Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A6 2,5 TDI nie działa obrotomierz i miga kontrolka oleju po chip tuningu.

mkubol 23 Feb 2012 20:26 10050 12
  • #1
    mkubol
    Level 24  
    Witam jak w temacie po chip tuningu (podmianie eepromów) nie działa obrotomierz po 5 sekundach zaczyna migać kontrolka oleju z sygnałem dźwiękowym na początku.Ciśnienie oleju sprawdzone ok, czujnik ciśnienia zwierałem do masy dla kontroli, nic się nie zmienia, wstawiłem orginalne epromy i objawy te same. WAG nie wykazuje żadnych błędów testy licznika ok. Czy to możliwe żeby sterownik silnika coś mieszał? Przed tym nieszczęsnym tuningiem wszystko było ok.
  • #2
    trans-serwis
    Level 39  
    mkubol wrote:
    Przed tym nieszczęsnym tuningiem wszystko było ok.
    To pozostaje reklamować usługę.
  • #3
    mkubol
    Level 24  
    Tylko ze to ja wlutowywałem te układy, i właśnie mam reklamacje.
  • Helpful post
    #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    mkubol
    Level 24  
    Ten kabelek do arternatora jest podłączony, ładowanie jest (14,5V na wolnych orotach właczonych światłach i dmuchawie). Pomysłów mi brak? Czy to może byc wina sterownika?
  • #6
    autoas
    Level 42  
    A czy w parametrach licznika w czasie pracy silnika jest dobre ładowanie (chociaż na 100% to nie pamiętam czy jest taki blok)
  • #7
    mkubol
    Level 24  
    Tego nie sprawdzałem, sprawdzę jutro. Jakieś inne sugestie?

    Dodano po 1 [godziny] 41 [minuty]:




    Wstawiam zdjęcie sterownika może jakieś wprawne oko zauważy czy czegoś nie brakuje.
    Audi A6 2,5 TDI nie działa obrotomierz i miga kontrolka oleju po chip tuningu.
  • #8
    mkubol
    Level 24  
    Poprawiłem wszystkie luty w sterowniku, objawy nadal te same. Wag połączony z silnikiem pokazuje poprawnie obroty w blokach danych, na tomiast podłączony do licznika już nie, test wyjść na liczniku pokazuje że wskaźniki działają.
    Co dalej? Może ktoś sie orientuje który pin w sterowniku odpowiada za sygnał do obrotomierza o ile taki jest.
  • Helpful post
    #9
    trans-serwis
    Level 39  
    17D
  • #10
    ociz
    Moderator of Cars
    A może byś tak chociaż napisał co to za samochód i silnik? Po sterowniku wnioskuję że coś z roczników od 2001.
  • #11
    mkubol
    Level 24  
    A który to Bo na sterowniku nie ma oznaczenia 17 D.
    Audi A6 2,5 TDI nie działa obrotomierz i miga kontrolka oleju po chip tuningu.

    Dodano po 5 [minuty]:

    W temacie jakie auto jest napisane. rocznik 1997 V6 2,5 TDI 150KM oznaczenie kodowe silnika AFB sterownik 4B0 907 401 H.
  • Helpful post
    #12
    ociz
    Moderator of Cars
    mkubol wrote:
    W temacie jakie auto jest napisane.

    A6 to nie Łada, było parę różnych wersji a silników 2,5 TDI jeszcze więcej.

    4 to D.
  • #13
    mkubol
    Level 24  
    Po małym badaniu okazuje się że ten pin jest bezpośrednio połączona z tranzystorkiem jak na obrazku (czerwona linia) obawiam sie że musiałem strącić przypadkiem jakiś element podczas grzania. Może ktoś ma taki sterownik i może zrobić zdjęcie jego wnętrza.
    Audi A6 2,5 TDI nie działa obrotomierz i miga kontrolka oleju po chip tuningu.

    Dodano po 3 [godziny] 27 [minuty]:

    Problem rozwiązany owa ścieżka miała przerwę na przelotce, podejrzewam że wypłynęła cyna podczas grzania. Po przelutowaniu wszystko wróciło do normy.