Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Zafira 2.0 DTL - Zapowietrzanie się przez powrót do baku ??

mpendzik 23 Mar 2012 22:32 37706 58
  • #31
    KaczorGSM
    Level 15  
    Chłopie - sam sobie odpowiedziałeś w 1 poście :)
    Problem jest w zbiorniku - rurka od "powrotu" prawdopodobnie przegniła/ma nieszczelność.

    To jest "gupi" motor i powrót musi być zanurzony w paliwie :P

    PS. O ile dobrze pamiętam to tam przelewy są podłączone do zasilania pompy :!:
  • #32
    mpendzik
    Level 10  
    Zrobiłem kolejny test:
    Przelewy podłączyłem przeźroczystym wężykiem do zasilania pompy i... nie wiem jak to powinno wyglądać - czy pompa powinna mocno ciągnąć z przelewów paliwo ??

    U mnie wygląda to tak, że co jakiś czas pompa bardzo powoli wyciąga bąbelek powietrza z przelewów i te bąbelki sumują się później w jeden duży i tak po jakimś czasie w połowie wężyka jest kilku centymetrowa pustka powietrzna...
    Wszystko niby wskazuje gdzieś na te przelewy - bo trawersy już zrobione i leci czyściutki paliwko z przelewów...
    Zaślepiłem więc ten wężyk który idzie z przelewów do pompy a przelewy do buteleczki... i tak jeżdżę drugi dzień. Dziś po 14 godz. odpaliło auto, ale z białą chmurą - rano węże przy filtrze paliwa twarde - czyli paliwo jest...
    Jutro odstawiam auto do mecha - niech jeszcze posprawdza , a jak nie to mają wyciągnąć pompę i sprawdzać szczelność...

    Pozdrawiam
  • #33
    orzeszek74
    Level 10  
    kolego ja mam taki sam przypadek posiadam opla vivaro 1.9 cdti.
    U mnie zbiera się powietrze w filtrze paliwa i nie wiem skąd się tam bierze.
    Jutro autko idzie do serwisu bo już nie daje rady. Jak coś będe wiedział to się odezwe.
  • #34
    KaczorGSM
    Level 15  
    mpendzik wrote:
    Zrobiłem kolejny test:
    Przelewy podłączyłem przeźroczystym wężykiem do zasilania pompy i... nie wiem jak to powinno wyglądać - czy pompa powinna mocno ciągnąć z przelewów paliwo ??


    Jeśli przelewy idą do przewodu zasilającego to .... (chyba logiczne)

    mpendzik wrote:

    U mnie wygląda to tak, że co jakiś czas pompa bardzo powoli wyciąga bąbelek powietrza z przelewów i te bąbelki sumują się później w jeden duży i tak po jakimś czasie w połowie wężyka jest kilku centymetrowa pustka powietrzna...
    Wszystko niby wskazuje gdzieś na te przelewy - bo trawersy już zrobione i leci czyściutki paliwko z przelewów...


    Nadal wygląda na nieszczelność w przewodach przelewów lub poleciał oring uszczelniający w wtryskiwaczu.

    mpendzik wrote:

    Jutro odstawiam auto do mecha - niech jeszcze posprawdza , a jak nie to mają wyciągnąć pompę i sprawdzać szczelność...
    Pozdrawiam


