Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Neostrada - sygnał zanika

boguniu65 22 Lut 2012 17:41 2351 12
  • #1 22 Lut 2012 17:41
    boguniu65
    Poziom 8  

    Witam.
    Mam pytanie , jak sprawdzić sygnał internetu.
    Od kilku dni zrywa mi połączenie.
    Zanim wezwę pomoc chciałem sam sprawdzić ciągłość instalacji w domu.
    Być może problem jest banalny (np. myszy :)
    Czym zmierzyć napięcie na stykach?

    0 12
  • #2 22 Lut 2012 17:54
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Napisz jaki masz router czy modem ADSL, musisz znaleźć tzw. parametry linii ADSL.

    0
  • #3 22 Lut 2012 19:14
    boguniu65
    Poziom 8  

    Livebox TP Sagem
    Neostrada - sygnał zanika

    0
  • #4 22 Lut 2012 20:19
    karol.ecw
    Poziom 10  

    Zadzwoń do "techników magików" zgłos problem..Choć wątpie żeby coś pomogli bo ci technicy (przynajmniej u mnie) to powinni zmienić branże bo sie c**ja znają

    0
  • #5 22 Lut 2012 20:44
    boguniu65
    Poziom 8  

    Problem w tym, że sygnał zanika okresowo.
    Raz jest, raz nie ma.
    Technicy wpadną kiedy będzie o.k. i pojadą.
    Poza tym będą łazić mi w buciorach po dywanach od gniazdka do gniazdka.
    Chciałem sam pomierzyć obecność napięcia zwykłym przyrządem, lub słuchawką i to wszystko.

    0
  • #6 22 Lut 2012 21:04
    ViP3R
    Poziom 20  

    Nie wiem co chcesz osiągnąć mierząc napięcie w gniazdku.
    Podaj parametry łącza: w menu modemu wybierz konfiguracja zaawansowana-> Statystyki -> Statystyki ADSL
    Co dzieje się kiedy "zanika"? Dioda od internetu miga szybko/wolniej? Sprawdzałeś w trakcie zanikania czy jest synchronizacja na modemie?
    Zanika też sygnał w telefonie (jeśli posiadasz)?

    0
  • #7 22 Lut 2012 21:21
    boguniu65
    Poziom 8  

    Chcę zlokalizować ewentualną przerwę w przewodach.
    Telefonu stacjonarnego nie mam (nie byłoby wówczas tematu).
    W czasie zaniku lampka na liveboxie miga
    Parametry:
    Neostrada - sygnał zanika

    0
  • #8 22 Lut 2012 22:22
    ViP3R
    Poziom 20  

    Ewentualna przerwa w przewodach jeśli jest to na stałe a nie "pojawia się i znika" - no chyba, że pod dywanem masz kabelek, który "robi" przerwę po nadepnięciu go :)
    Jeśli masz opcję 6Mbps (lub jak kto woli do 6) to łącze masz fatalne. Synchro powinieneś mieć na ponad 7Mbps a tu ledwo wyciągasz 3 (co prawda jeszcze w dozwolonych granicach).
    Dzwoń i zgłaszaj brak stabilności połączenia i utraty synchronizacji

    0
  • #9 22 Lut 2012 22:52
    boguniu65
    Poziom 8  

    Właśnie mam taki pokąsany przez pieska kabelek pod dywanem.
    Muszę go przeglądnąć, a najlepiej wymienić :D
    Gorzej, jeśli okaże się, że wadliwy jest kabelek ziemny.
    Mam taki puszczony od słupa do domu .
    Nie chciałem, żeby wisiały mi jakiekolwiek przewody nad głową, więc puściłem go w gruncie.
    Jest to typowy kabel ziemny, ale mogły go naruszyć jakieś gryzonie.
    Zanim zaangażuję służby techniczne chciałem we własnym zakresie rozpoznać problem, stąd ten temat.
    Nie interesują mnie na razie żadne parametry typu przepustowość itp. ale obecność jakiegokolwiek sygnału kiedy pojawia się problem i czym to zmierzyć.
    Jeśli mają to być jakieś impulsy rzędu kilku Voltów powinien je wskazać zwykły przyrząd lub słuchawki od MP3 :D
    Jeśli z kablem będzie wszystko w porządku zajmę się tematem od innej strony.
    W tym momencie wszystko wydaje się w porządku, bo piszę ten tekst, ale rano może być znowu d... :cry:

    0
  • Pomocny post
    #10 22 Lut 2012 23:05
    ViP3R
    Poziom 20  

    To jest usługa szerokopasmowa i w grę wchodzą częstotliwości rzędu nawet MHz, pomiar napięcia nic Ci nie da.
    Naprawa jest w ramach abonamentu więc zgłoszenie nic Cię nie kosztuje.
    Z formalnego punktu widzenia go gniazdka telefonicznego w lokalu włącznie łączem zajmuje się operator.
    Moim zdaniem należy wymienić wspomniany kabelek i jeśli to nie pomoże to zgłaszać ale decyzja należy do Ciebie.

    0
  • #11 22 Lut 2012 23:17
    boguniu65
    Poziom 8  

    To chciałem wiedzieć.
    Z tego co napisałeś wynika, że nie zmierzę żadną dostępną mi metodą obecności sygnału.
    Spodziewałem się, że używając zwykłej słuchawki usłyszę jakieś ćwierkanie :D
    Dzięki za pomoc.

    0
  • #12 10 Maj 2012 20:41
    Stroju
    Poziom 9  

    Witam.

    Podłączę się do tematu:
    TPsa łaskawie i wspaniałomyślnie po kolejnej prośbie zgodziła się podłączyć nas do internetu. Jednak uparli się na prowadzenie kabla powietrzem a uczony doświadczeniem i tym że często nam się zrywała linia elektryczna(wiatr, gałęzie) chciałbym poprowadzić ziemią. Pan jednak przekazał mi że jeśli ziemią to do słupa musiałbym się dokopać i położyć kabel we własnym zakresie.
    I stąd się bierze moje pytanie.
    Jaki kabel ziemny kupić?
    Od ścian domu do słupa mam około 50m + 6m przekazano mi że mam zostawić do instalacji na słupie i kilka metrów w domu do routera.
    Potrzebuje coś do łącza 6 bądź 10mega, narazie nie chcę telefonu ale wolałbym zostawić zapas w razie czego + możliwe TV.
    Proszę o info czy da się to połączyć, i jakie kable wybrać w przypadku:
    - sam internet
    - internet,telefon
    - internet, telefon, TV

    Z góry dzięki za pomoc.

    0
  • #13 10 Maj 2012 20:46
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Stroju napisał:
    Proszę o info czy da się to połączyć, i jakie kable wybrać w przypadku:
    - sam internet
    - internet,telefon
    - internet, telefon, TV

    Kabel żelowany - XzTKMXpw 2x2x0,5mm

    0