Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rover 420 Benzyna 2.0 - silnik przerywa - wymieniona masa części

22 Lut 2012 10:09 2574 2
  • Poziom 8  
    Witam
    Problem dotyczy: Rover 420 Si Lux 1998r. 2.0.

    Od zakupu 3 miesiące temu silnik dziwnie przerywał. Przy odpalaniu rano chodzi całkiem jak by nie palił na jednym garze i śmierdzi benzyną, na ciepłym chodzi już ładnie ale co jakieś 5 sekund silnik delikatnie przerywa. Do wymiany poszedł rozrząd, napinacz, wszystkie filtry, przewody (NGK), świece (NGK), cewka. A do baku wlany środek do czyszczenia układu paliwowego oraz wtrysków STP z paliwem Shell – racing – niby 100 oktanów O_o (pewnie zaraz się posypią negatywne opinie o takich środkach – ale już szukam wszystkich możliwych rozwiązań). I po wymianie tego wszystkiego nie zmieniło się … zupełnie nic .

    Kompresja jest idealna, oleju nie ubywa, czujnik temp. i sonda sprawdzone - sprawne. Sprawdzona rurka od podciśnienia idąca do komputera - po odłączeniu chodził w cały świat, czyli też chyba sprawny.
    Map sensor jest wlutowany w komputer - wyprowadziłem z niego przewody - przy pomiarze też wszystko wyszło ok.
    Gaz NIE jest założony.
    Wczoraj sprawdziłem go lampą stroboskopową i na 2 przewodach idzie iskra tak jak trzeba a na 2 co druga - czyli tak jak trzeba w cewce z traconą iskrą.
    Komputer był na diagnostyce - nie ma błędów.

    Doradźcie co jeszcze można sprawdzić bo już nie mam pomysłów ?
    Auto ma 90tys przebiegu. Stan jest wręcz idealny.
    Znalazłem informację, że podobne objawy mogą być przy wypalonym zaworze, ale czy wtedy nie były by różne odczyty kompresji ?

    Parę osób proponowało mi żeby rozebrać silnik i ściągnąć głowicę. Ale czy jest możliwość żeby coś z silnikiem było nie tak jeśli kompresja jest idealna ?
  • Computer Controls
  • Poziom 8  
    Hmmmmm
    Mi dziś zgasł w trakcie jazdy. Już drugi raz. Poprzednio miałem podobne objawy do twoich, jeździłem aż zgasł. Wstawiłem do atorazywonej stacji przez rovera, tydzień czasy szukali ustarki wymienili mi listwę, kopułkę, przewody ale nie powiedzieli o co chodzi. Nie wiem co mu zrobili (nie chcieli powiedzieć) ale silnik odpalił i chodził równo. Tydzień temu zaczął szwankować (gaz) a dzisiaj zgasł i nie odala...... Komprechę mam 14,5 atmosfery, oleju nie ubywa od wymiany do wymiany. Wydaje mi sie, że ginie iskra. Przewody leżą na silniku i o przebicie nietródno. On chyba potrzebuje zajebistej iskry, oryginalne przewody i nowa cewka. Myslę, że najpierw powstaje przebicie na cewce a potem pada.
  • Computer Controls
  • Poziom 10  
    Może leje któryś wtryskiwacz. Wyciągnij listwę paliwową z wtryskiwaczami i do każdego wtryskiwacza przyłóż 4 identyczne naczynia, następnie zakręć silnikiem na ok 30 s. i porównaj ilości paliwa w naczyniach. Jeśli w którymś naczyniu będzie znacznie więcej paliwa znaczy, że on leje. Wykonaj pomiar najlepiej na zimnym silniku (zwiększone dawkowanie paliwa)