    Czego chcesz szukać w pompie ? Przecież już wiesz, że po zaślepieniu przelewów wszystko jest dobrze.
  • #35
    tomislaw_s
    Level 10  
    Witam,
    jak natrafilem na ten watek to myslalem sobie ze ktos o mnie napisal.
    Mam dokladnie ten sam problem od jakiegos czasu (czyt. od zakupu tego samochodu, czyli listopad 2011).
    Po zakupie (nie mialem nigdy wczesniej diesla) doprowadzilem do zapalenia sie rezerwy i juz nie moglem go odpalic. Wymienilem akumulator ale i to nie pomoglo. Zaprzyjazniony mechanik odpalil od pierwszego razu wpinajac w obieg reczna pompke paliwa. Oczywiscie efekt natychmiastowy. Dlugo bylo ok.
    Potem nadeszly mrozy i problem znow sie zaczal. Przestal odpalac jak zrobilo sie mniej niz pol baku.
    Tym razem pomogl samostart. Przejechalem 200 km i samochod znow nie chcial odpalic. I znow pomogla reczna pompka paliwa. Wymieniono wszystkie przepalone swiece zarowe oraz rurki przeplywowe oraz filtr paliwa.
    Dzis znow nie odpala....
    Gdzies zapowietrza sie uklad paliwowy - czy to oznacza zniszczona pomke wtryskowa?
  • #36
    mpendzik
    Level 10  
    U mnie dziś wyjmują pompę - dam znać, jak poszło.
    Wyszło na to, że skoro z przelewów leci czysta ropa, to trawersy są okej... I że zapowietrza się gdzieś w pompie, bo skoro auto pali nawet po 5 dniach, jak samochód stoi, to wg serwisu Bosha trzeba przyjrzeć się pompie...
    Pozdrawiam.
  • #37
    orzeszek74
    Level 10  
    kolego tomisław.... ja miałem awarie auta i jezdziłem od warsztatu do warsztatu i wymieniali mi cześći z dobrych na dobre płaciłem tylko..., a awaria dalej była w końcu nie wytrzymałem już i zawiazłem auto do serwisu , każdy mi odradzał , że serwis kasuje... zapłaciłem parę złotych i usterkę usuneli .... dlatego zakładam,że każdy warsztat robi swoje,, teraz z góry założyłem jak mam się męczyć im płacić za dobre częśći to wole odstawić do serwisu ... jutro dam znać jak tam moje autko
  • #38
    tomislaw_s
    Level 10  
    orzeszek74 - a co bylo przyczyna?
  • #39
    orzeszek74
    Level 10  
    pisałem o innej awari ... dzisiaj dałem do serwisu myśle,że jutro coś będe wiedział to napewno dam znać co było i ile zapłaciłem (prawdopodobnie na jutro zrobią )
  • #40
    mpendzik
    Level 10  
    A u mnie niestety problem nie zdiagnozowany. W serwisie BOSH sprawdzili pompę i powiedzieli że jest okej i sterownik i pompa i szukają dalej problemu...
    Pozdrawiam
  • #41
    tomislaw_s
    Level 10  
    U mnie wczoraj zaprzyjazniony mechanik podlaczyl reczna pompke paliwa i odpalil od razu. Na razie zapala bez problemu. Wyglada na to ze trwawersy ok, gdyz z przelewow schodzi jasne paliwo. W tej chwili mam 1/4 baku - wedlug tytulu tego postu powinien sie wkrotce zapowietrzyc. Zobaczymy - dam znac.
  • #42
    mpendzik
    Level 10  
    Sytuacja wygląda tak:
    Byłem w serwisie dziś osobiście zapytać jak się sprawy mają z zafirą...
    Gościu powiedział że sprawdzali układ paliwowy pod ciśnieniem i że znaleźli nieszczelność na pompie. Nie chciał zdradzić gdzie. W każdym bądź razie uszczelnili pompę na samochodzie i jutro mają pojeździć trochę samochodem co by rozgrzać wnętrzności i w piątek się okaże czy pomogło...
    Ciekawy jestem tylko gdzie mogli uszczelnić pompę nie wyjmując jej z samochodu i jak zdiagnozowali tą nieszczelność - dmuchając kompresorem ??
    Dziwna sprawa...
    Pozdrawiam serdecznie
  • #43
    tomislaw_s
    Level 10  
    A mozna wiedziec ile Cie kosztuje takie diagnozowanie przez autoryzowany serwis? Dzisiaj w serwisie opla powiedzieli mi ze wykrycie usterki to od 120 do 300 zl a naprawa to juz zalezy co bedzie uszkodzone. Nie pytalem o gwarancje, ale chyba musza cos dac...
  • #44
    tzok
    Moderator of Cars
    Inna cena jest jak jedziesz tylko po diagnozę, a inna jeśli odstawiasz auto do naprawy... ale podany zakres cen wydaje się być uzasadniony, bo zależnie co tam jest auto będzie musiało spędzić na stanowisku kilka godzin, więc za samą diagnozę możesz zapłacić niewiele mniej niż za zdiagnozowanie i naprawę (robociznę).
  • #45
    orzeszek74
    Level 10  
    witam miałem autko w serwisie dwa dnie, przekopali je całe opla vivaro nawet sprawdzili rozrząd bo miałem wymieniany i diagnoza taka ..... nieszczelność na filtrze
    i imobilaizer mi nie zawsze odczytuje (usterka sporadyczna ) dlatego tak niekiedy ciężko zapala ..tyle wyłapali w serwisie mam obserwować imo. jak się coś wydaży autko na serwis ,,koszt z rabatem 126 zł.Zatankowałem do pełna to się okaże
  • #46
    mpendzik
    Level 10  
    Ja nawet nie wiem ile - bo odstawiłem z myślą że będę regenerował pompę... a tu wychodzi na to że pompa okej więc myślę że i tak koszty będą niższe niż zakładałem... Okaże się w piątek, tylko spokoju mi nie daje co tam można uszczelnić bez wyjmowania pompy....
    Pozdrawiam
  • #47
    orzeszek74
    Level 10  
    sorki rabat 30%....

