Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Master zawór EGR czy warto wymieniać ?

24 Lut 2012 09:47 20102 14
  • Poziom 14  
    Witam , posiadam Mastera z 2007r mam problem z EGR. W sterowniku nie ma błędów auto jeździ normalnie tylko rano trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem . Mechanik stwierdził że EGR do wymiany bo jest cały czas otwarty . Czy jak go nie wymienię będzie miało to wpływ na pracę silnika ? Może coś się uszkodzić? Może EGR jest winien za utrudniony rozruch silnika ?
  • Poziom 31  
    Gdyby egr był cały czas otwarty to normalnie by nie jeździł bo turbo pompowałoby do wydechu.Utrudniony rozruch nie jest spowodowany przez zacięty egr.Sprawdzić świece i ciś.paliwa.
  • Poziom 24  
    Sugeruje w celu sprawdzenia jak bedzie palił ci rano po postoju ,zaślep EGR :idea: :idea:
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zaślep sobie ale wiesz co, tam taki numer nie przejdzie.

    A zaglądał tam ktoś do tego EGR? Jakieś czyszczenie może było? Bo prawie zawsze pomaga.

    Jeśli będzie cały czas otwarty błąd na pewno zgłosi, nawet kontrolkę zapali.

    Przelewy sprawdź lepiej.
  • Poziom 14  
    Przelewy ok , świece tak samo może końcówki padają . Mechanik ma mi go wyczyścić bez wyciągania ale twierdzi że EGR jest cały czas otwarty ( uszkodzony siłownik ) . Zbytnio nie chcę inwestować bo nowy EGR około tyś. zł. W czasie jazdy nie ma żadnych problemów . Może jak jest cały czas otwarty to nie wywala błędu . Przy zamkniętym może było by inaczej.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    grippen123 napisał:
    wyczyścić bez wyciągania


    Chyba że wyciągnie przed siebie ręce tak jak Zbyszek Nowak i rzeknie: EGIEERZE WYCZYŚĆ SIĘ!

    Uszkodzony siłownik - ok, czyli czujnik położenia w zaworze widzi zawór jako cały czas otwarty, wtrysk mówi mu "zamknij się", EGR tego nie robi bo uszkodzony jest, wtrysk myśli sobie "aha, EGR nie robi tego co ja chcę, no to zgłoszę błąd", kumasz?

    grippen123 napisał:
    Przelewy ok


    Jakieś wartości możesz nam przedstawić?

    Jakie ciśnienie na rampie podczas kręcenia gdy nie chce odpalić?
  • Poziom 14  
    CDIF2
    Renault Master zawór EGR czy warto wymieniać ? Renault Master zawór EGR czy warto wymieniać ? Renault Master zawór EGR czy warto wymieniać ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Brak błędów , tylko temp chłodziwa trochę dziwna .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Co to ma być?

    Tam każdy parametr jest dziwny....

    Ciśnienie atmosferyczne 0? I wiele innych...
  • Poziom 14  
    Parametry z CDIF2 .

    Dodano po 1 [minuty]:

    W poniedziałek zrobię jeszcze raz diagnozę .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ale chyba nie tym sprzętem, ja się nie znam na CDIF2, ale dla mnie to te parametry to głupoty są.
  • Poziom 14  
    EGR wyczyszczony (wymontowany i umyty) diagnostyki jeszcze nie zrobiłem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    grippen123 napisał:
    EGR wyczyszczony


    Telepatycznie?
  • Poziom 29  
    grippen123 napisał:
    auto jeździ normalnie tylko rano trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem


    Więc się zastanów.

    PRZEMO9826 napisał:
    Zaślep sobie ale wiesz co, tam taki numer nie przejdzie.


    Dokładnie, więc ja obstawiam na brak ciśnienia na rampie, ale poczekajmy na odczyty diagnostyki.
  • Poziom 14  
    Witam, EGR wymieniony na nowy. Po tygodniowym teście na razie odpala prawidłowo(może dlatego że jest na temp. na plusie ). Diagnostyka wykazała te same parametry . CDIF2 nie radzi sobie z Renault . Gdyby problemy powróciły kazano mi oddać wtryski do regeneracji . Jak podepnę inny komputer wtedy podam odczyty. Na razie nie mam takiej możliwości .
  • Poziom 1  
    Witam!

    Też jestem posiadaczem Renault Master z 2004 roku z silnikiem 2,5 dci 84 kW. Ostatnio wymieniłem 4 wtryskiwacze ponieważ był u mechanika i stwierdził On że tamte leją i trzeba wymienić. Zostały założone 3 po regeneracji i jeden używany sprawny. Nie wiem czy nie mam problemu z zaworem EGR? Rano ma problem z odpaleniem, ale nie wiem czy nie świece bo były wymieniane rok temu ale jak to świece w dieslu, a po drugie moment obrotowy jest taki jak by go coś blokowało. Słychać, że turbo chodzi pracuje ale jak by nie do końca tak jak trzeba. Po sprawdzeniu pod kompem nie wyskakuje żaden błąd na temat turbiny. Kręci tylko do 3 tysięcy obrotów i później ma problem żeby jakoś dalej się rozpędzać. Jak miał walnięte wtryskiwacze to jechał max 100 km/h teraz jedzie ale nie ma jak by przyśpieszenia. Czy jest to przyczyna EGR? Czy ktoś może miał podobny przypadek?