Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centrala CXS-0424 Polityka firmy Slican - nie polecam!

24 Lut 2012 14:49 4276 27
  • Poziom 9  
    Witam

    Mam w firmie centralkę CXS-0424. Oprogramowanie do obsługi zgłaszało błąd: Stara wersja firmware'u . Zwróciłam się do Slicana z prośbą o przesłanie nowej wersji. zadałam również pytanie czy maja informację o jakichś nieprawidłowościach po zaktualizowaniu firmware'u.
    Nową wersję dostałam bez problemu otrzymałam tez informację że wszystko powinno działać poprawnie.

    Cóż do momentu wgrania tegoż firmware. Okazało się że po pierwsze wszystkie ustawienia centralki uległy zresetowaniu, a po drugie program, który zgłaszał błąd starego firmawe'u przestał współpracować z centralką bo.... jest za stary do obsługi tegoż firmware'u.
    Slican w tym momencie się za przeproszeniem "wypiął" odsyłając nas do serwisu. Serwis zażyczył sobie 500 zł.

    Uważam że jest to bardzo nieuczciwe postępowanie ze strony firmy Slican. Świadomie wpędzili nas w koszty, licząc na to że serwis zakupi u nich nową wersję programu do obsługi central.

    Nikomu nie polecam centralek tej firmy, zwłaszcza że od samego początku nie działała u nas poprawnie.

    Dodam że obecna wersja firmware'u to cxs_4.11.4700pl.cxs

    Dodano po 4 [godziny] 15 [minuty]:

    Był u nas serwisant od centralki . Okazało się że w tech chwili centralka co kilka sekund się restartuje co jest winą zbyt nowego firmware'u. Ciekawostka...
    Moderowany przez Tracer2:

    3.1.15. (11) ............... Tytuł wpisu powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.

  • Poziom 23  
    Mam pod opieką kilkadziesiąt central Slican i o czymś takim nie słyszałem. Mam propozycję: zmień serwis.
  • Poziom 9  
    No niestety serwisant dzwonił przy mnie do Silcana i na 80% przyczyną jest firmware. Zastanawiam się tylko jak można wgrać starszy skoro co kilka sekund jest restart. Czy można jej zrobić twardy restart i przywrócić do ustawień fabrycznych (łącznie z firmware'm )?

    Serwis właśnie zmieniliśmy bo poprzedni nie poradził sobie z problemem zajętości linii przy wychodzeniu na miasto z 2 telefonu (podpięte 3 linie)
  • Moderator - Telefony Stacjonarne
    Jak się zatrudnia serwis partyzancki, to i skutki mogą być opłakane i ceny horendalne....
    Na rynku jest sporo "rzeżbiarzy", co luba sobie klienta i w koszty stuknąć, a wine zwalic na producenta.
    Zmien serwis.
    Nie wygrywa się starszych firmware. Serwis powinien o tym wiedzieć.
  • Poziom 23  
    Czegoś tu nie rozumie. Wymieniałem program setki razy. Nigdy nie spotkałem się z wykasowaniem konfiguracji. Moim zdaniem masz "coś" ze sterownikiem (płytą bazowa). Wyjmij wszystkie karty (zostaw tylko kartę IO) i zobacz czy się resetuje - może jakaś karta jest uszkodzona (ale na pewno nie od wgrania programu). Jakie masz założone zworki (piny) na płycie bazowej? Stary program możesz wgrać. Jaką miałeś starą wersję?
  • Poziom 37  
    Ale dlaczego te wszyskie informacje i po co?
    "Centrala CXS-0424 Polityka firmy Slican - nie polecam!"
    I wszystko w temacie.
  • Moderator - Telefony Stacjonarne
    A cóz to za ekspert jest z 3 postami na krzyż , żeby takie sądy wygłaszać ?
    Złamany jest punk 11 Regulaminu forum.
  • Poziom 23  
    Co tu zawinił Slican? Czego spodziewa się Setita? Serwisant "rzeźbiarz" namieszał w centrali (i to ostro) i co dalej? O co tu chodzi? Slican ma przysłać serwis firmowy?
  • Poziom 9  
    Żaden serwis z którym współpracowaliśmy nie był partyzancki. Oba maja autoryzację Slicana.

