Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 Avant 1.9tdi 110km afn przerywa przy ok. 1800rpm

tbogdus 23 Lut 2012 12:59 10268 16
  • #1 23 Lut 2012 12:59
    tbogdus
    Poziom 2  

    Witam
    Mianowicie mam problem z opisanym wyżej silnikiem. czasami przy ok. 1800rpm pojawia sie przerywanie natomiast przy ok 2700rpm silnik zaczyna lekko drgac i pojawia sie lekko niebieski dym z wydechu. samochód pali na dotyk nawet przy -25 i wedlug mnie odczuwam ze jest troche slabszy. czasami pojawia sie blad regulacji kąta wtrysku lecz zaplon był juz ustawiany pare razy i jest 49-50. prosze o pomoc.

    2 16
  • #2 23 Lut 2012 15:40
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    Nastawnik sprawdzony, czysty?

    0
  • #3 24 Lut 2012 09:22
    tbogdus
    Poziom 2  

    właśnie mysle go wyczyscic w weekend. tylko czy jest to bardzo skomplikowane? patrzylem juz na necie jak to zrobic. Ale moze masz jakis link do sprawdzonego opisu jak postepowac?

    0
  • #4 24 Lut 2012 09:23
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    Jeśli nie masz Vag-a i trochu pojęcia o tym to oddaj do mechanika. W sieci jest mnóstwo informacji na temat czyszczenia nastawników!

    0
  • #5 26 Lut 2012 12:48
    slawewa
    Poziom 2  

    witj sprawc czy dobrze jest ustawiony rozrzad i rozbiesz nastawnik w pompie tylko nie rozlutuj przewodow ,wydmuchaj powietrzem wlorz dokladnie w srodku bolczyk , przed rozebraniem zaznacz gorna pokrywe zeby nie przesunac i komputer nie jest potrzebny .


    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.[Z]

    Dodatkowo, radzę przemyśleć to, co się pisze na tym forum!

    1
  • #6 26 Lut 2012 13:17
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    slawewa napisał:
    rozbiesz nastawnik w pompie tylko nie rozlutuj przewodow ,wydmuchaj powietrzem wlorz dokladnie w srodku bolczyk , przed rozebraniem zaznacz gorna pokrywe zeby nie przesunac i komputer nie jest potrzebny .
    Ty chyba sobie żartujesz?! Toż to ''druciarstwo'' w czystej postaci!

    0
  • #7 26 Lut 2012 13:34
    domex32
    Moderator Samochody

    slawewa napisał:
    witj sprawc czy dobrze jest ustawiony rozrzad i rozbiesz nastawnik w pompie tylko nie rozlutuj przewodow ,wydmuchaj powietrzem wlorz dokladnie w srodku bolczyk , przed rozebraniem zaznacz gorna pokrywe zeby nie przesunac i komputer nie jest potrzebny .


    Po pierwsze naucz się pisać po polsku, a gdy już się nauczysz, to nie pisz takich bzdur na forum, trafienie z nastawnikiem w to samo miejsce jest jak "cud nad Wisłą".

    Osobiście, nastawnik bym zepchnął na drugi plan, na pierwszy wziął wtryski, ewentualnie kąt wtrysku, filtr paliwa oraz czystość dolotu oraz sprawdził EGR.

    Dodano po 3 [minuty]:

    tbogdus napisał:
    czasami pojawia sie blad regulacji kąta wtrysku lecz zaplon był juz ustawiany pare razy i jest 49-50. prosze o pomoc.


    Uszkodzenie mechaniczne pompy( może być również spowodowane opiłkami) gdzie blokuje się nastawnik początku tłoczenia, lub też zwyczajnie pompa zaciąga powietrze.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wiesz co, zrób logi kanałów z dawką paliwa i z kątem wyprzedzenia wtrysku w momencie kiedy pojawiają się szarpania, to wiele wyjaśni.

