Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seicento 900, znikająca iskra- ciężkie odpalanie na ciepłym silniku.

Alicja90 22 Feb 2012 22:14 7870 21
Tespol
  • #1
    Alicja90
    Level 9  
    Witam serdecznie.
    Piszę tu, bo ręce opadają. Auto ciągle u mechanika, a problem nie znika.
    O co chodzi?
    Mam seicento z instalacją gazową. Na zimnym silniku odpalał za strzałem, jak jest ciepły to za 2, 3 a nawet siódmym razem... I jest jeszcze zagadka, bo na benzynie nie było problemu, tylko na gazie.
    Zaczęłam od gazowników i powiedzieli, że z ich strony wszystko ok. Pojechałam do mechanika, odłączył gaz ale problem nie zniknął.
    Wymieniane było: filtr powietrza, paliwa, świece, cały osprzęt gdzie mieści się wtrysk paliwa, cała elektryka była sprawdzona.
    Jak to wygląda? Chcę włączyć silnik, chwyta, ale puszcza i się nie włącza. Iskra przeskakuje i znika. Zdarzało się, że i w czasie jazdy samochód mi zgasł, a później nie mogłam go odpalić.
    Myślę nad naprawą komputera, bo nie mam oddzielnego modułu zapłonowego, ale czytałam tu o cewce zapłonowej.
    Proszę o pomoc! Macie jakieś pomysły co to może być?
  • Tespol
  • #2
    domellus
    Level 29  
    Alicja90 wrote:
    ale czytałam tu o cewce zapłonowej
    Była ta cewka sprawdzona / podmieniona? Może ona być wszystkiemu winna. Wg. mnie warto sprawdzić.
  • #3
    Reflekt
    Level 17  
    sprawdź cewkę zapłonową, a na początek otwórz wlew paliwa gdy silnik osiągnie temp. pracy i sprawdź jak odpala silnik.
  • #4
    damian475
    Level 17  
    Jak dla mnie, czujnik położenia wału, na ciepłym się rozjeżdża i taki skutek, ale mogę się mylić.
  • Tespol
  • #6
    Alicja90
    Level 9  
    Chodzi o to, że czujnik położenia wału był wymieniany i po zamontowaniu go auto wogóle nie odpala...

    Dodano po 57 [minuty]:

    Były wymieniane również bezpieczniki, ale nie orientuję się czy coś z cewkami robiono...
    Mam jeszcze pytanie. Myślałam, że będzie to coś z modułem zapłonowym, jednak u mnie w aucie mechanik nie mógł tego znaleźć, bo twierdzi, że jest to w komputerze. To prawda?
  • #7
    sandamiano
    Level 29  
    Sterowanie cewek jest w komputerze- centralce na boku jak otworzysz maskę to po prawo na nadkolu.Za tym jest bezpiecznik 7.5A przy czarnym przekaźniku.Pisałaś ze bezpieczniki były sprawdzane więc ten też zapewne.Podmieniane były przekaźniki przy centralce? Może któryś nie trzyma i rozłącza. Podmień kolorami na takie same ze skrzynki bezpieczników co jest wewnątrz kabiny. Masz Immobiliser Fiat Code?Paliwo wtryskuje czy nie wtryskuje paliwa i nie ma iskry? Słychać pompę paliwa po przekręceniu kluczyka w poz MAR?
  • #8
    tzok
    Moderator of Cars
    Alicja90 wrote:
    Chodzi o to, że czujnik położenia wału był wymieniany i po zamontowaniu go auto wogóle nie odpala...
    To sprawdź jeszcze jego wiązkę (od czujnika do ECU).
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Alicja90
    Level 9  
    pompa paliwa działa. Wczoraj w książeczce gwarancyjnej czy jakieś tam wyczytałam, że Imo było montowane, ale mechanik twierdzi, że nie ma tego.
    Wszystkie kable były sprawdzane i wszystko jest ok.
  • #11
    sandamiano
    Level 29  
    Alicja90 wrote:
    pompa paliwa działa. Wczoraj w książeczce gwarancyjnej czy jakieś tam wyczytałam, że Imo było montowane, ale mechanik twierdzi, że nie ma tego.
    Wszystkie kable były sprawdzane i wszystko jest ok.