    Czemu nie polecam tej firmy? Po po pojawieniu się problemu umyli ręce. Stąd moja opinia i jest oczywiście subiektywna. Uważam że mam prawo do jej wyrażania i nie narusza to regulaminu w żaden sposób.
  • Poziom 17  
    Koleżanko Setita na tym forum nie wolno się negatywnie wypowiadać na temat w/w firmy .
    Skandal Panowie !
    Moderowany przez Tracer2:

    3.1.11. (10.2, 10.7, 12) Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • Poziom 9  
    Wgranie starszego firmware'u to nie pomysł serwisu tylko moje luźne dywagacje, co zrobić w takiej sytuacji. Serwisant zasugerował że wersja płyty bazowej może być zbyt stara żeby obsłużyć nowy firmware. Stąd pomysł wgrania starszego.

    mich-tel nie wykluczam uszkodzenia co tłumaczyłoby wieszanie połączeń na poprzedniej wersji firmware'u. Jednakże poprzedni serwis jakieś 2 mies temu zabrał centralkę do diagnostyki i po tygodniu nam zwrócił twierdząc że wszystko jest ok. Być może wgranie nowego firmware'u spowodowało 'wzmocnienie' wcześniejszego uszkodzenia. Trudno mi to ocenić bo nie jestem specem od centralek.
    Diagnostykę i ew. naprawę pozostawię autoryzowanemu serwisowi.

    Tracer2 jeśli już tak ściśle trzymasz się regulaminu to uprzejmie proszę żebyś go nie łamał:

    "A cóz to za ekspert jest z 3 postami na krzyż , żeby takie sądy wygłaszać ?"

    10.8 prześladowanie, obrażanie , ośmieszanie, używanie niecenzuralnych słów pod adresem innych użytkowników, stosowania różnych form zaczepki, ZŁOŚLIWOŚCI I KPIN, ogólnie przyjętych za naruszenie netykiety i kultury obcowania na forum (wymiana osobistych uwag tylko na PW),

    oraz

    12. Udzielanie porad uznanych za szkodliwe bądź BEZWARTOŚCIOWE podlega regulaminowym restrykcjom.
  • Poziom 23  
    Powtórzę jeszcze raz - robiłem setki takich zmian. Serwisant "rzeźbiarz" namieszał w centrali (i to ostro) i co dalej - gdzie tu wina Slicana? Jeżeli kupię samochód Mercedes, pojadę do serwisu i tam "jakiś" praktykant mi go zdemoluje - czy to będzie oznaczało że samochody Mercedes są do bani? Do nowej wersji płyty możesz wgrać programy z serii 5.XX.XXXX a do starszej z serii4.XX.XXXX (np. 4.11.4700) czyli tu się mylicie - macie starszą płytę i program wgrany jest odpowiedni.
  • Poziom 9  
    mich-tel napisał:
    Czegoś tu nie rozumie. Wymieniałem program setki razy. Nigdy nie spotkałem się z wykasowaniem konfiguracji. Moim zdaniem masz "coś" ze sterownikiem (płytą bazowa). Wyjmij wszystkie karty (zostaw tylko kartę IO) i zobacz czy się resetuje - może jakaś karta jest uszkodzona (ale na pewno nie od wgrania programu). Jakie masz założone zworki (piny) na płycie bazowej? Stary program możesz wgrać. Jaką miałeś starą wersję?


