Witam wszystkich na wstępie powiem tylko że szukałem już na wszystkich forach ale zawsze coś innego wskazywali bo ktoś czegoś nie wymieniał lub nie sprawdzał więc zdecydowałem się na poradę i wyszczególnić problem ......
Mój Fita brava 1,6 16v przy rozgrzanym silniku zaczynają spadać obroty ale jak przytrzymam trochę gaz i pokręcę na na 1-2min trzyma potem znowu jak nie zdążę depnąć to gaśnie.Jak już zgaśnie i silnik jest nagrzany to nie odpala kręci kręci i nic a ostatnio to już od razu zachowuje się jak by aku. był rozładowany czyli nawet nie zakręci tylko przygasają kontroli i światła zew i wew...jak ostygnie to jest ok...auto nawet nie doczeka się włączenia wentylatora bo jak jest wskazówka za połową to już max jak go gazem podtrzymywałem a wentylator się nie włączył.....nie wiem kiedy powinien niby po 95 stopniach gdzieś wyczytałem....
Samochód był u mechanika gdzie nad nim kilku mechaników rozmyślało i to co wymieniali :
świece,kable,układ zapłonowy,czujnik temperatury wody, silnik krokowy, wszystkie uszczelki pod głowicą (ale to przy okazji bo trzeba było)... wyczyścili klemy od aku.
A to co sprawdzane było:
diagnoza komputerowa,sprawdzanie wszystkich kabli elektryki czy niema przepięcia itp, czujnik położenia wału, komputer (sprawdzanie pin po pinie)..... sprawdzanie aku.
Mechanik podziękował i już nie chce dalej brnąć w bezsensowne wymiany....
Wczoraj wykręciłem rozrusznik bo gdzie wyczytałem że to jest przyczyną jak nie można go odpalić przy rozgrzanym ale nie jestem pewien co do tego czy on ma coś do tego że mi gaśnie jak osiągnie jakąś temperaturę ( co myślicie ) no właśnie wykręciłem żeby go przeczyścić i sprawdzić szczotki...nigdzie nie znalazłem ile powinno być te min ale 3 z nich mają około 13mm a jedna 10mm (całe) dziwnie krzywo... a na magnesach było dożo syfu chyba opiłków z tej jednej szczotki...nie wiem jak sprawdzić bendiks niby nie haczy czy do wystarczy że jest ok? tulejki trochę maja luzu....jeszcze nie sprawdzałem ak chodzi po montowaniu go bo nie mogę nigdzie kupić nowych szczotek a jeszcze wymieni te tulejki jak je dam radę wyciągnąć...
Proszę o pomoc i radę może ktoś wie lub miał taki sam problem i znalazł radę na niego......
Sorry że się rozpisałem ale chciałem wszytko opisać ale na pewno będzie to przedawne również dla innych którzy szukają rozwiązania na taki sam problem
Mój Fita brava 1,6 16v przy rozgrzanym silniku zaczynają spadać obroty ale jak przytrzymam trochę gaz i pokręcę na na 1-2min trzyma potem znowu jak nie zdążę depnąć to gaśnie.Jak już zgaśnie i silnik jest nagrzany to nie odpala kręci kręci i nic a ostatnio to już od razu zachowuje się jak by aku. był rozładowany czyli nawet nie zakręci tylko przygasają kontroli i światła zew i wew...jak ostygnie to jest ok...auto nawet nie doczeka się włączenia wentylatora bo jak jest wskazówka za połową to już max jak go gazem podtrzymywałem a wentylator się nie włączył.....nie wiem kiedy powinien niby po 95 stopniach gdzieś wyczytałem....
Samochód był u mechanika gdzie nad nim kilku mechaników rozmyślało i to co wymieniali :
świece,kable,układ zapłonowy,czujnik temperatury wody, silnik krokowy, wszystkie uszczelki pod głowicą (ale to przy okazji bo trzeba było)... wyczyścili klemy od aku.
A to co sprawdzane było:
diagnoza komputerowa,sprawdzanie wszystkich kabli elektryki czy niema przepięcia itp, czujnik położenia wału, komputer (sprawdzanie pin po pinie)..... sprawdzanie aku.
Mechanik podziękował i już nie chce dalej brnąć w bezsensowne wymiany....
Wczoraj wykręciłem rozrusznik bo gdzie wyczytałem że to jest przyczyną jak nie można go odpalić przy rozgrzanym ale nie jestem pewien co do tego czy on ma coś do tego że mi gaśnie jak osiągnie jakąś temperaturę ( co myślicie ) no właśnie wykręciłem żeby go przeczyścić i sprawdzić szczotki...nigdzie nie znalazłem ile powinno być te min ale 3 z nich mają około 13mm a jedna 10mm (całe) dziwnie krzywo... a na magnesach było dożo syfu chyba opiłków z tej jednej szczotki...nie wiem jak sprawdzić bendiks niby nie haczy czy do wystarczy że jest ok? tulejki trochę maja luzu....jeszcze nie sprawdzałem ak chodzi po montowaniu go bo nie mogę nigdzie kupić nowych szczotek a jeszcze wymieni te tulejki jak je dam radę wyciągnąć...
Proszę o pomoc i radę może ktoś wie lub miał taki sam problem i znalazł radę na niego......
Sorry że się rozpisałem ale chciałem wszytko opisać ale na pewno będzie to przedawne również dla innych którzy szukają rozwiązania na taki sam problem