    Jak słychać pompę to przekaźnik czerwony jest sprawny.Mechanikowi chodziło o system FIAT CODE zapewne. Masz pomarańczowy kluczyk w zestawie wskaźników z napisem code? Pewno w serwisie założyli dodatkowe zabezpieczenie - immobiliser i to wbili w książeczkę serwisową .Czy przed odpalaniem dotykałaś jakiegoś urządzenia, przycisku itp? Mimo tego objawy wyglądają na niesprawność czujnika położenia wału korbowego.Nie jest to hallotron ale zwykły indukcyjny.Samochód u mechanika więc może ma na podmianę?
  • #12
    carrot
    Moderator of Cars
    Zmierz odległość czujnika od koła fonicznego, ma być 0,9÷1mm, ja miałem przypadek, że przy 1,1mm samochód zapalał za drugim razem, za pierwszym można było kręcić do rozładowania aku bez efektów
  • #13
    Alicja90
    Level 9  
    Ale czujnik położenia wału wymieniano już dwa razy. Raz na nieoryginalny a raz oryginał i ani na tym, ani na tym nie odpalał, więc wymieniono go na stary a na nim dopala ok w sumie.
    Auto ma jakieś wahania nastrojów chyba, bo raz odpala normalnie, a raz za którymś razem... to jest zagadka. Nie zależy to od temperatury ani miejsca, w którym stoi.
  • #14
    carrot
    Moderator of Cars
    Wymiana czujnika nic nie daje bo "puchnie" (korozja) ten wspornik do którego jest przykręcony
  • #15
    Alicja90
    Level 9  
    sandamiano wrote:
    Masz pomarańczowy kluczyk w zestawie wskaźników z napisem code? Pewno w serwisie założyli dodatkowe zabezpieczenie - immobiliser i to wbili w książeczkę serwisową

    Gdy odkupiłam samochód dostałam tylko 2 klucze, do stacyjki i baku... Poza tym na desce rozdzielczej nie zapala się "kluczyk"

    sandamiano wrote:
    .Czy przed odpalaniem dotykałaś jakiegoś urządzenia, przycisku itp?

    Ja niczego nie dotykam pod maską :D no chyba, że jakieś płyny uzupełnić, bo się boję, ze coś zepsuję, albo mnie "kopnie"
  • #16
    sandamiano
    Level 29  
    Nie pod maską a w kabinie czy nie kasujesz immo przed odpaleniem silnika? Fiat dodatkowo montował na życzenie immobilisery z taką niby pastylką która się dokładało do czytnika immobilisera.
    carrot wrote:
    Wymiana czujnika nic nie daje bo "puchnie" (korozja) ten wspornik do którego jest przykręcony

    Wspornik stalowy CPW był stosowany w CC 900 i tam mogło korodować ale tutaj tj SC 900 jest to odlew wraz z pokrywą napędu rozrządu i to nie rdzewieje
  • #17
    Alicja90
    Level 9  
    Nic nie robię. Poprostu wsiadam, przekręcam kluczyk i jak kontrolka wtrysku przestanie świecić to przekręcam dalej i odpalam.
  • #18
    M.A.K
    Level 15  
    auto proste . . .
    nie ma iskry ( jeśli faktycznie tak jest ). . .

    w ogóle ? czy na jednej z cewek ?

    1)upewnić się ze immo jest ok i zwalnia sterownik

    2)spr czy wtryskiwacz podaje paliwo ( jeśli tak to dostaje impulsy wiec cz. wału jest dobry teoretycznie i koło foniczne też)


    3)jeśli to zasilanie spr sterownika ( plusy i minusy ) żeby było pewne , najwyżej podać z zewnątrz (

    3) czujnik indukcyjny lubił się łamać przewód od ciepła spr np oscyloskopem czy jest sygnał

    4) padł sterownik. . .

    nie mówię już o podstawie INSTALACJA czytając słowa ZAŁOŻONA INSTALACJA GAZOWA


    według mnie tak racjonalnie by się nie gubić w szukaniu
  • #19
    Alicja90
    Level 9  
    Dziękuję. W poniedziałek przedstawię mechanikowi listę prawdopodobnych przyczyn i będzie szukał. Dam znać :)
  • #20
    Alicja90
    Level 9  
    M.A.K wrote:
    nie ma iskry ( jeśli faktycznie tak jest ). . .

    w ogóle ? czy na jednej z cewek ?

    Iskra jest, ale zanika. Kiedy przekręcam kluczyk to auto tak jakby już zapaliło, ale gaśnie. Iskra się pojawia, ale nie za każdym razem. Iskra przeskakuje, co znaczy, że jest!
  • #21
    Alicja90
    Level 9  
    No i już od poniedziałku auto pali normalnie. Wyczyścili coś przy czujniku papierem ściernym :D
    W przyszłym tygodniu jadę podłączyć gaz i zobaczymy, czy wszystko będzie nadal ok.

    Dziękuję za pomoc ;)
  • #22
    Alicja90
    Level 9  
    Dziś byłam wyregulować gaz i już na nim śmigam. Auto póki co działa bez zarzutu.
    Serdeczne dzięki za pomoc.
    Temat uważam za zamknięty :)