Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco Stralis Cursor 10-ubytek oleju w silniku

22 Lut 2012 19:24 12807 42
  • Poziom 10  
    Koledzy mam problem z Iveco Stralis Cursor 10.Auto bierze olej i to bardzo mocno.Kierowca jedzie na Hiszpanie i wraca i musi wlać dobre 5 litrów oleju.Pierścienie tłokowe wymienione,intercooler suchy,gumki zaworowe wymienione,sprężarka zrobiona i nadal bierze.Filtr odpowietrzający już nawet została sama siatka filc został wywalony bo nie przepuszczał powietrza.Może ktoś podpowie bo już stawiam na pierścienie może jakies niedobre ale załozyłem MAHLE.Silnik jest suchy jak pieprz nigdzie nie leci.
  • Poziom 39  
    A jaki był powód takiego remontu i ile już przejechał po remoncie?
    Sprężarka nie chlapie olejem w pneumatykę? Bywa że turbina wypluwa olej tylko do wydechu a pierścienie się długo układają jeśli się nie zmatuje cylindrów papierem ściernym.
  • Poziom 10  
    Przedtem też brał olej, a po remoncie przejechał dobre 15 tys km

    Dodano po 1 [minuty]:

    intercooler jest suchy.Byłoby widać na przewodach że jest dużo oleju a tu prawie nic w porównaniu z innymi autami.Niektóre są bardziej mokre i nie ubywa tyle oleju co tu.
  • Poziom 39  
    Jeśli intrcooler jest suchy to świadczy tylko o tym ze turbo nie chlapie w stronę zimną ale może chlapać do wydechu a tego już nie sprawdziłeś. Trzeba rozpiąć wydech przy turbinie, przystawić kawałek kartonu w odległości powiedzmy 10cm i odpalić auto - jak pluje to pojawią kropki oleju na kartonie. Próbę zrobić na zimno i ciepło. Nie gazować żeby turbo się nie nagrzało bo olej (jeśli turbo pluje) odparuje w turbinie i nie będą wylatywać kropelki.
    Remontowana sprężarka też może pluć do ukł pneumatycznego - zwykle widać na "sapiącym" zaworze (nie wiem jak on się fachowo nazywa).
  • Poziom 10  
    ok zobacze z tym kartonem ale jak nie będzie to to czego dalej by tu szukać?
  • Poziom 39  
    Trudno powiedzieć gdzie bo raczej nie ma zbyt wiele możliwości: turbo, sprężarka, ewentualnie jakiś jeszcze osprzęt smarowany olejem z silnika i sam silnik.. Niestety nie znam tego silnika (zdarzyło mi się grzebać troszkę w Cursor 8 i to jeszcze leżącym w autobusie). Nie pamiętam już jak rozwiązane jest zapodawanie paliwa do pompowtryskiwaczy i powrót do zbiornika. Wiem ze na pompowtryskiwaczach są jakieś oringi więc może tu jest problem - musisz przeanalizować, tylko że jeśli znika olej to wtedy poszedłby do zbiornika paliwa i ropka zrobiłaby się czarnawa. Może sam olej jest niewłaściwy - naprawdę trudno określać cokolwiek przez klawiaturę.
  • Poziom 10  
    ropa jest ładna czysta
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    a pierscienie tlokowe dobrze zalozone??
  • Poziom 10  
    oczywiście że dobrze założone.Nie jeden silnik juz wyremontowałem i nigdy nie miałem takiego przypadku.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    A ja widzialem takie przypadki dlatego pytam
  • Poziom 10  
    Ale to bedzie chyba turbina bo jak postoi rozgrzany i przygazuje to wywali taki siwy dym i moze olej puszczac do wydechu.
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Wypadało by jednak założyć nowy filtr odmy.Po coś jednak on tam powinien być-prawda.
  • Poziom 39  
    W tej ilości ten silnik przepchnie tylko przez turbo, cała reszta to tylko pobożne życzenia, a ten silnik... to nie koncert....
  • Poziom 10  
    filtr odmy kolego wywaliłem juz dawno.
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Nie mówiłem żeby wywalić,tylko założyć nowy.Od filtra opary(mgła)oleju idzie do turbiny,więc czemu nie może wyciągać?
  • Poziom 31  
    to euro 4 czy 5tka, bo w piatce mozesz komputerem sprawdzic stan turba jak pompuje a dokladnie do jakich obrotow sie kreci, ale ja obstawiam ze to turbo sie konczy, u mnie w firmie tez sa stralisy jeden dolewa 5l na 10-15 tys km drugiemu trzeba dolac 5 l idac nastepne 5l w reserwe,zdejmnij strone wydechu jak pisal kolega wyzej i zobacz czy olej sie wyleje, moze byc w takim stanie jeszcze x km przejechac, ale i pod ktoras gorke skonczyc sie-jak dobrze wiesz. wedlug mnie odma jest zaprojektowana zgodze sie przez inz. ale jezeli jest wolny przelot dla auta to lepiej, w zimie zamarza - oczywiscie nie wymieniana.