    Stara wersja to 4.07 . Firmware wgrywałam osobiście licząc na to, że może rozwiąże to problem zajętości linii. (Było to po powrocie centralki z serwisu który twierdził że wszystko z nią jest ok). Logi w ConfigMan'ie wyrzucały błąd:
    - awaria translacji 1-3-1 uszkodzenie II warstwy ISDN (średnio 10 razy dziennie)
    - no i pojawiała się informacja o nieaktualnej wersji firmware
    Po konsultacji z dostawcą łącz który posprawdzał wszystko po swojej stronie i nie wykrył ani słabej jakości sygnału ani żadnych innych nieprawidłowości, zdecydowałam się na upgrade firmware'u. Podczas wgrywania wszystko poszło gładko i bez jakichkolwiek zakłóceń, niestety zaraz po tym centralka zaliczyła restart, my straciliśmy możliwość telefonowania, a ConfigMan wyrzucił komunikat że jest niekompatybilny z nowa wersją firmware'u.
    Problemem jest to że nie mam nowszej wersji ConfigMana, a Slican najpierw podesłał nową wersję firmware'u a później odmówił udostępnienia programu do jego obsługi, który w tej sytuacji jest niezbędny, stąd moja opinia o nieuczciwym postępowaniu ww. firmy.
    Sama niewiele mogę w tej sytuacji zrobić poza oczekiwaniem na opinię od kolejnego serwisu.
    Chętnie podzielę się dalszym przebiegiem diagnostyki i 'leczenia' centralki. Może komuś się ta wiedza przyda :)
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Teraz trochę rozumie o co chodzi. Jeżeli wchodzi nowa wersja programu centrali to często musi wejść nowa wersja ConfigMana. "Stary" configMan nie obsłuży nowego firmware. Ale program ten nie jest przeznaczony dla klienta tylko dla serwisanta. Serwisant może Tobie pobrać ze strony Slicana aktualny ConfigMan (trwa to kilka sekund) - każdy serwisant ma do tego login. Ale pewnie nie chce tego zrobić bo straciłby klienta. Slican tobie nie udostępni, chyba że centrala jest po gwarancji lub zrezygnujesz z niej. Boją się że klient namiesza i będzie oskarżał Slican. Gdybyś miała dobrego serwisanta to szybko by rozwiązał sprawę przerw na ISDN (ConfigMan ma "miernik ISDN") -ale on pewnie o tym nawet nie wie.
  • Poziom 9  
    Cóż zrobić, to właśnie skłoniło mnie do próby samodzielnego rozwiązania problemu. Niestety dla mnie jedynym rozwiązaniem byłaby w tej sytuacji próba downgrade'u firmware do wersji 4.10 a jeśli to nie pomoże do wersji 4.07 żeby przywrócić konfigurację z kopii zapasowej i uruchomić połączenia telefoniczne (jakkolwiek problematyczne by nie były).
    Jednakże bez cm 4.11 nic z tego nie będzie. Przypuszczam, że gdyby nawet udało mi się zdiagnozować uszkodzenie karty to Slican nie byłby chętny do udzielenia pomocy w rozwiązaniu problemu komuś kto nie jest serwisantem. Centralka jest po gwarancji obawiam się, że i tak koszty naprawy mogą być mocno obciążające dla naszej skromnej firmy.
    Dla wszystkich borykających się z centralkami Slican podrzucam ZABRONONY LINK do cm w wersji 4.10 znaleziony w sieci, mi niestety się on nie przyda za niska wersja :(
    Moderowany przez Tracer2:

    3.1.1. (1) Zabronione jest jakiekolwiek udostępnianie za pomocą Forum materiałów uzyskanych nielegalnie, bądź w sposób sprzeczny z obowiązującym prawem.

  • Moderator - Telefony Stacjonarne
    Skoro serwisy były autoryzowane, to z ww wypowiedzi wynika , że firma nie ma pieniędzy na serwis i chciała by uaktualnić firmware za darmo, i zaprogramować ect.
    Niestety , życie to nie je bajka, a nikt z serwisu nie będzie charytatywnie pracował, upgradował i programował.
    Dlatego takim użytkownikom pozostaje kombinowanie na własną rękę , które coraz bardziej przypomina poruszanie sie po polu minowym, a użytkownik robi to na własne życzenie i odpowiedzialność.
    A potem lament i płacz....
  • Poziom 9  
    Tracer2 napisał:
    Skoro serwisy były autoryzowane, to z ww wypowiedzi wynika , że firma nie ma pieniędzy na serwis i chciała by uaktualnić firmware za darmo, i zaprogramować ect.
    Niestety , życie to nie je bajka, a nikt z serwisu nie będzie charytatywnie pracował, upgradował i programował.
    Dlatego takim użytkownikom pozostaje kombinowanie na własną rękę , które coraz bardziej przypomina poruszanie sie po polu minowym, a użytkownik robi to na własne życzenie i odpowiedzialność.
    A potem lament i płacz....

