Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf xf 95 euro3 żółta kontrolka silnika

Jablonek 23 Lut 2012 09:50 4529 7
  • #1 23 Lut 2012 09:50
    Jablonek
    Poziom 2  

    Witam
    Mam problem w Daf'ie 480 euro3 pali się żółta kontrolka silnika, a czasem zapala się na czerwono razem z kontrolką STOP. Żółta gaśnie powyżej 1000 obrotów, wraz ze spadkiem obrotów zapala się z powrotem. W czasie jazdy problem powtarza się coraz częściej.

    Sprawdzone pompy, wtryski, instalacja od czujników obrotów, które były wymienione i nadal jest ten sam problem.
    Samochód dobrze zapala, wydaje mi się że silnik pracuje normalnie.
    Może już ktoś miał taki problem i pomoże mi znaleźć przyczynę.

    Dodam że samochód był już sprawdzany przy kompie i wyrzuca cały czas błędy czujników obrotu których nie można skasować.

  • #2 23 Lut 2012 11:12
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    musisz przetestowac sygnal jaki ECU otrzymuje z czujnika polozenia walka rozrzádu (w obudowie pompy zasilajácej) i sygnal z czujnika walu korbowego.
    Nie rozumiem tu pewnej logiki.A mianowicie jezeli komputer wywala bledy

    Jablonek napisał:
    czujników obrotu których nie można skasować
    :
    To czemu zaczeto sprawdzac
    Jablonek napisał:
    pompy, wtryski,
    ???
    Musisz wiedziec jaki czujnik obrotu widzi komputer.Dziwny to troszke blád:"czujnik obrotu"
    Przeciez jakikolwiek komputer powinien podawac : "czujnik polozenia i predkosci walu korbowego", albo rozrzádu.
    Sprawdz go na innym komputerze diagnostycznym (innej marki).
    Zaloze sie, ze wywali inny blád.

  • #3 23 Lut 2012 16:14
    Jablonek
    Poziom 2  

    na komputerze wyskoczyło dokładnie:
    -rejestracja prędkości obrotowej silnika, błąd sygnału wałka rozrządu,
    -czujnik prędkości obrotowej wału korbowego, sygnał niedopuszczalny.

  • #4 23 Lut 2012 16:49
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    sprawdz kompem czy ktos nie zamienil czujnikow walka z czujnikiem walu.
    blád ktoregos z tych czujnikow (jednego tylko na raz ) powoduje, ze silnik dlugo kreci rozrusznikiem, zanim zapali, a jak zapali masz od razu engine warning na desce.Usterka obydwu czujnikow na raz powoduje, ze silnik nie zapali wogole.
    sprawdz kolo zamachowe, czy te otworki z ktorych czujnik walu zczytuje impulsy nie sá uszkodzone.Wyjmij czujnik walka z pompy wtryskowej i zobacz, czy kólko z nacieciami nie jest luzne w kierunku obrotow (np. próbujác obrócic kólko srubokrétem) mozliwe, ze kolko na pompie przeskoczylo na wielowypuscie i stracil synchronizacje walu z walkiem rozrz.(czyli walkiem pompy).
    Podane przez ciebie bledy nijak majá sie do tego, co UPEC robi z sygnalami z czujników.Napisales:

    Jablonek napisał:
    -rejestracja prędkości obrotowej silnika, błąd sygnału wałka rozrządu,
    - to dziwne, bo UPEC nie okresla predkosci obrotowej silnika uzywajác sygnalu z walka rozrz, tylko z walu korbowego.Sygnal z walka potrzebny jest tylko do synchronizacji poczátku wtrysku aby wiedzial, która sekcja toczáca ma zosta aktywowana jak cylinder numer 1 ma suw sprezania.On tylko uzywa tego sygnalu do okreslenia faz rozrzádu .
    Druga usterka:
    Jablonek napisał:
    -czujnik prędkości obrotowej wału korbowego, sygnał niedopuszczalny.
    - to znaczy co jest nie tak z sygnalem??? Komputer MUSI powiedziec, dlaczego sygnal jest niedopuszczalny- co jest z nim nie tak.#

    Zabukuj sobie diagnoze w servisie autorysowany- Servisowy DAVIE powie ci znacznie wiecej, niz ten obecny.Jezeli stracil synchronizacje- Davie powie: zla synchronizacja czujnikow.
    uwazam, ze czujniki (wtyczki ) moga byc zamienione, ale to tylko moje niezobowiázujáce przypuszczenia.

  • #5 23 Lut 2012 17:00
    Piatek991
    Poziom 1  

    nie jest możliwe zamienić te dwie wtyczki ponieważ są różne

  • #6 23 Lut 2012 19:55
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    widziałem już różne cuda w DAFach.kostki nie- ale cała wiązka wraz z czujnikiem zamontowana nie tam gdzie trzeba.Fakt. wtyczki są różne

  • #7 23 Lut 2012 21:49
    kowal3376
    Poziom 9  

    Witam.Komputer faktycznie diagnozuje trochę niezrozumiale,mało prawdopodobne ale może to ma jakiś związek z tachografem

  • #8 23 Lut 2012 22:55
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Czujnik wałka rozrządu:pin 1- połączony razem z pinem 3 czujnika- masa- przewodem 3032 do pinu A14 w UPEC ECU ("A" przy numerze pinu ECU oznacza kostkę A - czyli tą dolną)
    pin 2 czujnika - sygnał wyjściowy- przewodem 3033 - do pinu A2 W UPEC ECU


    czujnik wału korbowego : Pin 1 połączony razem z pinem 3 czujnika - masa- przewodem 3031 do pinu A13 W ECU;
    Pin 2 - sygnał wyjściowy - przewodem 3030 do pinu A1 w ECU.

    pin środkowy w kostce czujników to pin numer 2.rezystancja czujników (przy 20 stopniach Celsjusza): 860 ohm (+/- 10%).

    Sygnał wyjściowy z czujnika wałka rozrządu : 0.5 volta przy prędkości obrotowej rozruchu, 2.5V przy 1200 obr/min;

    Sygnał wyjściowy z czujnika wału korbowego: 0.5V przy prędkości obrotowej silnika rozruchu, 10V przy 1200obr/min.
    Wartości napięć są wartościami napięć skutecznych, aczkolwiek wartości zmierzone mogą się lekko różnić od danych powyżej z uwagi na tolerancję wynikającą z różnej przestrzeni powietrznej między czołem czujnika a kołem impulsowym lub zamachowym.

    Polaryzacja czujników ( przyporządkowanie konkretnego pinu w czujniku do konkretnego pinu w ECU) MA DUŻE ZNACZENIE!!!
    Dzieje się tak, gdyż obydwa czujniki emitują sygnał sinusoidalny, który jak wiadomo raz jest nad osią (dodatni), raz jest ujemny (pod osią)- ECU rejestruje do dalszego przekształcenia z sygnału sinusoidalnego na sygnał cyfrowy tylko DODATNIĄ połówkę fali, a ignoruje ujemną.
    Zmiana polaryzacji powoduje odwrócenie połówek fal o 180 stopni- czuli po przejściu przez rowek w kółku impulsowym najpierw ma być DODATNIA połówka, później UJEMNA połówka fali.Ma to znaczenie dla precyzyjnego rozpoznania GMP, położenia wałka pompy itd.
    Upraszczając: ma być tak jak napisałem z numerami pinów w kostkach i ECU, a wszystko będzie dobrze.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME