Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Diagnostyka komputerowa dla początkującego.

21 Lut 2012 19:00 9228 24
  • Użytkownik usunął konto  
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 40  
    Fordy mają dziwny protokół wymiany, będzie ciężko o dobry komputer do diagnozy. Jak już to VW golf III.
    No i ten laptop nadaje się już do... może i do diagnozy, ale będzie baaardzo wolno.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Popieram kolegę herkules92. Jak najbardziej na forum powinny być takie informacje (jak zacząć, korekta liczników, drobny i poważny chip tuning) Młodej osobie która zaczyna przygodę z diagnostyką na pewno się przyda.Niestety "starzy wyjadacze" nie za bardzo chcą się dzielić swoją wiedzą. Nawet wiedza teoretyczna jest bardzo potrzebna.
    "W diagnostyce nie liczy się tylko program/tester ale ten kto siedzi po drugiej stronie"

    Sam amatorsko bawię się diagnostyką (na własne potrzeby- ojciec ma warsztat i od czasu do czasu robi coś znajomym).
    Dodam że mam 18 lat i w tym roku kończę LO. Miałem też chiński interfejs i kilka programów. Niestety wiele aut nie szło. Dobrze łączył się z grupą VW ale nie mogłem robić adaptacji i innych bardziej zaawansowanych czynności. Niedawno zakupiłem z drugiej ręki Launch x-431 Diagun (chińska podróbka) warto było, bo fajnie się sprawuje. Ale też nie współpracuje ze wszystkimi autami np. mazda 95r

    Wszystko czego się dowiedziałem zawdzięczam kilku postom na forum.Podzielę się tym co mam:

    http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=4596
    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803
    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    lew26 napisał:
    jak zacząć, korekta liczników, drobny i poważny chip tuning)
    Od tego chcesz zaczynać naukę? Szczególnie ta korekta liczników jest budująca. Może lepiej gdybyś zgłębiał tajniki mechaniki i sterownia poszczególnych podzespołów.
    lew26 napisał:
    Niestety "starzy wyjadacze" nie za bardzo chcą się dzielić swoją wiedzą.
    Kochany 30 lat temu nie było internetu i "starzy wyjadacze" nie chcieli się dzielić wiedzą jeszcze bardziej niż dzisiaj.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    lew26 napisał:
    korekta liczników


    Ja Ci zaraz dam korektę!

    Jeszcze może oporności w systemach Air Bag Cię nauczyć!


    Wam to tylko fejsiki w głowie, mechaniki trzeba się na początek nauczyć, co jak i po co się kręci. Szukają, pytają wszyscy o komputerki, jakie i do czego a później trwoga to na elektrodę bo elektryk podłączył zobaczył błąd nie wiedział z czym się to je, błąd skasował, błąd powrócił, wziął stówę, koledzy z elki pomóżcie.

    Silnik sobie rozbierz, a później go złóż! Pompę HP rozbierz, wtryskiwacz, abyś choć trochę zrozumiał co ten fejsik mówi do Ciebie...
  • Poziom 12  
    30 lat temu w Polsce nie wielu wiedziało nawet co to komputer. Jedynie niewiele Amerykańskich aut posiadało komputer.
    Stary wyjadacze- mowa tu o takich co już kilka-kilkanaście lat siedzą w tej branży (diagnostyki komp. itp.) i wiele potrafią.
    Jak widać już "wyjadacze" zaczęli wieszać na mnie psy. Nikt nie chce wtajemniczyć nowych. Stworzyła się zamknięta branża).
    Ale co do mojej wiedzy: uczę się już od 7 roku życia i to nie byle od kogo- od ojca co posiada tytuł mistrza i z wyróżnieniem ukończył szkole. Nie obca jest dla mnie zasada działania silników i ich szczegółowa budowa, wiem jak działają układy wtryskowe common-rial i znam budowę. Wiec na wiedzę teoretyczna i praktyczna dotycząca mechaniki nie mam jak narzekać.
    Znam podstawowe zasady działania sterownika ecu (co z czym i jak). Opanowałem już w sporym stopniu diagnostykę komputerowa. I cały czas się uczę.
    Co do tej drażliwej kwestii korekty liczników. Wszyscy negują, nic nie wiedza, i robią dużo hałasu. Jestem w stanie w wielu przypadkach odczytać prawdziwy przebieg- bo wiele ludzi nie robi tego w pełni profesjonalnie. Ale taka jest prawda 2 na 3 auta sprzedane w Polsce mają "skorygowany" licznik. Wiadomo nikt dobrowolnie nie chce dopuścić nowego, który może zabrać kilku potencjalnych klientów.
    Jak widać posiadam podstawy i nie rzucam się od razu na głęboką wodę.