    1. Do stycznia br. centralka była na gwarancji, a autoryzowany serwis wzywaliśmy średnio raz na miesiąc, bo ciągle były problemy z telefonami. Wydaliśmy na sprzęt i serwis mnóstwo pieniędzy, które jeśli centralka okaże się uszkodzona zostaną zwyczajnie wyrzucone w błoto
    2. Firmware jest udostępniany przez producenta za darmo po gwarancji centralki.
    3. Jeśli serwis okazuje się być do bani a w okolicy nie ma innego to nie ma wyjścia jak tylko szukać konstruktywnego rozwiązania, korzystając z porad osób doświadczonych w tym temacie i po to zdaje się zostało stworzone to forum.
    ...nie zauważyłam żeby tu ktoś płakał czy lamentował...

    Proszę moderatora o informację czemu linki wstawiane na to forum blokuje wybiórczo, znalazłam tu wiele innych programów do konfiguracji central Slicana i nie tylko (oczywiście na pm żeby nie naruszać punktu 3.1.11. (10.2, 10.7, 12) który wolno naruszać tylko moderatorowi ;) )
  • Moderator - Telefony Stacjonarne
    Dlaczego więc po poradę nie udano się tu wcześniej tylko teraz??
    Nikt, kto zna Slicana nie uwierzy, że centrala wymagała ciągłej ingerencji , bo sprzet pracuje
    stabilnie.
    Firmware po gwarancji można wgrać, ale nie jest ono darmowe i niesie ograniczenia.
    Centrale można serwisować i diagnozować zdalnie via internet .
    Jedyny wymóg to prawidłowa i rzetelna konfiguracja.
    Proszę nie rozpowszechniać oprogramowania które jest płatne , bądz wymagana jest do tego zgoda Producenta, bądz może to nieśc skutki uszkodzenia urządzenia.
    To że sami sobie coś zepsuliśmy, nie znaczy, że musimy umożliwiać to innym.
    Bardzo proszę mnie nie pouczać.
    Może to skutkować "nagrodą"....
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    cześć

    No niestety nasza centralka nie ma zamontowanej ani karty Lan'owskiej ani Voip'owej.
    Dzięki za dobre chęci :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Setita napisał:
    Serwis właśnie zmieniliśmy bo poprzedni nie poradził sobie z problemem zajętości linii przy wychodzeniu na miasto z 2 telefonu (podpięte 3 linie)


    jeżeli z czymś takim Serwis sobie nie poradził to taki serwis powinien kozy wyprowadzać na pastwisko.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tracer2 napisał:
    Nie wygrywa się starszych firmware. Serwis powinien o tym wiedzieć.


    Dlaczego ???
    Ja "wgrywam" starsze oprogramowanie jak jest taka potrzeba.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Setita napisał:
    1. Do stycznia br. centralka była na gwarancji, a autoryzowany serwis wzywaliśmy średnio raz na miesiąc, bo ciągle były problemy z telefonami.


    Na centrale CXS Producent daje 24 miesięcy gwarancji, Jeżeli serwis był średnio co miesiąc to po pół roku od zainstalowania był więcej niż 3 razy. Jeżeli był 3 razy i problem nie zniknął to powinien wymienić urządzenie na nowe (wolne od wad).

    Dodano po 8 [minuty]:

    Setita napisał:
    Nikomu nie polecam centralek tej firmy, zwłaszcza że od samego początku nie działała u nas poprawnie.


