Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[DAF LF 55.220]Nie świecą kierunkowskazy tylne i boczne.

sylwestro 22 Lut 2012 21:29 3143 6
  • #1 22 Lut 2012 21:29
    sylwestro
    Poziom 10  

    witam nie świecą kierunkowskazy tylne i boczne przednie są

    Dodano po 6 [minuty]:

    samochód stał miesiąc czasu po założeniu akumulatorów świeciły się boczne i tylne kierunkowskazy były spalone dwa bezpieczniki założyłem je kierunkowskazy zgasły ale teraz nie działają tylko przód działa żarówki ok nie wiem gdzie szukać

    0 6
  • Relpol
  • #2 23 Lut 2012 23:51
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    kierunkowskazy tylne i boczne są połączone na tym samym obwodzie - równolegle.
    Przednie mają oddzielne wyjścia z VIC-a.
    Obwód samych lampek kierunkowskazów nie jest zabezpieczony żadnym bezpiecznikiem- bezpiecznik zabezpiecza tylko sygnał wejściowy z przełącznika w kierownicy.
    W przypadku zwarcia w którymkolwiek z obwodów lampek kierunkowskazów VIC wykrywa zwarcie ( i otwarty obwód też) i automatycznie odcina zasilanie do zwartego obwodu- to jest wewnętrzne zabezpieczanie danego obwodu przez VIC.
    Zarówno w przypadku wykrycia zwarcia jak i złej rezystancji obwodu, co i otwartego obwodu, VIC powoduje szybsze miganie zielonych strzałeczek na DIP-ie analogicznie to, co robił system poprzedniej generacji z mechanicznym przerywaczem kierunkowskazów aby poinformować kierowcę.Będzie dwukrotnie szybciej migał zielonymi strzałeczkami dopóki usterka nie zostanie usunięta oraz następnie kierunkowskazy / awaryjne nie zostaną wyłączone i powtórnie włączone (przełącznikiem)
    Przełącznik kierunkowskazów jest zasilany z innego bezpiecznika aniżeli przełącznik awaryjnych ( a to przez fakt iż awaryjne MUSZĄ działać nawet przy wyłączonym zapłonie, a kierunki nie).

    Możesz mieć zwarcie w przewodach do tylnych lub bocznych kierunkowskazów, może i nie być masy, ale może i być zwarcie z lewej na prawą stronę.

    Widziałem też nieraz, jak VIC głupiał z kierunkowskazami po tym jak ktoś odpalił rozładowaną ciężarówkę używając lipnego prostownika rozruchowego.
    Spróbuj zresetować VIC- czyli: rozłącz akumulator, zewrzyj tą odłączoną klemę (plusową) do masy ( albo do zacisku minusowego) na około minutę, i podłącz ją z powrotem do akumulatora.powinno pomóc.Jeśli nie- to szukaj w przewodach.
    Znajdź przewód 2036 (żółty) w przednich złączach kabinowych- to jest do kierunkowskazów tylnych i bocznych LEWYCH,
    znajdź przewód 2037 - analogicznie do PRAWYCH. Odetnij przewód i tą część która wchodzi do kabiny podłącz do dwóch 21watowych żarówek połączonych ze sobą równolegle.Ten kabel, który podłączasz jest to oczywiście +24V, masa do masy samochodu.
    To samo zrób z tym drugim przewodem.
    Tymi dwoma żarówkami zasymulujesz VIC-owi kierunkowskaz tylny i boczny.Jeżeli włączysz manetką przy kierownicy i twoje żarówki będą normalnie migać- to znaczy, że impuls wychodzi z kabiny i masz problem w kablach gdzieś wzdłuż ramy. Jeżeli nie- no to masz poważny problem z VIC-em.
    Upewnij się, że bezpieczniki nie śa spalone.Jak śą- to nie szukaj w lampkach kierunkowskazów, tylko w obwodzie przełącznika kierunków.
    Jeżeli są awaryjne, a nie ma kierunków- to problem jest w obwodzie przełącznika kierunków, anie w VIC-u czy obwodach lampek kierunkowskazów.
    W LF-ie bezpiecznik od przełączników kierunkowskazów zabezpiecza także obwód klaksonu- analogicznie zwarcie w Przewodzie od bezpiecznika do przełącznika klaksonu, a dalej do klaksonu- też może wywalać bezpiecznik i nie będzie kierunkowskazów (obydwu stron - ale bądą za to awaryjne). Przewód plusowy do klaksonu to 4535.
    Ponadto tenże bezpiecznik jest zabezpiecza obwód cewki przekaźnika świateł krótkich- a więc walnięty przekaźnik też wywali ten bezpiecznik, a także zabezpiecza obwód przełącznika tempomatu (cruise control).
    Zmień bezpiecznik, i włączaj po kolei: klakson, potem światła, potem włącz criuse control.Zobacz co spowoduje wywalenie bezpiecznika- pomału, na zasadzie eliminacji, nie pogub się.Jeżeli bezpiecznik wywala od razu, to odłącz kostkę: wyłącznika klaksonu (pod deską), kostkę wyłącznika cruise control ( pod deską) oraz przekaźniki świateł. Zmień bezpiecznik, podłączaj po kolei z powrotem wtyczki i obserwuj co spali bezpiecznik.Wówczas będziesz wiedział który obwód wywala bezpiecznik do uruchamiania kierunków.
    powodzenia.