    Do moderatora : pisownie poprawie dzisiaj do godz 23.00 bo w tej chwili pisze z telefonu.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    lew26 napisał:
    od ojca co posiada tytul mistrza i z wyroznieniem ukonczyl szkole


    I rozumiem że też "korektę" trzaska i uczy Ciebie tego.
  • Poziom 12  
    Komputer nie jest jego mocna strona, wiec musze zdobyc ta wiedze we wlasnym zakresie, niestety zyczliwi ludzie usilnie do tego nie chca dopuscic.
    Ale odbiegamy od tematu. To co wiem to za malo bo mam wieksze ambicje. Ale moge sie tym podzielic na forum badz na pw.
  • Moderator Samochody
    Taa, bądźmy mendami nie ludźmi i cofajmy liczniki.
  • Poziom 32  
    herkules92 napisał:
    Witam. Mam 15 lat. Zastanawiałem się nad ''prostą diagnostyką'' komputerową np. forda mondeo. Nie spodziewam się jakiś cudów. Tak żeby to spróbować bo w przyszłym roku zamierzam iść na mechanika a tam będzie diagnostyka. Chciałbym poznać co i jak. Mam laptopa IBM type 2626. Ram 32mb ale dołożę tak jak i dysk 20gb. Laptop ma port COM. Mam na myśli jakiś darmowy program i jakiś najtańszy interfejs. Coś w stylu chińskiego bo chińskie to tanie xD
    Co polecacie?
    Powtarzam nie zależy mi na jakiś super sprzętach tylko żeby jak coś odczytać co mondeo pokazuje. Ewentualnie escort.


    A znasz gościa co się nazywa OTTO ? on Ci odpowie na podstawowe tematy.

    Jak byś miał wątpliwości na imię miał Niki :D
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Mylisz pojęcia, diagnostyka komputerowa to jedno, i chwała Ci za to że jej się uczyć chcesz, cofanie licznika to oszustwo.

    Nie raz już widziałem rozpacz w oczach ludzi którzy ciężkie pieniądze wydali na auto, które miało być sprawne, a miało "skorygowany" licznik, i paletę oporników zamiast układu Air Bag.

    Pomyśl nad tym, spójrz na Ojca, czy dorabiał się na takich oszustwach.
  • Poziom 37  
    Wiele postów "zgodnych z linią parti" tutaj pisałem. Lecz teraz napiszę może i coś "wbrew":
    Podawanie sposobów korekty liczników może mieć dwie strony medalu - jedna to ewidentne uczenie sposobów oszustwa. Ale druga - to poznanie tych metod jest przecież i sposobem na to, jak takie machlojki wychwycić. Czy nie warto poznać tajniki prymitywnych cofań, by wyłapać nieuczciwych sprzedawców?
    Co o tym Koledzy sądzą?
    No, Kolego
    PRZEMO9826 napisał:
    Pomyśl nad tym, spójrz na Ojca, czy dorabiał się na takich oszustwach.

    Czy to nie za mocna supozycja?
  • Moderator Samochody
    Znając budowę i zasadę działania silnika spalinowego, powinieneś wiedzieć jakie funkcje realizują komponenty systemu wtryskowo-zapłonowego (przez analogię do zasilania gaźnikiem), a zatem powinieneś wiedzieć jakich odczytów oczekiwać. Naturalnie powinieneś potrafić przeliczać jednostki, bo różne programy podają te same wielkości w innych jednostkach, dotyczy to również wielkości złożonych jak np. dawka wtrysku - może być wyrażona w mm³/cykl albo np. w cm³/minutę. Wskazana byłaby też umiejętność czytania schematów elektrycznych i elektronicznych, kart katalogowych komponentów i posługiwania się tradycyjnymi przyrządami pomiarowymi jak miernik uniwersalny i oscyloskop aby potrafić stwierdzić czy nieprawidłowo działa komponent czy tylko komputer źle interpretuje sygnały przez niego generowane. Np. wiedzieć jakiej rezystancji oczekiwać od czujnika temperatury czy napięcia (lub wypełnienia przebiegu/częstotliwości) na wyjściu przepływomierza (swoją drogą, przynajmniej dla silnika atmosferycznego, powinieneś potrafić wyliczyć przybliżoną masę zasysanego powietrza w zależności od obrotów).

