Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco Stralis Cursor 10-ubytek oleju w silniku

KarlitoM 22 Lut 2012 19:24 9735 42
  • #1 22 Lut 2012 19:24
    KarlitoM
    Poziom 10  

    Koledzy mam problem z Iveco Stralis Cursor 10.Auto bierze olej i to bardzo mocno.Kierowca jedzie na Hiszpanie i wraca i musi wlać dobre 5 litrów oleju.Pierścienie tłokowe wymienione,intercooler suchy,gumki zaworowe wymienione,sprężarka zrobiona i nadal bierze.Filtr odpowietrzający już nawet została sama siatka filc został wywalony bo nie przepuszczał powietrza.Może ktoś podpowie bo już stawiam na pierścienie może jakies niedobre ale załozyłem MAHLE.Silnik jest suchy jak pieprz nigdzie nie leci.

  • #2 22 Lut 2012 19:40
    kwok
    Poziom 38  

    A jaki był powód takiego remontu i ile już przejechał po remoncie?
    Sprężarka nie chlapie olejem w pneumatykę? Bywa że turbina wypluwa olej tylko do wydechu a pierścienie się długo układają jeśli się nie zmatuje cylindrów papierem ściernym.

  • #3 22 Lut 2012 19:45
    KarlitoM
    Poziom 10  

    Przedtem też brał olej, a po remoncie przejechał dobre 15 tys km

    Dodano po 1 [minuty]:

    intercooler jest suchy.Byłoby widać na przewodach że jest dużo oleju a tu prawie nic w porównaniu z innymi autami.Niektóre są bardziej mokre i nie ubywa tyle oleju co tu.

  • #4 22 Lut 2012 20:03
    kwok
    Poziom 38  

    Jeśli intrcooler jest suchy to świadczy tylko o tym ze turbo nie chlapie w stronę zimną ale może chlapać do wydechu a tego już nie sprawdziłeś. Trzeba rozpiąć wydech przy turbinie, przystawić kawałek kartonu w odległości powiedzmy 10cm i odpalić auto - jak pluje to pojawią kropki oleju na kartonie. Próbę zrobić na zimno i ciepło. Nie gazować żeby turbo się nie nagrzało bo olej (jeśli turbo pluje) odparuje w turbinie i nie będą wylatywać kropelki.
    Remontowana sprężarka też może pluć do ukł pneumatycznego - zwykle widać na "sapiącym" zaworze (nie wiem jak on się fachowo nazywa).

  • #5 22 Lut 2012 20:25
    KarlitoM
    Poziom 10  

    ok zobacze z tym kartonem ale jak nie będzie to to czego dalej by tu szukać?

  • #6 22 Lut 2012 20:40
    kwok
    Poziom 38  

    Trudno powiedzieć gdzie bo raczej nie ma zbyt wiele możliwości: turbo, sprężarka, ewentualnie jakiś jeszcze osprzęt smarowany olejem z silnika i sam silnik.. Niestety nie znam tego silnika (zdarzyło mi się grzebać troszkę w Cursor 8 i to jeszcze leżącym w autobusie). Nie pamiętam już jak rozwiązane jest zapodawanie paliwa do pompowtryskiwaczy i powrót do zbiornika. Wiem ze na pompowtryskiwaczach są jakieś oringi więc może tu jest problem - musisz przeanalizować, tylko że jeśli znika olej to wtedy poszedłby do zbiornika paliwa i ropka zrobiłaby się czarnawa. Może sam olej jest niewłaściwy - naprawdę trudno określać cokolwiek przez klawiaturę.

  • #7 22 Lut 2012 20:41
    KarlitoM
    Poziom 10  

    ropa jest ładna czysta

  • #8 22 Lut 2012 21:00
    manta
    Moderator Samochody

    Turbina kończy żywot.

  • #10 22 Lut 2012 22:04
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    a pierscienie tlokowe dobrze zalozone??

  • #11 23 Lut 2012 08:22
    KarlitoM
    Poziom 10  

    oczywiście że dobrze założone.Nie jeden silnik juz wyremontowałem i nigdy nie miałem takiego przypadku.

  • #12 23 Lut 2012 08:36
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    A ja widzialem takie przypadki dlatego pytam

  • #13 23 Lut 2012 14:21
    KarlitoM
    Poziom 10  

    Ale to bedzie chyba turbina bo jak postoi rozgrzany i przygazuje to wywali taki siwy dym i moze olej puszczac do wydechu.

  • #14 25 Lut 2012 17:04
    skorp
    Specjalista - IVECO Trucks

    Wypadało by jednak założyć nowy filtr odmy.Po coś jednak on tam powinien być-prawda.

  • #15 25 Lut 2012 17:16
    manta
    Moderator Samochody

    W tej ilości ten silnik przepchnie tylko przez turbo, cała reszta to tylko pobożne życzenia, a ten silnik... to nie koncert....

  • #16 26 Lut 2012 09:55
    KarlitoM
    Poziom 10  

    filtr odmy kolego wywaliłem juz dawno.

