Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 1.9 ALH szarpie/buja silnikiem

22 Lut 2012 15:48 8657 25
  • Poziom 18  
    Mam problem ze swoim autem. Samochód buja silnikiem przy zmianie biegów, hamowaniu silnikiem i puszczaniu sprzęgła.

    Jest to bujanie, jakby nie było dolnej łapy.Gdy ruszam troszkę bardziej dynamicznie z 1 i puszczam szybko sprzęgło silnik wyraźnie "lata" pierw mocno a potem słabiej.
    Także podczas jazdy np na 4 z prędkością 50km/h, gdy lekko wcisnę i puszczę gaz silnik się buja.
    Zauważyłem ,że objaw jakby nie występował gdy jest ślisko, ale może to być mylne odczucie.

    Co zrobiłem?
    -Wymieniłem łapę dolną, oraz lewą.
    -Ustawiałem dawkę paliwa od 3.2-7.0mg
    -Odczepiałem impulsator ze skrzyni (ponoć w przypadku nastawnika pomaga)
    -W zawieszeniu nie ma luzów (w wakacje robiłem kapitalny remont używając firmowych części)

    Dodam, że oprócz tego w aucie nie falują obroty, jeździ jak wściekłe, nie dławi się podczas przyśpieszania itd.

    W samochodzie zamontowałem sztywne koło zamachowe i wtryskiwacze 0.216, aczkolwiek kolega ma identyczny setup w seacie leonie i wszystko jest w porządku.

    Dodam, że auto miało kiedyś automatyczną skrzynię biegów, więc została seryjna pompa 11mm. Czujnik sprzęgła dołożyłem i działa prawidłowo (vag,tempomat)

    Gdzie szukać przyczyny?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Moderator Samochody
    A jak wygląda kodowanie sterownika silnika zmieniałeś? nie masz tam czasem 00001?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przydało by się zrobić logi, jak dla mnie dynamicznie grupę 001 i 002 w momencie szarpania, oraz grupe 001 statycznie, minute na postoju. Logi wrzuć na forum.
  • Poziom 18  
    kodowanie jest poprawne. Logów statycznych 001 nie mogę wykonać (brak możliwości).
    Dynamiczne? przecież trzeba logować 1500-4000rpm ,gdzie podczas wciśniecia gazu w podłogę wszystko jest ok ,gorzej jakbym depnął 1500 i przy 2200 puścił gwałtownie pedał na trzecim biegu -wtedy bujnie, ale czy jest sens robienia czegoś takiego?
  • Moderator Samochody
    Jakie masz kodowanie?

    Vag 3.11 i do dzieła, logi zrobisz bez problemu, i jest sens robienia czegoś takiego jeśli widzisz sens w rozwiązaniu swojego problemu.

    Próbuje rozgraniczyć czy problem jest w nastawniku czy gdzie idziej.
  • Poziom 18  
    Kodowanie 00002
    Jutro zrobię logi i wrzucę po godzinie 18.
  • Moderator Samochody
    Faktycznie kodowanie prawidłowe. Ile masz faktycznie najechane?
  • Moderator Samochody
    Te logi są w momencie szarpania?

    Prosiłem jeszcze statyczne bloku 001 tak około minuty na zimny i na ciepłym.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zrób dynamiczny tak jak mowiles, czyli 1500 obr gaz i mu odpuść żeby zaczął szarpać. Zloguj jednocześnie 001 , 002.
  • Poziom 18  
    To nie są logi w momencie szarpania, ponieważ zawsze logowałem z butem w podłogę 1500-4000 na 3cim biegu, dlatego zdziwiłem się po co logi skoro auto w tym zakresie zawija jak wściekłe.

    Jutro zrobię jeszcze raz logi dynamiczne odpuszczając ,dodając gaz (wtedy gdy silnik auta się buja)

    Co do statycznych nie mam możliwości zlogowania grupy 001 (error).
  • Poziom 12  
    Miałem w 1Z podobne objawy. Z butem w podłodze szedł OK, a na lekkim obciążeniu bujał/szarpał. U mnie to były pęknięte sprężyny w pompie. Przebieg nieco większy, 320000.
  • Moderator Samochody
    Janko69 napisał:
    Miałem w 1Z podobne objawy. Z butem w podłodze szedł OK, a na lekkim obciążeniu bujał/szarpał. U mnie to były pęknięte sprężyny w pompie. Przebieg nieco większy, 320000.