    Jeśli chodzi o błędy to wiedząc jakie czujniki ma do dyspozycji ECU, wystarczy odrobina pomyślunku, żeby się zorientować na jakiej podstawie są stwierdzane poszczególne błędy i kiedy można mieć pewność że błąd pochodzi rzeczywiście od komponentu którego dotyczy, a kiedy jest jest błędem wtórnym i usterka tkwi zupełnie gdzie indziej.

    Potrafisz opisać zasadę działania wtrysku jednopunktowego, równoległego, pół-sekwencyjnego i sekwencyjnego? Wiesz na jakiej zasadzie działają układy zapłonowe? Co to jest układ z iskrą traconą - jak działa i w ogóle dlaczego działa, dlaczego mimo (pozornie) pełnej symetrii różna jest energia iskry roboczej i traconej?

    Wreszcie ostatnia kwestia - opanowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem dokumentów technicznych przynajmniej w języku angielskim (a dobrze również w niemieckim, włoskim i francuskim).

    Diagnosta (dobry) to ktoś więcej niż mechanik, mechanik powtarza wyuczone schematy, wie jak coś wymienić i co wymienić w typowych przypadkach, natomiast diagnosta musi łączyć wiedzę i doświadczenie mechanika z wiedzą i doświadczeniem konstruktora (czyli wiedzieć nie tylko "jak" ale również "dlaczego").
  • Moderator Samochody
    tzok napisał:
    Wreszcie ostatnia kwestia - opanowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem dokumentów technicznych przynajmniej w języku angielskim (a dobrze również w niemieckim, włoskim i francuskim).

    Jeszcze w rosyjskim koniecznie bo często tylko u nich można znaleźć przydatne informacje za darmo. :)
  • Poziom 27  
    wszystko ma autodacie jeśli ma aktualizowaną :)
  • Moderator Samochody
    cordoba_2004 napisał:
    wszystko ma autodacie

    Wszystko to gruba przesada, tam nie ma nawet połowy tego co w fabrycznych dokumentacjach.
  • Poziom 27  
    to już wtedy trzeba szukać serwice manual, haynes manual, albo wird's gemacht
  • Poziom 12  
    Wlasnie dla tego ze czlowiek na poczatku nic nie wie, a z biegiem czasu zdobywa wiedze i doswoadczenie. ".Starsi"- mądrzejsi powinni pomagac w zdobywaniu tej wiedzy.
    A cos takiego co sie nazywa "prosze zrobic to tak jak na gielde". Ktos chce zainwestowac niewiele, a uzyskac dobry efekt na niewielki okres czasu. Szczotka-> szpachla->podklad-> lakier-> polerka (uproszczone)-przeciez to tez oszustwo.
    Co do wypowiedzi tzok. Posiadam takową wiedze. Nie wiem jedynie o ukladzie iskry traconej i o wtrysku pol-sekwencyjnym, ale braki uzupelniam na biezaco. Znam biegle 2 jezyki ang i rosyjski. A od reczty jest tlumacz google ;)
  • Poziom 37  
    lew26 napisał:
    Nie wiem jedynie o ukladzie iskry traconej

    Bezrodzielaczowy układ zapłonowy, np Fiat 126p FL; system, gdzie cewka zapłonowa obwód wtórny ma izolowany od masy (odmiennie od "normalnych" cewek) a obwód zamyka się wyładowaniem na drugiej świecy - zdawałoby się niepotrzebnie w tej chwili "iskrzącej", stąd nazwa systemu.
  • Poziom 28  
    Cześć.
    Zico63 napisał:
    Wiele postów "zgodnych z linią parti" tutaj pisałem. Lecz teraz napiszę może i coś "wbrew":
    Podawanie sposobów korekty liczników może mieć dwie strony medalu - jedna to ewidentne uczenie sposobów oszustwa. Ale druga - to poznanie tych metod jest przecież i sposobem na to, jak takie machlojki wychwycić. Czy nie warto poznać tajniki prymitywnych cofań, by wyłapać nieuczciwych sprzedawców?
    Co o tym Koledzy sądzą?...

    Z miłą chęcią poczytałbym opracowania odnośnie sposobu funkcjonowania zapisu przebiegu oraz możliwości dokonywania korekty. Myślę, że Kolega ma pole do popisu w kwestii napisania ciekawego artykułu. Przeciwny jednak jestem wątkom w stylu " Mam taki i taki samochód, pomóżcie skorygować w nim przebieg".
    Z poważaniem
    Mateusz
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zamykam.