Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 AHU niedoładowanie, nowy N75 - logi

22 Lut 2012 20:38 8899 28
  • Poziom 33  
    Witam. Od czasu kupna auta j.w Passat B5 98 rok, silnik AHU cierpiał na niedoładowanie turbo. Ciśnienie żądane przez ECU było ok. 1800, ciśnienie w układzie to było zaledwie 1600. Ostatnio mechanicznie uszkodził się N75, wymieniłem na nowy, oryginalny Pierburg. Po tym zabiegu żadnych zmian, zaniża nawet więcej. Przepływka była podmieniana, to nie jej wina, wydech drożny. Myślę, że może to być wina wastegate, co sądzicie?

    http://vaglog.rtnet.pl/polonez15allegro_73248.html
    http://vaglog.rtnet.pl/polonez15allegro_73249.html
  • Pomocny post
    Moderator na urlopie...
    A posprawdzałeś dokładnie (na szczelność) wszystkie przewody, połączenia? Ostatnio tak miałem i przyczyną był oring przewód/intercooler.
  • Poziom 33  
    Tu wszystkie połączenia są na opaski jeszcze, wszystko jest szczelne...
  • Moderator na urlopie...
    To jeśli wszystko jest szczelne (sterowanie klapą upustową też - podciśnienia), to turbina na stół... Albo grucha*, albo WG...
  • Poziom 33  
    No i tak zrobię... Tematu nie zamykam, dam znać jak coś zdziałam. Myślę, że komuś kiedyś padł N75 i przestawili sztangę WG zamiast zmienić zawór...
  • Moderator Samochody
    polonez15 napisał:
    No i tak zrobię... Tematu nie zamykam, dam znać jak coś zdziałam. Myślę, że komuś kiedyś padł N75 i przestawili sztangę WG zamiast zmienić zawór...


    Dokładnie, jak zawór na 35% wypełniony to spokojnie powinno 2,6 bara dawać.

    Chyba że turbina już moooocno zdyszana.

    A podczas pracy na wolnych z zamkniętym EGR jakie masz masz ciśnienie w trzecim bloku grupy 011?
  • Poziom 33  
    Wtedy waha się w granicy 986-1000 o ile się nie mylę, sprawdzę pojutrze, jutro brak czasu.
  • Moderator Samochody
    Trochę przeplywomierz nie domaga.
  • Poziom 33  
    No właśnie, 2 ECU, 2 MAF-y, i wyniki są zbliżone....
  • Moderator Samochody
    Zrób ten log na 3-cim biegu od 1000obr do 4 tyś, bo tu nie za wiele widać, poza tym że płynie za mało powietrza.

    Czyściłeś kolektor ssący?
  • Poziom 33  
    Domex32,dobrze radzi. Przepływka mało mierzy.
  • Poziom 33  
    Niestety ale w tym automacie loga na pewno nie zrobię jak należy, kick down leci po % wciśnięcia TPS a nie oddzielnym przyciskiem, jedyne co mogę zrobić to na 2, ale i tak obroty będą wysokie od razu (4 biegowa zwykła skrzynia, półsprzęgło). Jedynie przyspieszając tempomatem nie robi redukcji i obroty rosną liniowo. Ssącego nie czyściłem, ktoś przede mną to robił, jak i zaślepił EGR. Dziś podmienię przepływkę i zloguje ponownie. Ten N75 przy potrząsaniu stuka, czyli bardzo prawdopodobne, że pękła sprężynka, później będę go otwierał.
  • Poziom 33  
    Tylko to, bo turbina daje.
  • Poziom 33  
    janusz2008 napisał:
    Tylko to, bo turbina daje.


    Możesz rozwinąć? Bo jakoś tego składu nie rozumiem...
  • Poziom 33  
    Chodzi o podstawienie innej przepływki.
  • Poziom 33  
    Podstawiłem sprawny MAF i MAP sensor, bez różnicy, dziś znowu miałem niedoładowanie. Wkurzyłem się, przestawiłem sztangę WG, bo ktoś wcześniej się nią bawił i otwierała się przy 0.5 zamiast 0.8... MAF nadal trochę zaniża, ale niedługo auto idzie na program i to się zniweluje.

    http://vaglog.rtnet.pl/polonez15allegro_76025.html
  • Poziom 18  
    Może masz odwrotnie zamontowany N75 jak kupiłem swoje a4 też miałem problem z niedoładowaniem zamienione były wężyki podciśnieniowe na zaworku pamiętam wtedy sprawę wyniuchał sztomel poprawiłem jak kazał i do tej pory latam i ciśnienie ładnie trzyma a już szukałem dziur w dolocie i za turbawką się rozglądałem.
  • Poziom 33  
    BeneVaco napisał:
    Może masz odwrotnie zamontowany N75 jak kupiłem swoje a4 też miałem problem z niedoładowaniem zamienione były wężyki podciśnieniowe na zaworku pamiętam wtedy sprawę wyniuchał sztomel poprawiłem jak kazał i do tej pory latam i ciśnienie ładnie trzyma a już szukałem dziur w dolocie i za turbawką się rozglądałem.