    Też widziałem takie przypadki.

    Jak się zdejmie nastawnik dawki paliwa, będzie widać jak wyglądają sprężyny, tylko w moim przypadku auto trochę nie równo chodziło i delikatnie przykapcało.


    boneksl napisał:
    To nie są logi w momencie szarpania, ponieważ zawsze logowałem z butem w podłogę 1500-4000 na 3cim biegu, dlatego zdziwiłem się po co logi skoro auto w tym zakresie zawija jak wściekłe.

    Jutro zrobię jeszcze raz logi dynamiczne odpuszczając ,dodając gaz (wtedy gdy silnik auta się buja)

    Co do statycznych nie mam możliwości zlogowania grupy 001 (error).


    No to grupa 000.

    Trzeba podejrzeć co się dzieje z dawką paliwa i napięciami czujnika RSW, jeśli skoki dawki i napięcie czujnika RSW będą zmieniać się identycznie, wtedy masz problem z nastawnikiem, lub pompą. Dlatego potrzebuje koniecznie kanału 001 lub 000 i jadąc i na wolnych.

    Nie wiem skąd masz ten error :?:
  • Poziom 18  
    Dynamiczny
    Grupy: 001,001 - http://vaglog.rtnet.pl/boneksl_73403.html tutaj 2gi log (038 906 012 M )
    Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/boneksl_73404.html


    statyczny
    Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/boneksl_73405.html

    Na logach widać jak dodaje gazu i puszczam pedał,wtedy następuje bujanie Pierw wyczuwalne,potem słabsze i trzecie praktycznie zerowe. Auto nie dławi się,bo obroty stoją w miejscu. Dodam ,że najbardziej wyczuwa się to w zakresie 1500-2200rpm.
  • Moderator Samochody
    Ze statycznego 001 wynika że dawka paliwa się zmienia, moim zdaniem problem masz w nastawniku.

    Zdejmij go, to nie problem, możesz mieć tam opiłki które pod wpływem pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez cewkę, blokują nastawnik i stąd skoki +- 0.6 mg na skok.

    Jak go zdejmiesz będziesz widział co jest w pompie, czy sprężyny całe, zaznacz to dobrze, a do precyzyjnego ustawienia użyj VAG, spisz dawkę paliwa na rozgrzanym silniku, u Ciebie powinno być koło 3,6 do 4,2 mg na wolnych, to tylko odczyt bo dawka w rzeczywistości jest większa.

    Jak wyglądają korekcje wtrysków? kanał 013?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Przyjrzyj się na napięcie czujnika RSW jak byś zrobił z nich wykres, wyszła by Ci sinusoida.

    Dopuszczalne są drobne odchyłki, ale nie może tak być ze cały czas góra dół.

    Ze słupska masz nie daleko, jak byś przypadkiem jechał w te strony, znajdź ze 3 godziny czasu wolne to Ci pomogę.
  • Poziom 13  
    he he z tymi opiłkami to racja - miałem też taki problem w 1Z. Mi dodatkowo pompa przeciekała przez wadliwą uszczelkę - po wymianie uszczelki i przeczyszczeniu jest kolosalna różnica:)
    a na marginesie można jakimś cudem sprawdzić ile auto ma rzeczywiście przejechane?? niestety mi vag nie łączy się z licznikiem
  • Moderator Samochody
    VDS'em, szczególnie ze sterownikami EDC15 EDC16, jeśli chodzi o TDI.