    0
  • #8 26 Lut 2012 16:57
    jaek1970
    Poziom 16  

    Popieram kolegów domex i kayaba , trafienie z ustawieniem na oko- dobre .
    Zawsze będzie coś nie tak , jeśli nie nastąpi oczywiście zniszczenie nastawnika.
    Nawet małe przesuniecie nastawnika na bok zmienia dawkę , a na stole przesunięcia minimalne zmieniają bardzo dużo .
    Ale gdy ktoś chce po taniości to potem najwyżej 1700 będzie , zdecydowanie taniej :|

    0
  • #9 01 Mar 2012 00:09
    slimakprg
    Poziom 2  

    Witam posiadam Audi a4 2.5 TDI 163KM 2004r. Mam problem ponieważ auto niema mocy jak by nie chodziła turbina na niskich obrotach przy 30km/h multitronic ma wrzucony 4 bieg, praca silnika na biegu jałowym jest straszna silnik chodzi głośno a tłumiki buczą jak w aucie na zawody wrx. sprawdzałem rozrząd to jest ustawiony prawidłowo, lecz na przepustnica jest trochę brudna od oleju. Samochód podłączyłem pod komputer i nie ma żadnych błędów :(

    0
  • #10 01 Mar 2012 13:36
    domex32
    Moderator Samochody

    slimakprg napisał:
    Witam posiadam Audi a4 2.5 TDI 163KM 2004r. Mam problem ponieważ auto niema mocy jak by nie chodziła turbina na niskich obrotach przy 30km/h multitronic ma wrzucony 4 bieg, praca silnika na biegu jałowym jest straszna silnik chodzi głośno a tłumiki buczą jak w aucie na zawody wrx. sprawdzałem rozrząd to jest ustawiony prawidłowo, lecz na przepustnica jest trochę brudna od oleju. Samochód podłączyłem pod komputer i nie ma żadnych błędów :(


    I uważasz ze sprawdzenie błędów to cała diagnoza?

    Podgląd wartości mierzonych, kanały z dawką paliwa, kątem wyprzedzenia zapłonu, masą powietrza i ciśnieniem doładowania, da jakikolwiek pogląd na stan silnika.

    Połącz się ze skrzynią, zobacz co tam słychać.

    PS. W tych silnikach lubiły wycierać się krzywiki osprzęt głowicy.

    0
  • #11 01 Mar 2012 22:42
    slawewa
    Poziom 2  

    Witam z problemami AUDI A4 ,moze nie umiem pisac ,ale trochę znam się na naprawach samochodów.Dzisiaj czyściłem nastawnik w pompie 1.9 AFN.Strasznie szarpał przy obrotach ok.1800 .Jak pisałem wyżej nie potrzebny jest komputer do ustawienia dawki paliwa przy takiej usterce.Samochód chodzi jak zegarek.Obroty nie falują i nie szarpie.

    0
  • #12 01 Mar 2012 23:20
    domex32
    Moderator Samochody

    slawewa napisał:
    Witam z problemami AUDI A4 ,moze nie umiem pisac ,ale trochę znam się na naprawach samochodów.Dzisiaj czyściłem nastawnik w pompie 1.9 AFN.Strasznie szarpał przy obrotach ok.1800 .Jak pisałem wyżej nie potrzebny jest komputer do ustawienia dawki paliwa przy takiej usterce.Samochód chodzi jak zegarek.Obroty nie falują i nie szarpie.


    Podłacz vag sprawdź bloki mierzone i zobaczysz jak bardzo się mylisz.

    Napisz jaką dawkę paliwa masz przy temp. 80 stopni.

    Zobaczymy ile będzie palił, chociaż i tak napiszesz że jest ok.