  • #17 26 Lut 2012 15:52
    skorp
    Specjalista - IVECO Trucks

    Nie mówiłem żeby wywalić,tylko założyć nowy.Od filtra opary(mgła)oleju idzie do turbiny,więc czemu nie może wyciągać?

  • #18 26 Lut 2012 16:45
    kakibara
    Poziom 24  

    to euro 4 czy 5tka, bo w piatce mozesz komputerem sprawdzic stan turba jak pompuje a dokladnie do jakich obrotow sie kreci, ale ja obstawiam ze to turbo sie konczy, u mnie w firmie tez sa stralisy jeden dolewa 5l na 10-15 tys km drugiemu trzeba dolac 5 l idac nastepne 5l w reserwe,zdejmnij strone wydechu jak pisal kolega wyzej i zobacz czy olej sie wyleje, moze byc w takim stanie jeszcze x km przejechac, ale i pod ktoras gorke skonczyc sie-jak dobrze wiesz. wedlug mnie odma jest zaprojektowana zgodze sie przez inz. ale jezeli jest wolny przelot dla auta to lepiej, w zimie zamarza - oczywiscie nie wymieniana.

    Dodano po 4 [minuty]:

    bym zapomnial spod pokrywki filtra z tylu motoru(odpowietrzenie) od strony filtra powietrza- na dole nie jest wylamany kawalek plastiku obok sruby imbusowej-olej ci nie cieknie na skrzynie biegow?no i chyba banal filtr/y olejowe sprawdzales dokrecenie, tez nie ciekna.

  • #19 26 Lut 2012 19:11
    KarlitoM
    Poziom 10  

    silnik jest suchy nigdzie nie ma ani kapki oleju.Ale dzięki za podpowiedz

  • #20 26 Lut 2012 20:20
    skorp
    Specjalista - IVECO Trucks

    Nie wiem z którego roku masz tego Stralisa, ale starsze były poddawane kampanii powiększenia otworu spływu oleju przy filtrze odmy.W dolnym rogu jest kwadratowy otwór 5x5 mm i należy go powiększyć np. frezem na 10-12 mm.I dalej upieram się żeby założyć nowy wkład filtra.Nie wierzę żeby gumowe,karbowane przewody intercolera były suche jak pieprz.

    Dodano po 5 [minuty]:

    I jeszcze jedno pod pokrywą tylną kół rozrządu powinny być dwie uszczelki metalowa - grodząca, i gumowa w pokrywie.W metalowej też jest otwór około 6 mm. który też można powiększyć na 10 mm.

  • #21 27 Lut 2012 08:27
    KarlitoM
    Poziom 10  

    Dobrze kolego sprawdze ten otwór jak auto wróci z Hiszpanii.A filtr odmy był wymieniany co trase a puźniej to wywaliłem nawet ten filc z tego filtra i została sama siatka plastikowa

  • #23 07 Maj 2012 10:27
    kostek
    Poziom 9  

    kolego możesz sprawdzić odkręcając kolektor wydechowy przy głowicy jesli kanały w głowicy są mokre w oleju to znaczy że silnik ma przedmuchy i chyba te pierścienie które wymieniłeś nie wiele pomogły czy aby na pewno to były orginalne pierścienie.

  • #24 09 Maj 2012 22:09
    KarlitoM
    Poziom 10  

    Kupione były w sklepie Suder Plus i podobno ściągneli je z Krotoszyna z MAHLE

  • #25 18 Maj 2012 15:10
    tomixf
    Poziom 2  

    a w jakim stanie były tuleje cylindrowe przed założeniem nowych pierścieni??

  • #26 18 Maj 2012 16:27
    kwantor
    Poziom 38  

    Trzeba było też sprawdzić stan uszczelniaczy zaworowych.

  • #27 20 Maj 2012 22:28
    KarlitoM
    Poziom 10  

    Tuleje były dobre nie miały podrobień.A głowice podobno ktoś z Krotoszyna robił

  • #28 25 Maj 2012 22:59
    Mariusz977
    Poziom 8  

    zacznij od filtra blow be. i zainwestuj w oryginalne czesći i filtry iveco.
    iveco jako jedyna firma nie robi część "małymi chińskimi rączkami" a silnik cursora zawsze bierze olej. spytaj tylko jak kierowca pokonuje te góry w hiszpani to też jest ważne jak dostaje w kość to bierze olej.

  • #29 28 Maj 2012 21:44
    KarlitoM
    Poziom 10  

    Dzięki Mariusz podpytam się go jak on jeździ albo jego kumpla.Pierwszy raz się z takim czymś spotkalem. Niejeden silnik zrobilem i nigdy nie było problemu.

  • #30 04 Kwi 2015 19:25
    Tuning_Fun
    Poziom 7  

    Witam, widze kolego ze temat bardzo stary, ale chciałbym się podłączyć , bo mam też 2 stralisy, i jeden 2012r z przebiegiem 160 tys i kurde na 8tys km bierze 5 litrów oleju śmiało... narazie jezdzi ciągle na oryginalnym 5w30 Enduron low saps...

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME