Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chevrolet Tacuma(rezzo) ciagle pali alternator

use1 21 Feb 2012 19:37 2621 5
  • #1
    use1
    Level 2  
    Witam
    Od dwoch tygodni mecze sie z problemem braku ladowania a mianowice pewnego dnia zapalila mi sie kontrolka braku ladowania i kontrolka recznego po wizycie u mechanika zostal wymieniony alternator na nowy (razem z regulatorem napiecia) po przejechaniu okolo 50 km znow to samo brak ladowania znow mechanik i ponowna wymiana altka na nowy na gwarancji i po jednym dniu jazdy dokladnie to samo
    Generalnie mechanik wymienil juz 4 razy altek i za kazdym razem to samo odpalam silnik pierwszy raz i wszystko spoko ladowanie na poziomie 14.1v bez obciazenia i 13.9 z obcizeniem gasze silnik i po ponownym odpaleniu kontrolka znow sie zapala i ladowanie na wolnych obrotach spada do 12.5V a na wysokich przekracza 15V czyli ewidentnie cos pali regulator napiecia tylko pytanie co????
    Z gory dzieki za pomoc
    Dodam ze samochod to Chevrolet Tacuma (Rezzo) 1.6 2007 rok
  • #2
    archaniol40
    Level 21  
    Jaki jest sens wymiany regulatora w nowym alterantorze?! Druga sprawa jakie jest obciążenie alterantora, miernikiem cęgowym złapać kabel plusowy alterantora. Co się pali w tych alterantorach? Czemu, ktoś jes wymienia zamiast ustalić przyczynę, co się dokładnie uszkadza w tych alterantorach? Z tego co się orientuję to do regulatora doprowadzone są trzy przewody. L, IG, S. Sprawdzić sygnały na tych pinach. L-lampka ładowania, IG plus po zapłonie, S-sensor +12V z akumulatora. Jak mechanik tego nie sprawdził to proponuję zmianę na elektryka. Pozdrawiam.
  • #3
    viper555
    Level 39  
    Niestety ale teraz się utarło że z alternatorem i rozrusznikiem jeździ się do mechanika zamiast do elektryka.P
  • #4
    DziadzioMiecio
    Level 27  
    Zgadzam się z przedmówcami ale ja bym jeszcze sprawdził masę na alternatorze po prostu zapnij dodatkowy kable miedzy alternatorem a akumulatorem przekrój 5mm starczy i wtedy zobaczysz . Jeśli silnik to benzyna to masz za niskie napięcie z alternatora.powinno być w okolicach 14.3 -14.4. Ostatnia sprawa czy czasem nie kupujesz jakiś zamienników bo to też może być przyczyną.
  • #5
    use1
    Level 2  
    Wiem Wiem dlatego auto jedzie jutro do elektryka:) mam nadzieje ze cos poradzi bo mam juz tego dosc:( a ostatni zalozony altek byl orginalny chevroleta
  • #6
    Boohay22
    Level 10  
    Podobny problem miałem u siebie. Tylko, że u mnie padał altek średnio co 2 miesiące. Przyczynę znalazłem sam. upalony przewód pomiędzy alternatorem i rozrusznikiem (cały wytworzony prąd szedł na mostek prostowniczy), po połączeniu na krótko (altek bezpośrednio do aku). problem rozwiązany, samochód jeździł 2 lata bez usterki - tylko, że Ja się bawiłem w samochodzie za 3tyś :)