    0
  • Relpol
  • #3 24 Lut 2012 16:48
    sylwestro
    Poziom 10  

    dzięki za wyczerpującą odpowiedż dzisiaj rano to wszystko zrpbiłem jak piszesz tylko szukałem przerywacza po pod deska stuka i to mnie zmyliło, ale masz racje mam problem VIC jest spalony teraz czekam na decyzje czy nowy czy używka pójdzie do auta ,ale to dopiero w poniedziałek ,a zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa jakby zamienic przewody te co idą do przyczepy z VIC . bo tam na gniazdku mam migacze .Może to zadziała może już tak robiłeś .Pozdrawiam

    0
  • #4 24 Lut 2012 16:53
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    zrob z tymi dwoma zarowkami symulujácymi oryginalne migacze tak jak pisalem,wydaje mi sié,ze VIC jednak nie jest walniéty- mialbys wowczas kino bambino z innymi swiatlami, warning lights na desce i nie bylo by kierunkow do przyczepy itd.
    SPRAWDZ, POTEM WYMIENIAJ! inaczej bedziesz elektrykiem- zgadywaczem, a takich jest pelno.

    0
  • #5 24 Lut 2012 17:06
    sylwestro
    Poziom 10  

    Sprawdziłem nie wychodzi z przodu sygnał na tych dwóch 2036 i 2037 a jak podam tam napięcie to tył świeci te przewody 2036 2037 wychodzą z dołu z VIC nie mam tam na wyjsciu nic.


    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Dotyczy również wcześniejszych wypowiedzi w temacie. Nie kasować wpisów moderacyjnych.[Z]

    0
  • #6 24 Lut 2012 22:22
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    spróbuj przełączyć je na zasilanie z kierunków przyczepy na zasilanie kierunkowskazów solówki.Tylko skąd przyczepa ( o ile jeździ z przyczepą) będzie mieć kierunkowskazy? Możesz zrobić małą modyfikację przez puszczenie nowego zasilania kierunkowskazów do sterowania przekaźnikami, i do kierunkowskazów przyczepy puścisz nowym przewodem +24V do styków przekaźników i dalej do wtyczki przyczepy.
    Nigdy nie naprawiałem kierunkowskazów w LF-ie, który ciągnął przyczepę, bo po prostu w Wlk.Brytanii jest bardzo mało solówek poniżej 18 ton które ciągną przyczepy. Jak już przyczepy to zwykle idą normalną drogą: ciągnik siodłowy + przyczepa.Opłaty niewiele większe a różnica ładowności ogromna.

    0
  • #7 27 Lut 2012 17:21
    sylwestro
    Poziom 10  

    Witam dzisiaj zrobiłem tak,przełączyłem w kostce przewody które idą do gniazda przyczepy wszystko działa ale na desce miga ta większa strzałka ,i szybko stuka . Dzięki za pomoc .

    0
  Szukaj w 5mln produktów