Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Projekt Silnika 4T - zawory

henio12323 22 Lut 2012 22:55 2002 5
  • #1 22 Lut 2012 22:55
    henio12323
    Poziom 8  

    Witam. to mój 1 temat na forum mam nadzieje że umieszczam go w dobrym dziale.

    Wpadłem dzis na pomysł rozwiązania układu napełniania i opróżniania komory spalania w silnikach cztero suwowych. Tradycyjne zawory są sprawdzone, jednak w wyczynowych silnikach, musimy stosować twarde spręzyny, by zawory się domykały - przy okazji wyklepując się i gniazda zaworowe, te same twarde spręzyny wymagaja sporego nacisku - wiec i sporych sił na dzwigienki zaworowe/krzywki wałka rozrządu.

    Wymysliłem dzis pomysł na zastąpienie zaworów standardowych, zaworami wałkowymi. mianowicie, przed i za cylindrem, znajdowały by się mniejsze cylindry, w których obracały by się tuleje. tuleje nie miały by praktycznie oporów toczenia - prócz oporów łozyska. kazda tuleja miała by poprzeczne nacięcie. obie tuleje ( przed i za cylindrem ) były by ze sobą spięte łancuszkiem, który by brał obroty poprzez przełozenia z wału. tak by podczas suwu ssania, wałek ssący ustawiał by sie wycięciem wzdłuż kanału ssącego - swierza mieszanka mogła by być zasysana do silnika. po suwie ssania, wałek obraca sie wycięciem w poprzek kanału ssącego - szczelnie go zamykając. ( mozna to porównać z zaworem kulowym stosowanym w hydraulice) wtedy następuje suw spręzania i pracy, oraz przy suwie wydechu, nacięcie wałka za cylindrem ustawiało by sie wzdłuż kanału wydechowego - i spaliny mogą swobodnie uchodzic. i tak cykl by sie powtarzał. dodatkowo nacięcia na wałkach mogą niejako pełnić funkcje łopatek dodając efektu turbiny. ponizej zamieszczam rysunek niestety wykonany w duzym pospiechu w paincie. na zółto zaznaczyłem obracające sie wałki.

    Co sądzicie o takim projecie ? miał by szanse ? gdyby odpowiednio dobrze uszczelnić wałki pracujące w dodatkowych "cylindrach" mieli byśmy praktycznie bezoporowy rozrząd, który nie wymagał by tak częstych remontów, jak w przypadku rozrządu w wyczynowych, wysokoobrotowych silnikach 4T.


    Projekt Silnika 4T - zawory

  • #2 22 Lut 2012 23:01
    1078231
    Usunięty  
  • #3 22 Lut 2012 23:16
    saskia
    Poziom 38  

    do tego trzeba dodac zuzycie powierzchni tracych uszczelnienia takiego zaworu, w tradycyjnych istnieje tylko docisk i praktycznie nie ma tarcia przez co moga dlugo (lub dluzej) pracowac.

  • #4 22 Lut 2012 23:32
    1078231
    Usunięty  
  • #5 22 Lut 2012 23:38
    Usunięty
  • #6 23 Lut 2012 00:25
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ale był już rozrząd suwakowy, który okazał się ślepym torem. I rozrząd, który opisałeś też już został wymyślony. Były to drążone wałki z otworami, obracające się w głowicy. Wadą tego rozwiązania było zacieranie się tego wałka w głowicy i jego uszczelnienie. Masz jeszcze rozrząd tłokiem, oraz ciekawą polska konstrukcję, polegającą na połączeniu silnika czterosuwowego i dwusuwowego. Polecam przejrzenie choćby youtube i prezentacji konstrukcji.
    Polecam np:
    http://www.youtube.com/watch?v=Tj_75qhHbpE

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME