kręcenia rozrusznikiem jest iskra? Jeśli jest to czy we właściwym momencie - lampa stroboskopowa + otwór rewizyjny w obudowie skrzyni (koła zamachowego) z podziałką i znakami.
  • Poziom 9  
    Własnie o to chodzi ze nie ma i nie wiem dlaczego , mozna powiedziec ze wszystko posprawdzane i wymienione na nowe i dalej jej nie ma,
  • Moderator Samochody
    Ale widać, że probówka coś tam miga przy kręceniu rozrusznikiem... piszesz też że test cewek z diagnostyki działa i wtedy iskra jest - można więc przyjąć, że driver w ECU jak i same cewki i reszta układu zapłonowego jest w porządku. Skoro wtryskiwacz też jest sterowany (właśnie - wtryskiwacz czy wtryskiwacze i na jakim to jest ECU) to impulsy z czujnika położenia wału również dochodzą. Próbowałeś palić na popych? Może jest problem z podłączeniem masy silnika - podczas pracy rozrusznika są za duże spadki napięcia.
  • Poziom 9  
    NO podczas kręcenia rozrusznikiem nie ma iskry , testem programowo jest. Tak jak mówisz jutro postaram sie podłaczyć jakiś wiekszy akumulator moze to coś zmieni. A mase tez dawałem bezpośrednio z minusa aku przewodem rozruchowym na silnik.

  • Poziom 34  
    a może kl.15 z X-contactem pomylone dla zasilania cewki?

    wiem że w oryginale niemożliwe, ale swap to zawsze jakaś rzeźba?
  • Poziom 27  
    Sprawdź jeszcze raz czy czujnik położenia wału jest dobrze zamontowany i czy odległość od koła jest właściwa . W pracy mieliśmy podobny przypadek mocowanie czujnika było nadłamane i straszne fikołki robiło.
  • Poziom 9  
    DziadzioMiecio napisał:
    Sprawdź jeszcze raz czy czujnik położenia wału jest dobrze zamontowany i czy odległość od koła jest właściwa . W pracy mieliśmy podobny przypadek mocowanie czujnika było nadłamane i straszne fikołki robiło.

    A jaka powinna być odleglosc ?? BO juz sie naczytałem i kazdy mówi inaczej.
  • Poziom 27  
    w domu nie mam tych parametrów ustaw na jakieś 0,5 -1 nie więcej od koła napisz jak masz i czy mocowanie jest oryginalne.
  • Poziom 30  
    Czujnik położenia wału od sieny może być inny jak od seicento.
    Sprawdź sygnał z MAP-sensora.
  • Poziom 27  
    Może ja czegoś nie doczytałem ale kolega nie ma iskry to może skupmy się na tym potem następne usterki.Bo jak będziemy skakać to nic nie wyjdzie z tego.
  • Poziom 9  
    DziadzioMiecio napisał:
    Może ja czegoś nie doczytałem ale kolega nie ma iskry to może skupmy się na tym potem następne usterki.Bo jak będziemy skakać to nic nie wyjdzie z tego.

    Dokładnie , czujnik wału nowy , komp z immo nowy, na wtryski dochodzi napiecie , pompka paliwowa chodzi, czujnik wału opornośc okolo 1000omów i podczas krecenia rozrusznikiem waha sie 900-1400 omów, napiecie na cewce jest na + 12V stałe na minusie tez sie pojawia , a iskry jak nie było tak i niema załączam filmik na którym widać podłączone kontrolki do przewodów na uzwojeniu pierwotnym.
    http://www.youtube.com/watch?v=HePtC-PEw08
  • Poziom 27  
    Podaj kod silnika bo ja w domu inaczej nie pomogę a także jakim sprzętem dysponujesz jakiś miernik .Jeśli dobrze kojarzę to masz podwójna cewkę zapłonową z wyjściem na 4 cylindry sterowanie ze sterownika wtyczka 3 przewody kolorów nie pamiętam ale jak odepniesz wtyczkę i przekręcisz zapłon to na jednym przewodzie będzie 12v a na pozostałych małe napięcie.Po wpięci do cewki oczywiście zapłon wyłączony do tych przewodów gdzie nie było 12volt podłączamy żarówkę małej mocy np od podświetlenia rezystancja 20 30 om (im większa tym lepiej wyraźnie widać efekt przygasania- lepiej oscyloskop) ale pewnie kolega nie ma. Podczas kręcenia żarówka powinna mrugać jeśli świeci światłem ciągłym to cewka nie ma wysterowania . Tu są tylko 3 możliwości dalej zapłon blokuje imo, błąd sterownika - brak zasilania lub masy, błąd czujnika wału.Czy kolega posiada schemat i czy sprawdził przejście kabli czujnik wału sterownik, sterownik zasilanie masa i +12v.