    To należało od samego początku "ciągnąć" instalatora za jaja. Jeżeli instalator jest nie kompetentny i się "wypina" to zawsze jest ktoś inny, kto w tej materii pomoże. Jak można przez dwa lata "używać" centralę, która źle pracuje?
  • Poziom 23  
    W pełni popieram art_o. Ale myślę że centrala jest sprawna tylko serwis do "bani".
  • Poziom 9  
    art_o napisał:
    Na centrale CXS Producent daje 24 miesięcy gwarancji, Jeżeli serwis był średnio co miesiąc to po pół roku od zainstalowania był więcej niż 3 razy. Jeżeli był 3 razy i problem nie zniknął to powinien wymienić urządzenie na nowe (wolne od wad).

    Dodano po 8 [minuty]:

    Setita napisał:
    Nikomu nie polecam centralek tej firmy, zwłaszcza że od samego początku nie działała u nas poprawnie.


    To należało od samego początku "ciągnąć" instalatora za jaja. Jeżeli instalator jest nie kompetentny i się "wypina" to zawsze jest ktoś inny, kto w tej materii pomoże. Jak można przez dwa lata "używać" centralę, która źle pracuje?


    Niestety jako użytkownicy centralki nie byliśmy w stanie ocenić czy winę ponosi centralka, serwis czy dostawca łącz wzywaliśmy wszystkich po kolei a oni zwalali winę jeden na drugiego. Centralka była jakoś w grudniu wzięta do serwisu. Wróciła zdaniem serwisanta w 100% sprawna. A winą znów został obciążony dostawca łącz. W styczniu pojawił się serwis firmy Multimedia posprawdzali wszystko i stwierdzili że po ich stronie jest wszystko ok (i właściwie tak w kółko, my zgłaszamy awarię serwis pojawia się po 2-3 tyg. coś robi i zwala winę na drugą stronę). Ze swojej strony muszę dodać że ja pracuję w tej firmie krócej niż sięga historia centralki, a prawie przez 2 lata całą sprawę prowadził szef. Dopiero jak zdecydowałam się sama zerknąć co jest grane stwierdziłam wyżej opisane błędy i zdecydowałam się na ingerencję która opisana jest w niniejszym poście.

    W sobotę 25 lutego miał się pojawić 2 serwis. W poniedziałek przekonam się co zrobili.

    Odnośnie modemu to nie bardzo wiem jak ustawić żeby za jego pomocą udostępnić centralkę (Jak dzwoniłam do Slicana z prośbą żeby ją zaserwisowali zdalnie to powiedzieli że jak nie ma karty lan albo voip o się nie da )
    Ale mogłabym udostępnić ja przy wykorzystaniu VPN (hamachi) i pulpitu zdalnego - oczywiście jeśli się okaże że 2 serwis nie dał sobie rady.
    Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim którzy chcą pomóc.
  • Moderator - Telefony Stacjonarne
    Z mojego doświadczenia operatorzy multimedialni niebardzo nadają się ze swoja telefonia do biura.
    Można nakazać serwisowi który jest uruchomienie modemu tu;
    Centrala CXS-0424 Polityka firmy Slican - nie polecam!
    Warto by też podejżeć co się działo wcześniej w Monitorze centrali
    Centrala CXS-0424 Polityka firmy Slican - nie polecam!
  • Poziom 9  
    Uff no i po awarii

    Nowy serwis sprawiła się wyśmienicie. Centralka okazała się sprawna, za to konfiguracja do bani. Obecnie śmiga na nowym firmware i ma się dobrze. Czasem zdarza się że podczas wybierania 2 numerów równocześnie ten który wychodzi ciut później zgłasza zajętość linii, serwis będzie to analizował i monitorował, jak zbierze dostateczną liczbę danych pomoże nam napisać pismo do dostawcy łącz :)
    Zapłaciliśmy 450 zł netto ale przynajmniej wiemy za co!
    W najbliższych dniach będziemy testować połączenia wychodzące. Dam znać jakie będą wyniki monitorowania. :)
  • Poziom 23  
    Od razu w pierwszej odpowiedzi napisałem żebyś zmieniła serwis. Z tego co wiem central Slicana chodzi w terenie wieledziesiąt tysiecy i takie cuda się nie zdarzają. "Od powietrza, ognia, wojny i do tego od takiego serwisu chroń nas Panie".