    Dodano po 9 [minuty]:

    Ja też się bałem o koszty bo killa razy serwis do mnie dzwonił , że sprawdzli to teraz sprawdzają to ... powiedział mi tak ,,, gdyby usterka była stała koszt naprawy jest znacznie większy ale usterka sporadyczna koszt mały .. ostatnio zapłaciłem za lokalizowanie i naprawę usterki w serwisie 800 zł (530 zł koszt zlokalizawania a reszta naprawa ) zagięty kabelek od czujnika prędkośći
  • #48
    tomislaw_s
    Level 10  
    A co z gwarancja w autoryzowanym serwisie? Daja takowa??? Spore to koszta, no ale kilka osob rzeczywiscie sobie chwali serwis autoryzowany. Przemysle to. Czekam na kolejne zpowietrzenie, ale chyba sobie kupie pompke paliwa bo przy dalszej jezdzie moze okazac sie niezbedna..Hol tanszy? :-)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Test z trawersami pozytywny - paliwo czysciutkie jak lza. Zatem nie ma polaczenia z olejem a tym samym miejsca zapowietrzenia. Szukamy dalej - nadal 1/4 baku.
  • #49
    mpendzik
    Level 10  
    Witam
    Jeżeli chodzi o moje auto, to już wszystko gra - odpala po długiej i krótkiej trasie i już się nie zapowietrza.
    Serwis uszczelnił coś w pompie, ale nie zdradzili co oraz przełożył wężyk z przelewów do pompy z pierwszego trójnika na ostatni...
    U mnie skończyło się na 300zł
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za pomoc.
  • #50
    tomislaw_s
    Level 10  
    Naprawiales w autoryzowanym serwisie opla? w jakim miescie?
  • #51
    mpendzik
    Level 10  
    Witam.
    Naprawiałam w Kielcach w Serwisie, który ma licencje Bosha... zajmują się głównie naprawą i regeneracją pomp...
    Pozdrawiam.
  • #52
    SLAWIO
    Level 2  
    Czy mógłbyś jakiś kontakt na ten serwis, bo mam podobne objawy.
  • #53
    mpendzik
    Level 10  
    Ten serwis to Bosh CAR-RYŚ na ul. Górników Szczukowskich na białogonie.
    Opinie na necie są różne, ale jako jedyni nie chcieli się brać od razu za regeneracje pompy, tylko poświęcili kilka dni na znalezienie problemu... Ja mogę polecić śmiało.
    Pozdrawiam.
  • #54
    bananowski
    Level 2  
    Witam.
    Miałem taki sam przypadek, że przy połwie paliwa w baku Zafira 2.0 DTH miała problem z odpaleniem a im mniej go było i dłużej stał tym było gorzej.
    Oto cytat z forum Audi A4. "Były przypadki ze zapychało sie odpowietrzenie zbiornika i w miarę opadania poziomu paliwa w zbiorniku robiło sie podcisnienie. Wtedy uruchomienie silnika było niemozliwe."
    Nie wykluczam że przez to cofało paliwo do baku. U mnie wystarczyło poluzować korek wlewu paliwa i problem z odpalaniem zniknął. Możliwe że przyczyna nie leży po stronie korka lecz na tym się nie znam.
    Pozdrawiam wszystkich mechaników co chcieli wymienić mi pół auta za ogromne pieniądze żeby odpalało... :)
  • #55
    mpendzik
    Level 10  
    Witam
    Ja też odkręcałem korek na noc ale to nic nie pomagało...
    Wiadomo,że najpierw zaczyna się od najprostszych i najtańszych rzeczy...
    Pozdrawiam.
  • #56
    0__0
    Level 30  
    Jak zapchane byłoby odpowietrzenie to w czasie dłuższej jazdy auto by gasło bo pompa nie miałaby siły pociągnąć paliwa a ponadto zbiornik by się odkształcał .
  • #57
    bananowski
    Level 2  
    Korek mam cały czas odkręcony (delikatnie) a nie tylko na noc. Nie wiem ile to jest dłuższa jazda ale zrobiłem 200 km i auto nie zgasło.
    Przekazuję tylko objawy w moim aucie.
  • #58
    mpendzik
    Level 10  
    Witam - coby zamknąć ten temat napiszę jeszcze raz że problem był przy pompie wtryskowej - wymieniona została uszczelka między pompą a sterownikiem pompy. Zapłaciłem za tą operację 300zł.
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za pomoc.
  • #59
    mpendzik
    Level 10  
    Jak wyżej. Problem stanowiło uszczelnienie między pompą a sterownikiem pompy. Pozdrawiam i dziękuję.