    W innych wypadkach zostaje ogólny pogląd na auto i wgląd parametry pracy, jednakże nie da się precyzyjnie określić.
  • Poziom 18  
    W skrócie koledzy rozebrać i czyścić nastawnik ?
  • Poziom 12  
    Moim zdaniem rozbieraj i czyść, ale przede wszystkim po zdjęciu nastawnika obejrzyj te sprężyny, o których pisałem wyżej. Przed ruszeniem nastawnika zrób dwie rysy rysikiem na korpusie, żebyś mógł w miarę dokładnie trafić w to samo miejsce przy montażu. Wiesz jak sobie poradzić z nietypowym łbem śruby? Jeszcze jedno, przed zdjęciem nastawnika wyczyść miejsce akcji z wszelkiego brudu/pyłu/itp. i połóż pod pompę jakieś szmaty, żeby paliwo nie poleciało na węże od chłodnicy - ta guma baaardzo tego nie lubi.
  • Moderator Samochody
    boneksl napisał:
    W skrócie koledzy rozebrać i czyścić nastawnik ?


    Dokładnie tak, zobaczysz te nieszczęsne opiłki na cewce, wszystko się ładnie rozbiera. Na PW masz opis krok po kroku, a uważaj na śruby od cewki nastawnika(lewy gwint)
  • Poziom 18  
    Przepraszam, że odkopię temat, ale sam zakładałem i chciałem coś dodać.

    Dziś nastawnik poszedł na stół, w środku naprawdę wszystko wyglądało super, brak opiłków.
    Sprężynki całe, wszystko złożone, ustawione itd i dalej to samo.
    Jakieś sugestie?
  • Poziom 12  
    nalej do ON troche oleju od dwusuwów lub od skutera 2t ,dodatkowo nalej tego w pompe i rozruszaj pierscień. zobacz czy dalej bedzie szarpać ,jak nie bedzie szarpać tzn ,że pompa mówi papa i trzepa szukac lepszej sekcji tłoczącej(zaciera sie tłoczek )
  • Poziom 12  
    Trochę to znaczy? Jaka powinna to być proporcja? I jaki najlepiej olej? Nie ma znaczenia?
    Swego czasu sporo jeździłem dwusuwami to mam pewnie jakieś.
  • Poziom 12  
    np na 5l ON ja dolewałem setke ,a na test szarpania 2 setki . ale rozkrec nastawnik u góry ( sam diekelek) i nalej tego od góry aż wypłynie troche.

    u mnie też cuda robiłem a szarpało ,nowe wtryski boscha ,nowy nastawnik ,czujniki od skrzyni przekładane a dalej było to samo.

    pomogło własnie lanie mixola lub 2t czerownego od skutera.

    zrobiło ci sie od tego ,że nasze polskie paliwo jest nie zbyt dobrej jakosci, a jescze wody mogło załapac to juz wogóle .

    ja 2x do roku filtr paliwa wymieniam ( filtron lub mayle )
    co kiedys raz na 2 lata wymieniałem.

    zrobiło sie ciepło to z innej pompy wymieniłem sekcje na inna i jest spokój narazie bez lania mixolu.



    jesli by to były wtryski padniete sa inne objawy szarpania
  • Poziom 12  
    Ale o to chodzi, że akurat idealnie po zmianie wtrysków pojawił się problem. No nie wiem czy tyle lać. To bardzo dużo oleju. Będzie bardzo dużo nagaru z tego.

    No i u mnie nie szarpie. O to chodzi że kompletnie bez żadnego obciążenia, przy zatrzymaniu się ładnym i spokojnym na postoju i bez biegu telepie silnikiem, obroty równe, ale telepie, buja, czort wie czego.
  • Poziom 18  
    Koledzy ale mi silnik nie telepie, nie dławi się, pali super, przyśpiesza bardzo dobrze.
    Mój problem to bujanie po szybkim zdjęciu nogi z gazu, tak jakby wisiał tylko na bocznych łapach. Chyba nakręcę film aby to zobrazować.


    Noxi - kolega również ma 216 i telepie mu budą, okazało się że jeden wtryskiwacz lał.
  • Poziom 12  
    No własnie sterujący wysyłam do podmiany, boje się, że któryś z innych leje;/ Ale cóż, taką dostałem propozycję od sprzedającego żeby podesłać sterujący sam.