    Dodano po 4 [minuty]:

    bym zapomnial spod pokrywki filtra z tylu motoru(odpowietrzenie) od strony filtra powietrza- na dole nie jest wylamany kawalek plastiku obok sruby imbusowej-olej ci nie cieknie na skrzynie biegow?no i chyba banal filtr/y olejowe sprawdzales dokrecenie, tez nie ciekna.
  • Poziom 10  
    silnik jest suchy nigdzie nie ma ani kapki oleju.Ale dzięki za podpowiedz
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Nie wiem z którego roku masz tego Stralisa, ale starsze były poddawane kampanii powiększenia otworu spływu oleju przy filtrze odmy.W dolnym rogu jest kwadratowy otwór 5x5 mm i należy go powiększyć np. frezem na 10-12 mm.I dalej upieram się żeby założyć nowy wkład filtra.Nie wierzę żeby gumowe,karbowane przewody intercolera były suche jak pieprz.

    Dodano po 5 [minuty]:

    I jeszcze jedno pod pokrywą tylną kół rozrządu powinny być dwie uszczelki metalowa - grodząca, i gumowa w pokrywie.W metalowej też jest otwór około 6 mm. który też można powiększyć na 10 mm.
  • Poziom 10  
    Dobrze kolego sprawdze ten otwór jak auto wróci z Hiszpanii.A filtr odmy był wymieniany co trase a puźniej to wywaliłem nawet ten filc z tego filtra i została sama siatka plastikowa
  • Poziom 10  
    kolego możesz sprawdzić odkręcając kolektor wydechowy przy głowicy jesli kanały w głowicy są mokre w oleju to znaczy że silnik ma przedmuchy i chyba te pierścienie które wymieniłeś nie wiele pomogły czy aby na pewno to były orginalne pierścienie.
  • Poziom 10  
    Kupione były w sklepie Suder Plus i podobno ściągneli je z Krotoszyna z MAHLE
  • Poziom 2  
    a w jakim stanie były tuleje cylindrowe przed założeniem nowych pierścieni??
  • Poziom 38  
    Trzeba było też sprawdzić stan uszczelniaczy zaworowych.
  • Poziom 10  
    Tuleje były dobre nie miały podrobień.A głowice podobno ktoś z Krotoszyna robił
  • Poziom 9  
    zacznij od filtra blow be. i zainwestuj w oryginalne czesći i filtry iveco.
    iveco jako jedyna firma nie robi część "małymi chińskimi rączkami" a silnik cursora zawsze bierze olej. spytaj tylko jak kierowca pokonuje te góry w hiszpani to też jest ważne jak dostaje w kość to bierze olej.
  • Poziom 10  
    Dzięki Mariusz podpytam się go jak on jeździ albo jego kumpla.Pierwszy raz się z takim czymś spotkalem. Niejeden silnik zrobilem i nigdy nie było problemu.
  • Poziom 9  
    Witam, widze kolego ze temat bardzo stary, ale chciałbym się podłączyć , bo mam też 2 stralisy, i jeden 2012r z przebiegiem 160 tys i kurde na 8tys km bierze 5 litrów oleju śmiało... narazie jezdzi ciągle na oryginalnym 5w30 Enduron low saps...