    Po pierwsze AHU to nie VNT, więc nie podciśnienie a nadciśnienie, a co do zamiany przewodów to ja Ci je mogę z zamkniętymi oczami i uszami podłączać:P Ale dzięki za sugestie :idea:Pasek po niedzieli leci na wirusa, będzie strojony na 115/280 ( póki coś się nie wys...ypie:) ) i w programie przepływka będzie "ominięta, niemniej jednak kolektor ssący będę czyścił. Dziś przeleciałem 450 km bez przerwy i żadnego notlaufa, więc przyczyna siedziała w przestawionej sztandze od WG. Dzięki za pomoc wszystkim.
  • Poziom 33  
    To było robione za granicą najprawdopodobniej, kupiłem już taki, ja nikomu samochodu do naprawy nie daję.... Ale to OT.
  • Moderator Samochody
    polonez15 napisał:
    otwierała się przy 0.5 zamiast 0.8... MAF nadal trochę zaniża, ale niedługo auto idzie na program i to się zniweluje.


    Jak zepniesz muszle z gruchą ma otwierać przy 0,5. Reszte koryguje sterownik i zawór sterujący.

    Zaglądałeś do sterownika silnika? nie ma w nim oleju? wężyk cały? ciśnienie Atm. dobrze mierzy?

    Dodano po 4 [minuty]:

    polonez15 napisał:
    Podstawiłem sprawny MAF i MAP sensor, bez różnicy,


    Map nie jest tam czasem w sterowniku silnika?
  • Poziom 33  
    To nie jest 1Z B4 a B5, tam każdy miał już EDC Kolego, więc map sensor zintegrowany z IAT sensorem są w rurze dolotowej plastikowej. Gruchę sprawdzałem zewnętrznym źródłem ciśnienia, otwierała się już przy 0.4 pełne otwarcie było 0.6, katalog podaje 0.8 a poza tym na sztandze ewidentnie jest żółta farba, na nakrętce blokującej też, a między nimi było ponad 4 mm przerwy.
  • Moderator Samochody
    polonez15 napisał:
    To nie jest 1Z B4 a B5, tam każdy miał już EDC Kolego, więc map sensor zintegrowany z IAT sensorem są w rurze dolotowej plastikowej. Gruchę sprawdzałem zewnętrznym źródłem ciśnienia, otwierała się już przy 0.4 pełne otwarcie było 0.6, katalog podaje 0.8 a poza tym na sztandze ewidentnie jest żółta farba, na nakrętce blokującej też, a między nimi było ponad 4 mm przerwy.


    Jeśli są znaki to oczywiste, ale powiem Ci kolego że w b5 w pierwszych rocznikach też były sterowniki z czujnikiem w środku, ale to jak mówię, pierwsze wypusty.

    Zastanawia mnie tylko w jakim celu ludzie kręcą tym WG lub VNT, nie rozumiem tego.
  • Poziom 33  
    Padł N75 i założyli podróbkę od 1.8T, źle wysterowywał WG i aby suszarka nie przeładowywała to ukręcili sztangę ponad 5 mm... To moja opinia...
  • Poziom 18  
    domex32 napisał:
    polonez15 napisał:
    To nie jest 1Z B4 a B5, tam każdy miał już EDC Kolego, więc map sensor zintegrowany z IAT sensorem są w rurze dolotowej plastikowej. Gruchę sprawdzałem zewnętrznym źródłem ciśnienia, otwierała się już przy 0.4 pełne otwarcie było 0.6, katalog podaje 0.8 a poza tym na sztandze ewidentnie jest żółta farba, na nakrętce blokującej też, a między nimi było ponad 4 mm przerwy.


    Jeśli są znaki to oczywiste, ale powiem Ci kolego że w b5 w pierwszych rocznikach też były sterowniki z czujnikiem w środku, ale to jak mówię, pierwsze wypusty.

    Zastanawia mnie tylko w jakim celu ludzie kręcą tym WG lub VNT, nie rozumiem tego.



    Dobrze mówi 1Z i AHU w A4 z roczników 95-97 miały map sensor zintegrowany z ECU
  • Poziom 33  
    Z tym się zgodzę, ale to nie było jeszcze EDC :)