Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G, Zafira, Vectra B DTL poradnik dla oplowców

Jakitypwogle 23 Lut 2012 00:38 13005 1
  • #1 23 Lut 2012 00:38
    Jakitypwogle
    Poziom 7  

    Witam, jako , ze już kilkukrotnie miałem styczność z tego rodzaju samochodami, chciałbym przedstawić wam kilka istnotnych informacji dotyczących najczęstszych usterek silników DTL oraz DTX w oplu.
    1.Slynne, wręcz klasyczne już zapalanie się "checka" podczas jazdy, co skutkuje spadkiem mocy lub obrotów, po przygazowaniu lub odpuszczeniu pedału gazu check gaśnie, po czym zapala sie ponownie, przy pewnych wartosciach obrotowych, albo predkościach. Najczęstszą przyczyną takich objawów są podciśnienia sterujące turbodoładowaniem w owych silnikach, warto jest więc sprawdzić czy ktoryś z węzyków nam się nie przetarł, nie spadł oraz czy po prostu się nie zapchał, jeżeli w węzykach podciśnienia znajduje się olej, jest to najprawdopodobniej przyczyna nieszczelności vacum pompy. Ok, jesli wszystkie węzyki są na swoim miejscu, nie są zapchane ani przetarte, uszkodzony jest najprawdopodobniej ktoryś z zaworów, warto wtedy podpiąć samochód pod komputer i odczytać kody błedów. Najprawdopodobniej pojawi się kod o numerze p0400-wadliwe działanie układu krytycznego błąd ogólny. Teraz na "piechotę musimy sprawdzić działanie zaworków przy użyciu ust, lub specjalnej gruszki(bądź też wlasnej roboty), ja osobiście zaczynam od najdalszego, czyli najprostszego zaworu owierającego turbinę(znajduje się zaraz przy niej), jest połączony z innymi zaworami przymocowanymi do kielicha lub ściany grodziowej(po lewej stronie samochodu, stojąc przed nim), jeżeli są sprawne, trzeba zabrac sie za test tych w okolicy akumulatora, (dwa połączone ze sobą), mają wyjście do EGR oraz do vacum pompy i zaworu klap zawirowania(znajdującego się obok vacum, ale nie połączonego z nią), jeśli wszystkie zawory są ok, to warto przeczyscic egr, lub zmienic zawor, ponieważ membrana moze byc pęknięta, egr mozna także zaspawać i oszukać komputer przy pomocy specjalnego modułu), jeśli nie egr, najczęsciej jest to wymieniony wyzej zawór klap zawirowania, ma tylko jeden węzyk i znajduje się lekko ukryty na ścianie bloku silnika, tuż przed vacum. UWAGA! jeżeli jeździłeś na uszkodzonym zaworze klap zawirowania, 2 miesiące lub dłużej masz zanieczyszone kolektory i wymagają kompletnego czyszczenia, ponieważ auto będzie miało co raz mniej mocy, przez zgromadzony nagar, będacy skutkiem braku pracy zawirowań. Chwilowym patentem na zwiększenie mocy bez wymiany zaworu, jest calkowite zablokowanie otwarcia turbiny, przez co pracuje ona caly czas, jednak jest to całkowicie niepolecane i bardzo niebezpieczne dla żywotności turbospręzarki.
    jestem autorem porad, wszystkie prawa zastrzeżone, pozdrawiam

    8 1
  • #2 04 Kwi 2012 12:19
    mati2106
    Poziom 9  

    hehe bardzo trafne spostrzeżenia, pewnie takie wskazówki przydadzą się niejednemu użytkownikowi opla przed wizytą w warsztacie, pozdrawiam

    0