Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW VENTO 93r 1,8 AAM ,brak mocy

spranymarek 23 Feb 2012 13:00 3241 6
  • #1
    spranymarek
    Level 9  
    Witam drodzy użytkownicy, przeczytałem sporo tematów na ten temat i nie uzyskałem jakieś odpowiedzi na mój problem. A więc mam problem ze swoim VW VENTO (1.8 AAM 75KM) auto jeździło do 2010 roku na benzynie i byłem z niego bardzo zadowolony poza wiadomo – spalaniem. Postanowiłem więc założyć instalacje lpg, początkowo nie zauważyłem jakiś problemów z tym gdyż byłem już nastawiony na spadek mocy oraz mulenie auta w pewnym sensie, do czasu gdy kolega rok później założył do swojego samochodu (GOLF 3 AAM 75KM) gaz. Instalacje zakładał w tym samym miejscu co ja i nie ma żadnych problemów auto w porównaniu do mojego jest praktycznie nie przymulone, i nie ma tak znaczącej różnicy między gazem a benzyną. Mój problem polegał na tym iż palił strasznie dużo gazu (14-16l) po czym podjechałem do gazownika aby zmniejszył mieszankę, no i zaczęło się. Auto fakt faktem pali teraz troszkę mniej (12-14l po mieście) ale nie ma w ogóle czym jechać jest masakrycznie zmulone gdy chce wyprzedzić jakieś auto często muszę przełączyć na benzynę aby spokojnie wykonać manewr. Kolejnym problemem jest to iż często po przełączeniu się auta na gaz ,gdy wcisnę mu pedał gazu do końca obrotomierz poleci do 3tys obrotów i tam się zatrzymuje do chwili odpuszczenia odrobinę gazu, lecz gdy pedał gazu wciskam w miarę powoli nie ma tego problemu (zauważyłem iż gdy silnik minie 3tys. Obrotów i wtedy wcisnę pedał do spodu obrotomierz już swobodnie leci) . I tak stałem się częstym gościem w serwisie gdzie zakładany był gaz „mechanik” jeśli mogę go tak nazwać za każdym razem podpinał komputerek coś tam pokręcił i zapewniał że będzie ok, aż w końcu zwątpiłem i tak jeżdżę do dziś. Jako że mój Tato był kiedyś mechanikiem postanowił zaślepić tą klapkę we filtrze powietrza tak że silnik ciągle łapie ciepłe powietrze, fakt faktem auto odrobinę się odmuliło lecz jednak nadal nie ma czym jechać. Zostały wymienione świece, przewody, filtry i nadal nic, proszę doradźcie coś bo naprawdę nie mam już siły do tego auta.

    Z tego co wyczytałem w papierach to:
    -reduktor - LOVATO
    -zawór gazowy - LOVATO
    -elek. jednostkka ster. (ECU) - STAG 100
  • #2
    robertwojciak
    Level 13  
    Kolego jeśli dobrze kojarze to stag100 ma na przewodzie gazowym od parownika do kolektora ssącego urządzonko do sterowania ilością gazu. Trzeba sprawdzić czy to wogóle działa. (jeśli ktoś tego nie wyrzucił i nie wstawił pokrętła zwykłego a spotkałem sie z takim mykiem). 2. Szczelny dolot to podstawa. no i 3 stag100 pracuje bodajże na sondzie lambda jeśli jest zwalona będzie źle. VW passat kombi z 96 z silnikiem 1.8 na podobnej inst. palił ok 8-10l.
  • #3
    spranymarek
    Level 9  
    robertwojciak - sonda lambda jest ok, byłem u mechanika podpiął komputer i nic mu nie pokazało że coś z nią nie tak. Ale tak nawiasem to szczerze jakoś to spalanie za bardzo mi nie przeszkadza gdyż się już do tego przyzwyczaiłem. Najbardziej mi zależy na tym aby to auto na lpg jakoś się odpychało a nie tak jak teraz obrotomierz zatrzymuje się na 2-3 tys. i dopiero po odpuszczeniu gazu leci dalej, jest to naprawdę niebezpieczne.
  • #4
    robertwojciak
    Level 13  
    Twój brak mocy również będzie sie wiązał z tym co napisałem wyżej no chyba że i na benzynie jest źle. Sprawdź te rzeczy. a co do sondy to jak była sprawdzana tj. czy podłączałeś sie do kompa benzynowego i ją sprawdzałeś czy do kompa gazowego? Weź pod uwagę że może być sonda dobra ale nie podłączona do sterownika gazu.
  • #5
    maro504
    Level 11  
    W pierszej kolejnosci zabral bym sie za mieszalnik(nieodpowiednia srednica skutkuje wlasnie wielkim spalaniem oraz problem jest w momencie gwaltownego przyspieszania) mimo iz podczas regulacji na postoju (silnik nieobciazony) regulacja przebiega pomyslnie-dzialaja prawidlowo odczyty z sondy i prawidlowo pracuje silnik krokowy dawkujacy gaz.Dodatkowo wlasnie pojawiaja sie podobne problemy na PB gdy owy mieszalnik ma za mala srednice.
  • #6
    spranymarek
    Level 9  
    Maro504 - Na PB nie ma żadnych problemów, auto leci jak burza i nie odczuwam aby coś go blokowało. Problem pojawia się tylko po przełączeniu na LPG.
  • #7
    maro504
    Level 11  
    To moze byc za duzy mieszalnik,wtedy na PB jest ok a na LPG beda problemy.