    0
  • #13 05 Mar 2012 12:55
    tbogdus
    Poziom 2  

    w tym wypadku były to wtryski. po wymianie mysle ze jest wszystko ok

    0
  • #14 09 Mar 2012 01:57
    matthew152
    Poziom 11  

    do kogei slawewa jak czytałem jak kolega pisał o czyszczeniu nastawnika to troszkę nie kumam jak nie odrywać blaszek ?? ciekaw jestem jak kolega wyczyscił cewkę i wałek z opiłków przecoez tam jest tego pełno (opiłków) a co do ustawiania nastawnika to jak kolega ustawia dawkę ?? na oko czy na słuch ? a to szarpanie to nastawnik jak kolega w. napisal

    0
  • #15 09 Mar 2012 09:01
    domex32
    Moderator Samochody

    matthew152 napisał:
    do kogei slawewa jak czytałem jak kolega pisał o czyszczeniu nastawnika to troszkę nie kumam jak nie odrywać blaszek ?? ciekaw jestem jak kolega wyczyscił cewkę i wałek z opiłków przecoez tam jest tego pełno (opiłków) a co do ustawiania nastawnika to jak kolega ustawia dawkę ?? na oko czy na słuch ? a to szarpanie to nastawnik jak kolega w. napisal


    Ani na oko, ani na słuch się NIE DA!

    Poszukaj w Google instrukcji czyszczenia nastawnika VP37.

    0
  • #16 11 Mar 2012 05:04
    t_o_m_e_k_m
    Poziom 9  

    Witam! Mam dokładnie ten sam problem co kolega z A4. Moje auto to VW PASSAT 1.9 TDI 110km AFN, dziś nawet sprawdzaliśmy go dokładniej, wstępna diagnoza padła na POTENCJOMETR PEDAŁU GAZU/PRZYSPIESZENIA. Dokładnie w momencie kiedy silnik rozkręcał się do 2500obr/min zaczynał dymić na niebiesko, zaczynało go szarpać i nie reagował na powolne dodawanie gazu, w VAGU wyszło że potencjometr zatrzymał się na 27% przy czym gaz cały czas wciskałem, dopiero po przejściu pewnej granicy, % w VAGU skoczyły do góry, silnik przestał szarpać, przestał dymić i wkręcił się na obroty. Zjawisko to uległo nasileniu, rok temu działo sie tak przy 2700 - 3000 obr a teraz 2200-3000obr. Dodam że filtr paliwa nie miał na to wpływu, na starym (25tyś przebiegu) i na nowym (500km) dokładnie taki sam efekt (obydwa filtry KNECHT), filtr powietrza stary/nowy bez zmian, kąt wtrysku 45, rozrząd ok, wszystkie punkty się zgadzają.
    Wtryski sprawdzałem w wakacje iiiii....... do końca jednoznacznie nie wykluczyłem ich, jeden pompiarz sprawdził tylko małe ciśnienie (190) i stwierdził że są padliny, przygotowałem się na ich wymianę. Inni fachowcy u których miałem je wymieniać też je sprawdzili na dwóch ciśnieniach i powiedzieli że są idealne.


    Zdiagnozowaliśmy jeszcze jeden problem - zawór EGR, nie otwiera się.
    Czyściłem go jakiś czas temu, nie jest zapieczony, membrana ok, w środku nie ma syfu. Ciśnienie w układzie ok - 0.55 -0.6 bara.Między n18 a egr - przy jego otwarciu na 60% podciśnienie ok -0.3, lecz zawór nie ma siły się podnieść, jeśli założę wężyk i "zassam" ustami egr podnosi sie. KONCEPCJA: n18? OPEL czy BMW przewidziało zużywanie się podzespołów i można tam zrobić korektę EGR, w VW jest to możliwe, jeśli tak to gdzie?

    0
  • #17 12 Mar 2012 17:06
    spawarka123
    Poziom 2  

    Tez miałem taki sam problem auto miło muła i chodziło jak traktor. Nasłuchałem się od mechaników ze to turbina się skończyła albo ze pompa wtryskowa już do wymiany itp... a przyczyna jest w sumie prosta... przy pompie wtryskowej jest zaworek N-108 w którym po dłuższym staniu auta zaśniedziały styki które wystarczy oczyścić. A co do tego ze nie odpala na zimnym silniku to jest źle ustawiony zapłon. Bez podpięcia do Vaga ustawienie zapłonu raczej jest nie możliwe :P

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo