Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra + router TP WR340G - brak sygnału na routerze

GraFox 24 Lut 2012 10:42 2637 9
  • #1 24 Lut 2012 10:42
    GraFox
    Poziom 7  

    Witam.
    Chciałem przyłączyć do istniejącego takiego tematu, ale został on zablokowany.

    Mam internet z Vectry, tylko kabel ze ściany, bez modemu. Kupiłem router WR340G i za nic nie chce działać. Objaw jest taki, jakby router nie dostawał sygnału. Kabel ze ściany wpinam w WAN routera, potem kablem do PC. PC komunikuje się z routerem, PC i komórka łączą się przez wifi z siecią bezprzewodową, ale brak internetu. Dioda WAN na routerze milczy. Świecą się te które powinny oprócz WAN. Podałem w Vectrze MAC routera. Wczoraj przeszedłem krok po kroku z konsult. z Vectry - wszystko mam poustawiane jak trzeba. Klonowałem też MACa. Zmieniałem IP routera na 192.186.2.1 . Zamieniłem kabel – ściana > router, nic. Wyjmuję kabel z routera i wpinam do PC – internet jest, wpinam do routera – nie ma, wpinam do PC – jest. Dzisiaj podłączyłem ten router w pracy pod modem TPsy - WAN milczy. W Statusie jest komunikat - WAN is disconected! Co jeszcze mogę napisać - mam Win7, router z allegro na gwarancji.
    Zwalone wejście w routerze? blaszki w wejściu nie są pozaginane. Nie mam pomysłów. Dodam że jestem w tej materii laikiem......

    Czy ktoś ma jakiś pomysł?

    0 9
  • #2 24 Lut 2012 11:24
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Możesz spróbować zresetować Tp-Linka do ustawień fabrycznych przyciskiem z tyłu, a potem podłączyć router do modemu z Vectry, następnie trzeba wyłączyć zasilanie obydwu urządzeń na minutę. Pierwszy włączasz modem, czekasz 2-3 minuty, a następnie router.

    Napisałem jak ma to być zrobione prawidłowo. Tak się zastanawiam jakim sposobem masz tylko kabel zamiast modemu, który dają obowiązkowo każdemu klientowi. Bez restartu modemu mogą być problemy z uzyskaniem adresu na Tp-Linku.

    Spróbuj na chwilkę wpiąć kabel od dostawcy do portu LAN routera, żeby zobaczyć, czy się łączy.

    0
  • #3 24 Lut 2012 13:59
    GraFox
    Poziom 7  

    Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem po zakupie używki to reset, a potem jeszcze dwukrotnie.
    Nie mam, jak pisałem, modemu i nigdy nie miałem. Najpierw był internet z Aster, potem Netii, teraz Vectry - wszystko na tym samym kablu z gniazda na ścianie. Wpinam kabel do PC i mam internet.
    Podczas próby pod modemem na neostradzie - podłączyłem jak pisałeś i nic.
    Wpinałem też kabel WAN pod wyjścia na routerze i nic się nie działo.

    0
  • #4 24 Lut 2012 21:45
    GraFox
    Poziom 7  

    Panowie. Spokojnie. Czytałem Wasze wypowiedzi w innych tematach. Wiecie więcej ode mnie.
    VooVoo - człowiek z Vectry też się dziwił, że nie mam aktywnego przycisku "renew" lub innego. Ja tam nic nie mogę zrobić. Wszędzie mam same zera. Poradził mi podłączenie pod jakiś modem. Podłączyłem i.... dupa.
    MACa klonowałem w obie strony. Adres MAC WAN podałem poprawnie za drugim razem, bo wcześniej z naklejki pod routerem podałem nr i inny konsultant z vectry powiedział że to MAC LAN a nie WAN. Faktycznie, teraz zgłoszony mam MAC WAN.
    Osobiście - choć się nie znam - podejrzewam zwalone wejście WAN w routerze. Mimo, że sprzedająca na allegro zarzeka się, że u niej działał....

    0
  • #5 24 Lut 2012 22:12
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Sprawdź w Tp-Linku w zakładce Status, czy adres MAC dla WAN jest tym, który zgłosiłeś.

    Próbowałeś po wpięciu kabla zrestartować router wypinając na chwilę zasilanie?

    Czy przy bezpośrednio podpiętym kablu do komputera jest internet?

    Czy Tp-Link ma wgrane najnowsze firmware ze strony producenta?

    0
  • #6 24 Lut 2012 22:41
    piterus99
    Poziom 43  

    Skoro podłącza kabel ze ściany do gniazda WAN routera, to nie może być to koncentryk.

    @autor - skoro podłączyłeś kabel do WAN, a dioda się nie zaświeciła, wgraj jeszcze raz oprogramowanie, a jak to nie pomoże - odeślij na gwarancje.

    Możesz wziąć patchcord i połączyć WAN z portem 1-4 i zobaczyć, czy któraś z lampek się zaświeci.

    0
  • #7 25 Lut 2012 13:37
    jurek.adam
    Poziom 43  

    @GraFox
    Sprawdź, czy pod jednym z adresów odpowiada jakieś urządzenie:
    http://192.168.100.1
    http://192.168.0.1
    http://192.168.1.1
    http://192.168.0.254

    W sumie to może coś wnieść do tematu, bo jeśli po drugiej stronie będzie starszy modem, na który da się zalogować, to można będzie podejrzeć logi.

    Oprócz tego co wyżej, spróbuj przypisać ten MAC routera, który zgłosiłeś do Vectry karcie sieciowej w komputerze => instrukcja, wepnij kabel i zobacz, czy w takim układzie internet działa.

    Jak zadziała, to wepnij z powrotem kabel do portu WAN w routerze i go zrestartuj wyłączając zasilanie. Jeżeli po włączeniu nie pobierze ustawień, to może rzeczywiście problem jest po stronie routera i trzeba go będzie zwrócić. Może test trochę na wyrost, bo lampka WAN powinna świecić od razu po wpięciu kabla (może tylko dioda spalona?), bez względu na to, czy router dalej pobierze adres, ale będziesz miał pewność, czy zarejestrowali prawidłowo MAC, który im przekazałeś.

    0
  • #8 25 Lut 2012 14:21
    GraFox
    Poziom 7  

    Pod podanymi adresami nic się nie odezwało - tylko komunikat o przekroczonym czasie połączenia. Wieczorem spróbuję przerobić Wasze wskazówki.
    Tak - do tej pory tak miałem - kabel wpięty bezpośrednio do PC i internet działał. Jest tak że - wpinam kabel do routera > nie działa, wpinam go do PC > działa.

    0
  • #9 25 Lut 2012 14:35
    piterus99
    Poziom 43  

    Zbędną kłótnię wydzieliłem do odpowiedniego działu.

    0
  • #10 25 Lut 2012 21:33
    GraFox
    Poziom 7  

    Panowie.
    Jest tak. Wszystkie Wasze wskazówki zrobiłem. Nic nie zadziałało. Co ciekawe - po zainstalowaniu świeżego softu zmienił mi się MAC routera. Podałem go oczywiście Vectrze, ale bez sukcesów.
    Moje zdanie - uszkodzony port WAN routera. Teraz tak, skontaktuję się z importerem który świadczy gwarancje DOOR-TO-DOOR, lub ze sprzedającym żeby zwrócić router (poniosę koszty).

    Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji.
    Pozdrawiam serdecznie.

    0