Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

odcięcie zapłonu czy pompki ?(???????)

28 Gru 2004 20:02 3207 19
  • Poziom 10  
    Witam mam pytanko. Posiadam suzuki swift 5d 91r i takie ustrojstwo http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=38019051.
    1 Gdzie to najlepiej podłączyć czy pod cewke a może odciąć pompke paliwa
    2 Jak to podłączyć. Chodzi mi o kolory kabli i gdzie je znałeść
    3 I jakie stosowac połączenia tzn.lutowć,czy na jakieś wtyczki
    4 Czy odcinając pomke moge ja jakoś uszkodzić????
    (???????)- ozdobnik?[h]
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 18  
    Nie wiem co za ustrojstwo kupiłeś na allegro nie można sprawdzić ale bezpieczniej odcinać pompe paliwową niż zapłon
  • Poziom 16  
    Witam. Moim zdaniem najlepiej odciąć i jedno i drugie, wtedy zabezpieczenie jest pewniejsze. Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 39  
    A może poszukaj elementu wyzwalającego prace układu zasilania,prawdopodobnie czujnik magnetoindukcyjny i tam umieść blokade,co do połączeń proponuje lutowanie i przekażniki dobrej jakości.
  • Poziom 17  
    Niestety nie mam schematu instalki twojego samochodu. Musisz poszukać sam albo "iść" po przewodach.
  • Poziom 17  
    Ten schemat to obwód rozrusznika . Można owszem zamieścić styk wyłączający ale oczywiście od razu będzie wiadomo gdzie jest zabezpieczanie – rozrusznik nie będzie się kręcił. Proponuje przerwę w obwodzie mniej widocznym np. układu zapłonowego.
  • Spec od Mercedesów
    Z odcinaniem układu zapłonowego radzę: ostrożnie!
    Jeżeli pojazd posiada katalizator, w czasie prób uruchomienia bez zapłonu przedostanie się do niego niespalone paliwo, które po uruchomieniu będzie się spalać, co może (chociaż nie musi) doprowadzić do uszkodzenia (popękania) katalizatora wskutek nadmiernej temperatury

    Pzdr. Gerri
  • Poziom 10  
    Albo czy moge zrobic cos takiego jak narysowałem na schemacie???
    Czy auto nieodpali i czy nic sie nieuszkodzi??
  • Poziom 17  
    Gerri napisał:
    Z odcinaniem układu zapłonowego radzę: ostrożnie!
    Jeżeli pojazd posiada katalizator, w czasie prób uruchomienia bez zapłonu przedostanie się do niego niespalone paliwo, które po uruchomieniu będzie się spalać, co może (chociaż nie musi) doprowadzić do uszkodzenia (popękania) katalizatora wskutek nadmiernej temperatury

    Pzdr. Gerri


    Faktycznie - zgadzam się. O tym nie pomyślałem bo nie mam katalizatora. Ale można dodatkowo odłączyć pompę paliwa - chociaż w przewodach i tak coś pozostanie. Z drugiej strony patrząc na to każdy obrót rozrusznika bez zapłonu ( np. zimny silnik i ciężki rozruch ) to może spowodować . Następna sprawa - nie odpali bo nie będzie wiedzieć jak :D
  • Poziom 10  
    to moge zastosowac odłączenie chyba sygnału z komputera do cewki jak na 2 schemacie????
  • Poziom 10  
    Niewidać wyjść to je podpisze te rozłączone:
    Ten kwadracik to IGNITION SUPPRESSOR
    A z komputera wychodzi kabel do tego kwadratu i jest podpisane IGN SIG (OUT)
  • Poziom 17  
    Niestety tutaj ci już nie pomogę - nie znam tego samochodu. Wiem co można a czego nie tylko w Kadecie i Maluchu. Co do komputera to należy podchodzić ostrożnie - w miarę bezpieczne jest odcięcie do rozrusznika ( co od razu si odczuwa), pompa paliwa o ile nie ma LPG, i napiecie do cewki zapłonowej. W starych pojazdach np. typu maluch można było zrobić obwód zwarcia do masy na przed przerywaczem - nie było szans na odpalenie.
  • Poziom 12  
    Sprawdz do czego podpięty jest immobilajzer ( o ile jest) i ewentualnie tam można zrobić dodatkowe zabezpieczenie.
    Odcięcie pompy paliwa sprawdzi sie tylko w autach bez LPG, w przeciwnym razie odpalisz auto na gazie. Ja mam LPG i jako dodatkowe zabezpieczenie założyłem wyłącznik na obwodzie czujnika położenia wału przy silniku. Jak komp nie ma informacji o położeniu wału to nie poda zasilania na cewke zapłonową.
  • Poziom 13  
    Witam. Mam sienę 1.6 16v z LPG. Ma ona firmowy immobilizer i alarm z centralnym zamkiem. Chciałbym jednak do tego dodać jakiś banalny układ typu wyłącznik na czymś. Pompa paliwa odpada, gdyż jest możliwość odpalenia z gazu. Przekaźnik na rozruszniku odpada, bo chciałbym to zrobić w ten sposób, aby wyglądało to na uszkodzenie komputera. Odcięcie czujnika hallotronowego to całkiem dobry pomysł. Z tego co wiem, to czujnik taki musi mieć również napięcie zasilające, więc chyba rozsądniejsze będzie odcięcie tego napięcia niż przewodu sygnałowego. Obawiam sie jednak, czy można zrobić coś takiego i czy nic sie nie uszkodzi jesli odłączę ten czujnik podczas pacy silnika (napad) lub włącze w czasie uruchamiania silnika? Co o tym sądzicie ??
  • Poziom 19  
    jezdziłem kiedyś z ukł.zapł. który w momencie uruchomiania /wł alarm/ zmieniał losowo kąt wyprzedzenia zapłonu-totalnie zniechęcające silnik pracował na wolnych.obr. i 0-jazdy--może to jest jakiś pomysł?